• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Matillin
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 22:30:48 följande:
    Tycker faktiskt inte att det är särskilt få. Om det är ägarens ansvar att ha uppsikt över sin hund så är det rimligen föräldrars ansvar att ha uppsikt över sina barn. Om mina barn skulle bli bitna av en hund för att jag har brustit i uppsikt över barnen så skulle jag aldrig klandra hundägaren för den saken. Jag skulle klandra mig själv. 
    Du har inga barn ännu såg jag så då vet du inte ännu hur det fungerar fullt ut att vara förälder.
    Även om man är den hönsigaste mamman i världen lovar jag dig att det är fysiskt omöjligt att ha koll hela tiden.
    Det kan räcka med att du tittar bort några sekunder, pratar med någon bekant, svarar i mobilen och en hund passerar förbi just då utan att du sett den för att en snabb 2 åring ska hinna rusa fram till en hund.
    Men jag lovar dig att du skulle klandra både hunden och dig själv om en hund hade huggit din dotter/son i ansiktet för att ditt barn gick fram och bara ville klappa den.
  • Bevabus
    Dynah skrev 2010-05-01 22:34:03 följande:
    Vem har sagt att jag vill ha din respekt..???
    Du kanske inte vill ha min respekt, men jag tänker ge dig den. Jag vill både få och ge respekt till de jag diskuterar med. Hur ska världen annars överleva. Det är bristen på respekt i samhället som gör att världen går under, det är tragiskt att du inte ser det på det sättet. Det var ju det du just ja "Vem har sagt att jag vill ha din respekt?"....det säger ju allt.
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Gaby 01

Jag ska ta och lägga mig nu men måste ändå avsluta med en liten fråga!

Hur kan det någonsin vara okej för en hund att bita ett barn? Provocerat eller inte...

Och det gör mig bedrövad att se att det finns hundägare som tycker att det är okej att uppfostra en hund som inte är så trygg i sig självt att den inte klarar av vissa situationer. Det om något är för mig djurplågeri!

• Lakino
    Bevabus skrev 2010-05-01 22:35:15 följande:
    Det var ju hundar som hade bitit som jag pratade om. De som känner samma sak som barn som skär sig, de skriker på hjälp för att deras ägare inte kan sköta dom. Men du bryr dig ju uppenbarligen inte om dom. Tur att det finns jag och många andra i denna tråd som gör det.
    bra skrivet!!!! plus i kanten för dig.
  • Lakino
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 22:39:22 följande:
    Jag ska ta och lägga mig nu men måste ändå avsluta med en liten fråga!Hur kan det någonsin vara okej för en hund att bita ett barn? Provocerat eller inte... Och det gör mig bedrövad att se att det finns hundägare som tycker att det är okej att uppfostra en hund som inte är så trygg i sig självt att den inte klarar av vissa situationer. Det om något är för mig djurplågeri!
    nej det är aldrig okey att en hund biter!!
  • Bevabus
    Jag ska ta och lägga mig nu men måste ändå avsluta med en liten fråga!Hur kan det någonsin vara okej för en hund att bita ett barn? Provocerat eller inte... Och det gör mig bedrövad att se att det finns hundägare som tycker att det är okej att uppfostra en hund som inte är så trygg i sig självt att den inte klarar av vissa situationer. Det om något är för mig djurplågeri!
    Såvitt jag har sett så har INGEN av oss i tråden sagt att det är okej för en hund att bita ett barn. Vi säger däremot att den borde få RÄTT vård och RÄTT ledarskap så att den kan få komma på rätt sida igen, istället för att avlivas.
    Precis som att jag hellre ser att en brottsling hellre får vård och terapi än att den förlorar livet och alla chanser (händer det upprepade gånger så kan vi dock diskutera dödsstraff och avlivning).
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Dynah
    Bevabus skrev 2010-05-01 22:38:30 följande:
    Du kanske inte vill ha min respekt, men jag tänker ge dig den. Jag vill både få och ge respekt till de jag diskuterar med. Hur ska världen annars överleva. Det är bristen på respekt i samhället som gör att världen går under, det är tragiskt att du inte ser det på det sättet. Det var ju det du just ja "Vem har sagt att jag vill ha din respekt?"....det säger ju allt.
    Jag vill ha respekt av intelligenta och resonabla personer. Du respekterar ju inte ens lagen...???
    Bevabus skrev 2010-05-01 22:35:15 följande:
    Det var ju hundar som hade bitit som jag pratade om. De som känner samma sak som barn som skär sig, de skriker på hjälp för att deras ägare inte kan sköta dom. Men du bryr dig ju uppenbarligen inte om dom. Tur att det finns jag och många andra i denna tråd som gör det.
    Tur för vem??? Få se vad som  händer när en av dessa hundar biter ditt barn...
  • Lakino
    lägga sig tjugo i elva en lördag???
  • Molson Canadian
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 22:25:28 följande:
    Mina barn är mina ansvar och det försöker jag följa till punkt och pricka men alla som har barn vet att barn kan ha väldigt egna viljor och det är vi vuxna i samhället som ska se till att barnen ska vara trygga. Även du som hundägare ska se till att barnen är trygga i mötet med din hund oavsett var när hur mötet sker. Och just mötet mellan hund/barn blir så fruktansvärt orättvist styrkemässigt. Ett barn har absolut inget att sätta emot ifall en hund väljer att bitas. Ungefär som en liten hundvalp inte skulle ha något att sätta emot en vuxen människa med en slägga. Och åter igen, du måste se till att din hund är trygg i andra människors tillvaro, först då är du en bra hundägare.
    Så kontentan av det hela är att det är helt ok att du brister som förälder men det är inte ok om en hundägare brister?
    Att barn inte skulle ha något att sätta emot en hund är skitsnack. Det handlar inte om storlek. Det handlar om att lära barn hur man hanterar hundar. Min brorsdotter styrde och ställde med våra hundar som 3-4-åring och gör så än idag. Och då har vi extremt driftstarka hundar som används i skyddstjänst. Det beror inte på att hon är exceptionellt duktig med hundar utan på att hon har och tar en självklar plats. Har också en systerdotter som vid 1,5 års ålderdomderat en hård och dominant tjänstetik. Märker hundar att vederbörande kräver sitt utrymme så spelar varken ålder eller storlek någon roll. 
    Varför denna avoga inställning till att lära sina barn att hantera hundar?
    Det torde vara bättre än att lära dem att de får göra vad de vill och hundar ska vara snälla mot dem.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!