• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Molson Canadian
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 22:14:03 följande:
    Det är fortfarande inte okej att hunden bits! Det är du som hundägare som ska finnas där för hunden liksom föräldrarna är där för barnet. Inte fasiken skulle jag lämna mitt barn självt utanför Konsum, fastsatt med koppel, och låta främmande människor komma och ta på det. Men tyvärr gör många hundägare just så med sina vovvar vilket jag tycker är att överge dem och då brister man i sin uppsyn över hunden. Och skulle det vara så att du står där utanför och väntar med hunden medan sambon handlar så har du ansvaret att ingen kommer och pillar på hunden, liksom jag skulle motat bort om någon främmande skulle stoppat ner huvudet i bebisens vagn. Våga säga nej för fasiken och visa att du är ledare för din hund.
    Erh... det är väl du som inte vågar säga nej när du menar att föräldrar inte ska ta ansvar för sina barns agerande?
  • Dynah
    Bevabus skrev 2010-05-01 22:20:06 följande:
    Så du tycker inte att hunden först ska undersökas för psykiska sjukdomar och sedan omplaceras till någon som kan uppfostra den korrekt? Det var ju inte hundens fel att den blev uppfostrad på fel sätt. Ska vi avliva små barn som har inkompetenta föräldrar också eller?
    Du ser/gör ingen skillnad på hundar och barn?
  • Bevabus
    Dynah skrev 2010-05-01 22:17:49 följande:
    Du har inte fattat lagtexten = du ska inte ha hund!
    Ja för lagen är ju sååå bra och tänker alltid på saker och ting hur alla perspektiv....HA! Jag slår vad om att gubbarna som kom på den där lagen inte vet ett skvatt om hundar. Hade de gjort det så hade vi levt i en bättre värld.
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Matillin
    Lakino skrev 2010-05-01 22:19:54 följande:
    det är inte samma sak.
    Nej det är inte samma sak.
    Jag menar att det kan vara förståeligt att en hund reagerar så när den känner sig trängd.
    Men det är inte ok att en hund oprovocerat attackerar för att försvara sin husse, matte, revir, tomt, enligt mig.
  • Molson Canadian
    Dynah skrev 2010-05-01 22:14:57 följande:
    Men det händer ändå olyckor, eller hur? Och eftersom vi har en lag i Sverige som heter strikt ägaransvar så är det den som gäller...det är bara för dig att gilla läget! Jag kan lova dig att om din hund skulle bita MITT barn och du inte avlivar hunden, så gör jag det! (med stöd av LAGEN)
    Nja, det är inte du personligen som avlivar hunden och inte heller begärs avlivning för att en hund har bitit ett barn. Det krävs aningens mer än så. 
  • Gaby 01
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 22:16:07 följande:
    Det är föräldrarnas ansvar att se till att barnen inte går på främmande hundar. 
    Mina barn är mina ansvar och det försöker jag följa till punkt och pricka men alla som har barn vet att barn kan ha väldigt egna viljor och det är vi vuxna i samhället som ska se till att barnen ska vara trygga. Även du som hundägare ska se till att barnen är trygga i mötet med din hund oavsett var när hur mötet sker. Och just mötet mellan hund/barn blir så fruktansvärt orättvist styrkemässigt. Ett barn har absolut inget att sätta emot ifall en hund väljer att bitas. Ungefär som en liten hundvalp inte skulle ha något att sätta emot en vuxen människa med en slägga. Och åter igen, du måste se till att din hund är trygg i andra människors tillvaro, först då är du en bra hundägare.
  • Dynah
    Bevabus skrev 2010-05-01 22:23:08 följande:
    Ja för lagen är ju sååå bra och tänker alltid på saker och ting hur alla perspektiv....HA! Jag slår vad om att gubbarna som kom på den där lagen inte vet ett skvatt om hundar. Hade de gjort det så hade vi levt i en bättre värld.
    Fanns inte lagen om strikt ägaransvar skulle jag kunna släppa ut min aggressiva hund på stan att tugga på både människor och saker...utan att ta ansvar för det.
    Vore ju skit-bra!!
  • Molson Canadian
    Dynah skrev 2010-05-01 22:17:49 följande:
    Du har inte fattat lagtexten = du ska inte ha hund!
    Det är väl tur att varken polisen eller länsstyrelsen delar din uppfattning. Visst är det förfärligt att jag tillåts ha hundar som är ohanterliga för normala människor?
    Eller inte. 
  • Matillin
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 22:20:19 följande:
    Hundar är inte "aggressiva". Gemene man förväxlar gärna aggressivitet med skärpa. Hundars primära instinkt är att avståndsreglera när något/någon ter sig hotfull för den. Det gör den genom kroppshållning, skall, utfall och till sist genom att bita. Det finns alltså fler steg än av och på hos hundar och skiter du i hundens alla signaler och går på ändå så väljer du att utgöra ett hot för hunden som medför att den biter. Det är väl smartare att ge fan i att utmana hundar som inte vill ha dig i närheten?
    Givetvis.
    Men för mig är det inte normalt att en hund hotar någon som råkar passera förbi oprovoerat det är allt jag säger.
    Jag förstår hundars signaler väldigt bra men barn gör det inte, och tyvärr inte ens vissa vuxna.
  • Lakino
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 22:26:54 följande:
    Det är väl tur att varken polisen eller länsstyrelsen delar din uppfattning. Visst är det förfärligt att jag tillåts ha hundar som är ohanterliga för normala människor? Eller inte. 
    tycker du schäfer är ohanterliga för vanliga människor? det tycker inte jag.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!