• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Gaby 01
    Bevabus skrev 2010-05-01 21:35:07 följande:
    Det är aldrig försent att lära en hund sitta.En hund som har bitit någon, oavsett om det är ett barn eller vuxen ska undersökas psykiskt. Är den inte sjuk så ska den omplaceras. En sådan lag bör finnas enligt mig, för om den inte är psykiskt sjuk så är ägaren olämplig och hunden ska få en ny chans. Den vet inte rätt eller fel för ägaren har inte lärt den det.
    Frågan är ifall det inte är försent... Och är det värt att riskera andra hundar och även människor (barn i detta fallet) för hunden? Nästa gång kanske det inte går lika "bra".  Är det värt att ta risken. Jag tror inte att någon skulle kunna förstå eller förlåta ifall det upprepades igen.
    Det finns ju en ganska enkel lösning på själva bitrisken och det är konstant munkorg men hur mår hunden av det psykiskt? Tar man bort värdigheten från djuret då? Och vad händer ifall olyckan är framme och hunden vid matning lyckas smita?

Den bullterriern som bet "vår" hund hade bitit 2 ggr tidigare och skulle haft munkorg men lyckats smita. Och även där är det ju människans fel men det går ju ALDRIG att garantera att misstag inte sker.
  • Molson Canadian
    Matillin skrev 2010-05-01 21:38:46 följande:
    Det är väl inte sjukt? Det är väl dom hundarna som vaktar sitt revir och attackerar ett barn som är sjuka? Om en hund är så farligt så att den går till attack mot oinbjudna gäster (barn) så bör den inte leva.
    Så vi ska avliva alla skyddshundar/polishundar då?
    Tjena blixten. 
  • Lakino
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 21:42:47 följande:
    Nej, det gör de inte. Att inte kunna läsa hunden betyder inte att hunden flyger på barn oprovocerat. Det betyder att du inte kan läsa hundens signaler. Och tillhör du dem som anser att man ska kunna bete sig hur som helst och släppa fram sina ungar hur som helst till hundar så har du högst sannolikt inte kunskapen som krävs för att bedöma hundars signaler.
    håller HELT med! det är MÅNGA som inte kan läsa hundars signaler!
    till och med domare osv....
  • Molson Canadian
    Candra skrev 2010-05-01 21:43:51 följande:
    Eftersom han annars skulle bli attackerad av hunden ja. Haha, du får tro vad du vill, men det har jag definitivt inte. Har nog mer erfarenhet och kunskap än många andra hundägare. Det du läser ut ur mina kommentarer här säger inte så mycket om hur jag är som ledare i övrigt. Du har inte svarat, vad tycker du då att jag ska göra för att få hunden utan synlig ägare att lyssna?
    Blås upp dig, ställ dig bredbent framför din hund och vråla med mörk stämma. Case closed. 
  • Lakino
    Candra skrev 2010-05-01 21:43:51 följande:
    Eftersom han annars skulle bli attackerad av hunden ja. Haha, du får tro vad du vill, men det har jag definitivt inte. Har nog mer erfarenhet och kunskap än många andra hundägare. Det du läser ut ur mina kommentarer här säger inte så mycket om hur jag är som ledare i övrigt. Du har inte svarat, vad tycker du då att jag ska göra för att få hunden utan synlig ägare att lyssna?
    Ryta "gå hem" eller "nej" KRAFTIGT och med pondus och gärna gå mot hunden och peka BORT från dig och din hund!
  • Candra
    Lakino skrev 2010-05-01 21:40:46 följande:
    men vad är det du inte förstår? det spelar ingen roll från vilka omständigheter hunden komer ifrån,en hund lever HÄR OCH NU och reagerar på ENERGIER.
    Jag vänder på frågan, vad är det DU inte förstår?

Att en hund har varit med om hemska saker i sitt förflutna är inte något de bara glömmer. Han har efter det väldigt svårt att lita på främlingar, och det var bara det jag ville säga med det inlägget.

Och hur mycket energier tror du jag sänder ut de gånger jag inte ens hinner reagera innan en hund kommer springande?
    Som tur är händer det inte ofta, och har sen vi flyttade hittills inte hänt en enda gång.
  • Dynah
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 21:42:47 följande:
    Nej, det gör de inte. Att inte kunna läsa hunden betyder inte att hunden flyger på barn oprovocerat. Det betyder att du inte kan läsa hundens signaler. Och tillhör du dem som anser att man ska kunna bete sig hur som helst och släppa fram sina ungar hur som helst till hundar så har du högst sannolikt inte kunskapen som krävs för att bedöma hundars signaler.
    Jag tillhör lyckligtvis inte till dem {#lang_emotions_laughing}.
    Däremot så är det ägarens ansvar att se till att inget sådant händer, dvs du kan inte koppla hunden utanför Konsum om inte främmande barn kan gå fram och klappa utan lov utan att hunden biter, då har hundägaren brustit i sitt ansvar. Såna hundar kopplar man inte utanför Konsum.
    Självklart reagerar hundar, det är inte många som INTE gör det.
    Men jag säger att det FINNS fall där hundar (i mina ögon) flugit på barn "oprovocerat", tex fallet jag skrev om. I hundens ögon var det inte oprovocerat, där var det jaktinstinkten som kom fram, men barnet i sig "provocerade" inte.
  • vivillblitre
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 21:46:52 följande:
    Blås upp dig, ställ dig bredbent framför din hund och vråla med mörk stämma. Case closed. 
    Haha ;)
  • Lakino
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 21:46:52 följande:
    läs #395,du och jag kan det här!*high five*
  • Bevabus
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 21:44:46 följande:
    Frågan är ifall det inte är försent... Och är det värt att riskera andra hundar och även människor (barn i detta fallet) för hunden? Nästa gång kanske det inte går lika "bra".  Är det värt att ta risken. Jag tror inte att någon skulle kunna förstå eller förlåta ifall det upprepades igen.Det finns ju en ganska enkel lösning på själva bitrisken och det är konstant munkorg men hur mår hunden av det psykiskt? Tar man bort värdigheten från djuret då? Och vad händer ifall olyckan är framme och hunden vid matning lyckas smita?Den bullterriern som bet "vår" hund hade bitit 2 ggr tidigare och skulle haft munkorg men lyckats smita. Och även där är det ju människans fel men det går ju ALDRIG att garantera att misstag inte sker.
    Försent?? Vad pratar du om? Hundar lever i nuet. Missade du att jag skrev "det är aldrig försent att lära en hund sitta"?
    Det är poängen. Alla hundar går att göra normala igen, så länge de inte är psykiskt sjuka! Det är därför det är så sjukt tragiskt att den där ägaren ska avliva det stackars djuret och inte ge det en chans, och sedan springa ut och säkert skaffa en till hund som han/hon gör samma misstag med!!

Men en hund som har gått så pass långt att den attackerar är väldigt svår att rehabilitera på egen hand om man inte har grundkunskaperna (som så hemskt många hundägare inte har) så det är därför jag rekommenderar att omplacera hunden till ett proffs.
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!