• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Matillin
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 22:53:02 följande:
    Det kan du i och för sig inte lova, men det var sött av dig att försöka lägga dig på den nivån. Det vore ju intressant om du hade samma generösa inställning till hundägares ansvar som du har inför ditt eget ansvar som förälder. 
    Du verkar inte riktigt förstå skillnaden på barn och hundar tänker jag då?
    Men den kommer du snart upptäcka
    Klart man inte kan ha samma generösa inställning till hundägare som drar runt på potentiellt hotfulla hundar i koppel?
    Klart man förstår att en hundägare också kan missa något ibland och inte alltid har ögonen med sig.
    Skillnaden är ju att om jag glömmer att "koppla" sitt barn i 5 sekunder så riskerar jag inte att barnet går och biter ihjäl eller skadar någon.
    En hundägare riskerar lite mer vid ett misstag om det är en ostbil hund man har i hundkopplet.
    Dessutom är det bra mycket värre om ett BARN skadar sig än om en hund skadar sig.
  • Bevabus
    Lakino skrev 2010-05-01 22:54:15 följande:
    måste säga att du har bra insikt för att bara vara 19år.själv är jag snart 33år.
    Tack så mycket! Det var trevligt att höra Jag tycker du skriver mycket vettigt i den här tråden också!
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Harling1985

Har inte läst hela tråden (det var ju så mycket) utan bara TS.

För mig kom det första upp i huvudet: Jaha... en kamphund nu igen...

Innan jag egentligen skriver något, undrar jag vad är då en kamphund??

Antar att denna tråden startades efter att rottisen hade bitit en flicka.

Kanske har frågan redan ställts...

Men för mig är det svårt att se och höra hur det finns hundar som delas in i genren "kamphundar" 
    De flesta raser går väl att hetsaupp till kamp

Mamma till en Prins en Ängel och en Prinsessa
  • Molson Canadian
    Lakino skrev 2010-05-01 22:53:10 följande:
    jasså det är dem? tycker det låter konstigt då hundcoachen= fredrik steens hundar är schäfrar.och de används inom skydd osv och dessemellan är de vanliga familjehundar.
    Fredrik Steen har framför allt utställningsschäfrar. Han har inga meriter att skryta med direkt vad gäller tjänstehundar. Han lyckades väl få fram ett par polishundar i mitten av 90-talet, om jag inte minns fel. 
    Att vara vanliga familjehundar när de inte är i tjänst är inte detsamma som att de är hanterbara för vanliga människor. 
  • Gaby 01
    Matillin skrev 2010-05-01 22:59:06 följande:
    Nehepp, nu gick det inte att citera!
    Och gällande barn som klappar hundar... man kan säkerligen säga som hundägare att föräldrarna får skylla sig själva som lät det hända och att de brustit i tillsyn men man glömmer en mycket viktig aspekt i det hela och det är att det är barnet som får ta hela smällen. Därför kan jag tycka att det är mycket viktigt att man som ägare tar sitt ansvar över hunden och ser till att finnas där emellan om så skulle behövas. Barn lär sig av sina misstag men vi alla har ett ansvar att se till att priset inte ska bli så högt!
  • Matillin
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 22:56:18 följande:
    Nej då, däremot vederlägger jag påståendet att barn inte har något att sätta emot hundar.  Håller för övrigt inte med om att det är hunden som riskerar att skada barnet och inte tvärtom. 
    Jag har aldrig hört talas om några barn som huggit ihjäl eller bitit hundar?
    Ja nu finns det sjuka människor som skadar både hundar, får och hästar men nu pratade vi ju om barn och nej dom riskerar inte att skada hunden genom att vilja klappa den.
    Lakino skrev 2010-05-01 22:57:33 följande:
    man behöver inte vara polis för att träna IPO.IPO = spår,lydnad och skydd.
    Vad innebär det då?
    Varför tränar man skydd som privatperson?
  • Lakino
    Bevabus skrev 2010-05-01 23:00:06 följande:
    Tack så mycket! Det var trevligt att höra Jag tycker du skriver mycket vettigt i den här tråden också!
    tack.för mig är det mesta sunt förnuft faktiskt.
  • Bevabus
    Lakino skrev 2010-05-01 23:04:17 följande:
    tack.för mig är det mesta sunt förnuft faktiskt.
    Sant det är därför man blir så frustrerad, för oss är det en självklarhet men inte för andra
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Lakino
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 23:02:25 följande:
    Fredrik Steen har framför allt utställningsschäfrar. Han har inga meriter att skryta med direkt vad gäller tjänstehundar. Han lyckades väl få fram ett par polishundar i mitten av 90-talet, om jag inte minns fel.  Att vara vanliga familjehundar när de inte är i tjänst är inte detsamma som att de är hanterbara för vanliga människor. 
    jasså han har inga meriter? det tycker jag nog att han har:

MERITER • Skyddsfigurant • Bruksprovsdomare • Utställningsdomare (specialdomare schäfer) • Flertal domaruppdrag vid Svenska mästerskap • Polisens mentalbesiktningsmannakurs hund • Polishögskolans utbildning för instruktörer inom bevakningsbranschen • Deltagit i ett stort antal bruksprov med många hundar i Sverige och Tyskland • Deltagit i WUSV-VM med Triumphs Gucci • Deltagit med egna hundar på utställning i Sverige, Norge, Finland och Tyskland med mycket bra resultat • Arbetat som lärare/instruktör för skyddshundsförarutbildning vid Rikskriminalpolisen • Föreläsare/instruktör på ett skyddshundsseminarium i Mexico för Mexikanska Kennelklubben • Domare på skyddshundsprov i Mexico City för Mexicos Kennelklubb. • Föreläsare/instruktör på ett skyddshundsseminarium i Singapore för Singapore Schäferhundklubb    
  • Oifes
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 23:02:25 följande:
    Fredrik Steen har framför allt utställningsschäfrar. Han har inga meriter att skryta med direkt vad gäller tjänstehundar. Han lyckades väl få fram ett par polishundar i mitten av 90-talet, om jag inte minns fel.  Att vara vanliga familjehundar när de inte är i tjänst är inte detsamma som att de är hanterbara för vanliga människor. 
    Vet inte riktigt vad eran diskussion handlar om, shäfrar som polishundar och familjehundar? När jag var liten har vi haft polishundar hemma, shäfrar, och vi var 3 barn födda då. Hundar som min pappa använde i tjänsten. Så jo, polishundar kan fungera som familjehundar när dom inte är i tjänst. Däremot ska dom väl tränas på ett sätt som "vanliga" hundar inte tränas på så det ligger ju väldigt mycket jobb bakom förare och hund.. Så nej, hanterbara för vanliga människor är väl kankse inte samma sak..
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!