• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Dynah
    Bevabus skrev 2010-05-01 22:41:25 följande:
    Såvitt jag har sett så har INGEN av oss i tråden sagt att det är okej för en hund att bita ett barn. Vi säger däremot att den borde få RÄTT vård och RÄTT ledarskap så att den kan få komma på rätt sida igen, istället för att avlivas.Precis som att jag hellre ser att en brottsling hellre får vård och terapi än att den förlorar livet och alla chanser (händer det upprepade gånger så kan vi dock diskutera dödsstraff och avlivning).
    Det ÄR stor skillnad mellan människor och djur. Jag har ingen som helst respekt för människor som inte ser den skillnaden.

Nu ska jag lägga mig eftersom jag hyser NADA respekt för dig {#lang_emotions_laughing}...och dina sjuka hundar...

NATTI NATTI!!!
  • Bevabus
    Dynah skrev 2010-05-01 22:42:04 följande:
    Jag vill ha respekt av intelligenta och resonabla personer. Du respekterar ju inte ens lagen...??? Tur för vem??? Få se vad som  händer när en av dessa hundar biter ditt barn...
    Jag respekterar lagen när den respekterar hundarna
    Men lagen om hundarna handlar inte om ALLT i samhället. Jag respekterar många andra lagar. Går aldrig emot rött t.ex.

Den dagen en hund biter mitt barn så kommer jag att reagera som andra i min närhet har gjort när deras barn blivit bitna. Anmäla ägaren och tycka synd om hunden. Jag kommer ALDRIG att ge upp mitt hopp och min kärlek för djur. Jag är vegetarian och väldigt aktiv inom Djurens Rätt. Du känner inte mig och har inte en aning om hur jag kommer reagera om mitt barn blir hundbiten. JAG har till och med blivit biten av djur och inte fan hatar jag dom för det. Det var MITT fel att jag blev biten!
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • MammaEmelie91
    Har ej läst hela tråden så risken finns att något upprepas.

TS: En kamphund är en hund som används eller har använts i hundkamp. Så enkelt e det. Dvs, vilken hund som helst kan bli en kamphund. Pitbull terrier och staffordshire bullterier kallas för kamphund, just för att dessa HAR avlats speciellt för att hundarna skulle användas i kamp. Dessa brukar även blandas ihop med Amstaff som aldrig har avalts för hundkamp. Så de kan ej kallas för "kamphund", även fast de e framavlade ifrån pitbull och staffordshire.
    Både amstaff och pitbull har i genomsnitt ca 84% godkänt på de MH (mentalbeskrivningar) som görs över hela världen, de flesta vanliga "sällskapshundar" ligger på ca 77%. De älskar människor, framförallt barn! De lyder ägaren nästan blint, men har samtidigt mkt egen vilja. Det är ju en terrier! Och ska sanningen fram så har inte en endaste renrasig amstaff varit med i någon utav de händelser som brukar stå i tidningen. MEN de behöver mycket träning! Samma gäller för rottweiler som också nämndes.
  • Matillin
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 22:39:22 följande:
    Jag ska ta och lägga mig nu men måste ändå avsluta med en liten fråga!Hur kan det någonsin vara okej för en hund att bita ett barn? Provocerat eller inte...
    Nej det är aldrig ok att en hund biter men vi vet ju alla att både hundar och tex katter kan bita i försvar för att dom känner sig hotade eller trängda.
    Det är ju något som man mer eller mindre får räkna med när man pratar om djur?
    Däremot är det ju skillnad på om en katt tex river ett barn när det kommer för nära, nafsar barnet i fingret eller hoppar på barnet och klöser och biter barnet helt ursinnigt?
    Detsamma med hundar tycker jag.
    En hund som varnar ett barn med morrningar för att barnet tex klappar för hårt eller bara är allmänt irriterande för hunden och hunden sedan nafsar till barnet i rent självförsvar är något helt annat än en hund som bara biter ett barn rakt av för att det råkar kommer för nära när hunden står bunden framför konsum.
  • Molson Canadian
    Lakino skrev 2010-05-01 22:29:15 följande:
    tycker du schäfer är ohanterliga för vanliga människor? det tycker inte jag.
    Nej då, det behöver de alls inte vara. Det beror på typ av schäfer. Schäfrar i skyddstjänst är däremot ohanterliga för vanliga människor. 
  • Matillin
    Lakino skrev 2010-05-01 22:42:11 följande:
    lägga sig tjugo i elva en lördag???
    Vissa av oss har barn som kliver upp tidigt i morgon bitti 
    Jag ska också säga godnatt nu av den anledningen
  • Bevabus
    Dynah skrev 2010-05-01 22:44:13 följande:
    Det ÄR stor skillnad mellan människor och djur. Jag har ingen som helst respekt för människor som inte ser den skillnaden.Nu ska jag lägga mig eftersom jag hyser NADA respekt för dig ...och dina sjuka hundar...NATTI NATTI!!!
    Och slutsatsen blir då att du är omognare än en 19 åring. Jajamen, jag är 19 år och du är pinsamt låg just nu. Jag kommer inte ha några fortsatta diskussioner med dig.
    Du må ha förlorat respekten för mig men jag tänker inte göra det för dig. Hoppet är det sista som lämnar människan. Jag önskar dig en trevlig kväll och att du får en god natts sömn
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Molson Canadian
    Dynah skrev 2010-05-01 22:29:17 följande:
    I de fallen kan jag lagen. Och skulle lagen inte räcka till så ser jag till att använda mig av den. Om din hund biter mitt barn, du vägrar avliva hunden, om lagen säger att du inte behöver avliva hunden, skulle jag gå och köpa mig en äkta kamphund, släppa den på din hund, se till att din hund maglas till döds, ta mitt strikta ägaransvar och ersätta dig för din döda hund. Sen finns det även andra alternativ som jag inte tänker ta härinne...
    Jaja, stor i orden... Kanske ska återgå till en mer konstruktiv diskussion?
  • SoStylish

Nu har jag inte läst alla svar i hela tråden men vissa verkar så okunniga så jag blir mörkrädd. Det verkar som att vissa här tror att en hund tänker själv på vilket sätt den ska bita - Om den bara ska bita lite löst eller nypas till för att markera något eller om den ska bita hårt och döda. En hund fungerar inte och tänker inte som en människa, något som också många hundägare heller inte verkar förstå.

Och självklart beror det väldigt mycket på ägaren hur en hund blir. Olika raser kräver olika saker. Tyvärr finns det så många hundägare som inte har någon som helst koll på hur man ska ta hand om och tygla den rasen dom köpt och då kan det tyvärr bli såhär. Nu har jag inte heller läst artikeln om flickan som blev biten så jag vet ju inte alls vad som utlöste att hunden högg.

Alla hundar kan skada om dom hugger, oavsett om det är en Doberman eller en Chihuahua.

• MammaEmelie91

Kan tillägga att när jag var liten så hade vi en Golden retriever, renrasig, och detta är ju en ganska vanlig "familjehund", den högg mig i huvudet och lite här å där. Min pappas kusin har en newfoundland, den har bitit mig, min bror och min dotter flera gånger.

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!