• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Lakino
    Bevabus skrev 2010-05-01 23:11:16 följande:
    Ja verkligen, det förstår jag!Min fasters hund som bet min syssling för ett tag sedan anser att hon har världens koll på hunden, för han kan sitta och ligga på kommando..Men hon släpper honom lös så fort de är i nå nya omgivningar, hon skiter i att lära honom att ge folk utrymme osv. Han blev till och med utslängd ur valpkursen för att resten av gruppen blev så irriterad på honom! Men hon ser honom som ett barn eftersom att hon aldrig har fått några egna och det är ju redan där som ansvaret brister.
    ja jag har själv sett många exempel på hundar som längs ur kurser,pga olydnad.
    men det beror ju på att den som håler i kursen HELLER inte vet hur det ska gå till???
  • Bevabus
    Matillin skrev 2010-05-01 23:12:01 följande:
    Någon som har lust att svara på varför man tränar försvar på en hund som man har för privat bruk?Känns lite galet men jag är ju ingen "hundexpert"
    Nu har jag aldrig gjort det, men jag tror det är väldigt individuellt Ju mera kontroll man har över hunden, desto bättre är det ju. Och genom att öva försvar så går man ju igenom fler övningar med hunden som ger den respekt för ägaren. Andra kanske övar försvar för att känna sig tryggare ifall att något skulle hända. Om de skulle bli anfallna mitt i natten eller något så känns det ju skönt att veta att man har en hund som inte flyr fältet utan hjälper en istället.

Så som sagt, jag tror det är olika och det finns säkerligen fler anledningar än de jag räknade upp
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Molson Canadian
    Matillin skrev 2010-05-01 22:59:06 följande:
    Du verkar inte riktigt förstå skillnaden på barn och hundar tänker jag då?
    Men den kommer du snart upptäcka  
    Klart man inte kan ha samma generösa inställning till hundägare som drar runt på potentiellt hotfulla hundar i koppel?
    Klart man förstår att en hundägare också kan missa något ibland och inte alltid har ögonen med sig.
    Skillnaden är ju att om jag glömmer att "koppla" sitt barn i 5 sekunder så riskerar jag inte att barnet går och biter ihjäl eller skadar någon.
    En hundägare riskerar lite mer vid ett misstag om det är en ostbil hund man har i hundkopplet.
    Dessutom är det bra mycket värre om ett BARN skadar sig än om en hund skadar sig.
    Du verkar inte riktigt förstå poängen, tänker jag då. Vad jag inte förstår är aversionen mot att ta ansvar för sina barn. 
    Jag menar att du visst riskerar att ditt barn skadar någon. Hört talas om ungar som kastar sten på djur? Försöker sätta eld på dem? Dränka dem? 
    Med ditt resonemang är det helt ok att de gör så men om djuren reagerar på deras behandling så är det fyyy mot djuren. 
  • Lakino
    SoStylish skrev 2010-05-01 23:11:59 följande:
    På tal om okunniga ledare så var det en hundtränare som sa åt en bekant till mig att lägga sig ner, stirra hunden i ögonen och morra åt den. Behöver jag säga mer?
    ja,det ät ju inte alls bra!!!*ryser*
  • Bevabus
    Lakino skrev 2010-05-01 23:15:03 följande:
    ja jag har själv sett många exempel på hundar som längs ur kurser,pga olydnad.men det beror ju på att den som håler i kursen HELLER inte vet hur det ska gå till???
    Precis min tanke Jag kan dock tänka mig att det blev för mycket för handledaren att hålla reda på alla hundar tillsammans som inte hade utvecklat sitt sociala beteende ännu. Och när det dessutom kom in en ettrig liten hund med ägare som inte vill ta till sig råden så rann bägaren över. Jag tror det kan ha varit en blandning av att handledaren inte riktigt hade koll på läget och att han helt enkelt var lat och gav upp för lätt med fasters hund.
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • cna

Jo det är ägarnas fel, ingen hund födds som ett monster... Det beror visst på hur ägarna uppfostrar dom.. Och egentligen vad menar du med kamphund? ser vissa har skrivit att amstaff,rottweiler, pittbull är kamphundar men egentligen vilken hund som helst kan vara en kamphund det är vad ägaren uppfostar den till. du kan ta en chihuahua och göra den till en kamphund..

och man behöver inte dra alla över en kant!!! mina föräldrar har en hund som är rottweiler&amstaff och det finns ingen snällare hund, han har aldrig gjort någon människa någon.. tillochmed vår förra hund som va scäfer va vildare än honom..

så dra fan inte alla över en kant...

theo, 090207
  • Molson Canadian
    Matillin skrev 2010-05-01 23:03:00 följande:
    Jag har aldrig hört talas om några barn som huggit ihjäl eller bitit hundar? 
    Ja nu finns det sjuka människor som skadar både hundar, får och hästar men nu pratade vi ju om barn och nej dom riskerar inte att skada hunden genom att vilja klappa den
    *host host* Jag slår gärna vad om att en överväldigande majoritet av hundar som bitit barn har gjort det för att skydda sig mot dem. 
  • Lakino
    Bevabus skrev 2010-05-01 23:17:38 följande:
    Precis min tanke Jag kan dock tänka mig att det blev för mycket för handledaren att hålla reda på alla hundar tillsammans som inte hade utvecklat sitt sociala beteende ännu. Och när det dessutom kom in en ettrig liten hund med ägare som inte vill ta till sig råden så rann bägaren över. Jag tror det kan ha varit en blandning av att handledaren inte riktigt hade koll på läget och att han helt enkelt var lat och gav upp för lätt med fasters hund.
    *ser mig själv hur jag som ledare styr upp en bråkig hund*
  • Gaby 01
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 23:12:02 följande:
    Det är inte särskilt rart. Det är exempel på att ditt påstående att barn inte har något att sätta emot hundar inte stämmer. Det har inte med storlek eller ålder att göra.   Hundar är djur och agerar som sådana. Lodjur kan ta rådjur. Rävar kan ta höns. Hästar kan sparka ihjäl hundar. Älgar kan sparka sönder människor. Det är inte en moralisk fråga som du vill ha det till. Det handlar inte om huruvida det är ok eller inte. Det handlar om att begripa sig på hur djur och natur fungerar. 
    Jag tycker då det är väldigt rart och att hon ligger väldigt före i sin utveckling. Och att man där lyckats få hunden att inse att barnet är högre i rang vilket är precis det jag försökt komma fram till. Att man inte ska behandla hundar som barn, utan att de ska vara lägre i rang.

Ni som kan lite mer... är detta en skröna... att barndoft är så annorlunda att hunden har svårt att placera individen i rang?
  • Molson Canadian
    Lakino skrev 2010-05-01 23:05:50 följande:
    jasså han har inga meriter? det tycker jag nog att han har: MERITER • Skyddsfigurant • Bruksprovsdomare • Utställningsdomare (specialdomare schäfer) • Flertal domaruppdrag vid Svenska mästerskap • Polisens mentalbesiktningsmannakurs hund • Polishögskolans utbildning för instruktörer inom bevakningsbranschen • Deltagit i ett stort antal bruksprov med många hundar i Sverige och Tyskland • Deltagit i WUSV-VM med Triumphs Gucci • Deltagit med egna hundar på utställning i Sverige, Norge, Finland och Tyskland med mycket bra resultat • Arbetat som lärare/instruktör för skyddshundsförarutbildning vid Rikskriminalpolisen • Föreläsare/instruktör på ett skyddshundsseminarium i Mexico för Mexikanska Kennelklubben • Domare på skyddshundsprov i Mexico City för Mexicos Kennelklubb. • Föreläsare/instruktör på ett skyddshundsseminarium i Singapore för Singapore Schäferhundklubb    
    Nej, han har inte några brukshundsmeriter att skryta med. Däremot står han sig väl hyfsat bra på utställningsplan. Jag är inte inne i utställningssvängen utan har bruksschäfrar. 
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!