• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Dynah
    Candra skrev 2010-05-01 20:19:11 följande:
    Givetvis är det så, men jag tänker många gånger likadant.Bara för att jag har en liten hund så tror folk att han är helt ofarlig och kastar sig på honom utan att fråga. IDIOTER!Skulle du gilla om en främling stormade fram och började peta dig i ansiktet?
    Men om man har en hund som biter när barn kommer fram och klappar så är det en hund som inte fungerar i vårt samhälle idag och då får du som hundägare fan se till att hålla den inlåst alternativt inte vistas bland folk med en sådan farlig hund.
    Då skulle många olyckor kunna undvikas.

Läs lagen!!!!

Strikt ÄGARANSVAR! Kan man inte hålla sig till det ska man inte ha hund!!!
  • Lakino
    vivillblitre skrev 2010-05-01 20:09:44 följande:
    Bara så du vet så den hund som har flest anmälningar på bitanfall är den käääära familjehunden Golden Retriver.... på andra plats kommer schäfer.Ingen av dessa är s.k kamphundar.
    jag har aldrig tyckt om golden..tycker de är lite"för mycket" på nåt vis....
  • Lakino
    Dynah skrev 2010-05-01 20:21:14 följande:
    STRIKT ÄGARANSVAR!!!!!!! Läs lagen!!!!!!!!!Ta ditt ansvar som HUNDÄGARE!!!!!!!!
    bra!!!!!!
  • Oifes
    Dynah skrev 2010-05-01 20:19:07 följande:
    Ett barn skadar sällan ett djur "med flit" utan av okunskap.Men du skriver att barn får inte ens KLAPPA din hund utan ditt tillstånd, för biter hunden då så är det BARNETS fel...
    Men om barnen är för små för att fråga om dom får klappa borde väl föräldrarna hålla koll på så det INTE springer fram till främmande hundar. Man ska aldrig klappa en hund som man inte känner. Det betyder inte att alla hundar är aggressiva, men ingen vet väl vad den hunden tycker om att bli klappad av främmande människor. Jag blir också skitförbannad när barn och vuxna går fram och klappar min hund utan att fråga...
  • kalin
    Dynah skrev 2010-05-01 20:21:14 följande:
    STRIKT ÄGARANSVAR!!!!!!! Läs lagen!!!!!!!!! Ta ditt ansvar som HUNDÄGARE!!!!!!!!
    Jag har inte hund. Klart man ska ta ansvar for hunden, och att det inte ar okej att hunden attackrar nagon som klappar. Men nog fan ska man ta ansvar aven for sina ungar...
  • Dynah
    Lakino skrev 2010-05-01 20:24:09 följande:
    jag har aldrig tyckt om golden..tycker de är lite"för mycket" på nåt vis....
    Jag har aldrig tyckt illa om en viss hundras, dock med deras ägare, speciellt såna som inte kan lagen, eller ens håller sig till den.
  • Lakino
    Oifes skrev 2010-05-01 20:26:22 följande:
    Men om barnen är för små för att fråga om dom får klappa borde väl föräldrarna hålla koll på så det INTE springer fram till främmande hundar. Man ska aldrig klappa en hund som man inte känner. Det betyder inte att alla hundar är aggressiva, men ingen vet väl vad den hunden tycker om att bli klappad av främmande människor. Jag blir också skitförbannad när barn och vuxna går fram och klappar min hund utan att fråga...
    ännu värre är hundägare som släpper fram sin hund till min hund UTAN att fråga.
    jag har skällt ut både 14-och 19st!!
  • Gaby 01
    Aussiemamma skrev 2010-05-01 20:20:57 följande:
    Jag sålde en tik till en 18 årig tjej som precis hade gått ut gymnasiet och börjat högskolan. Hon la alla sina sommarjobbs pengar på den hunden och nu tre år senare tävlar de klass 3 i agility och påväg upp i eliten i lydnad. Jag vet att hon snålar för att kunna ha råd med tävlingsavgifterna men hon hade aldrig haft råd att köpa hunden om hon hade varit tvungen att lägga 10k för en licens.Sen ser jag ett problem med det också. De oseriösa köparna köper från oseriösa uppfödare som inte bryr sig om köparna har licens. köparna tycker bara att det är tufft med en olaglig hund. Skulle polisen kolla licens och de blir av med hunden så skaffar de säkert bara en ny.. Det är bara de seriösa som verkligen bryr sig..Det kärvs licens för vapen.. men kolla nere i ex rosengård eller valfritt gettoområde i stockholm så hittar du en himla massa vapen med licens och det är väl troligtvis där de farliga hundarna också finns
    Ja så är det nog, men det kanske kanske kan vara en början på att göra statusen för hundar bättre.
    Finns det något sätt idag att komma åt oseriösa säljare och ev köpare? Måste det ske ett lagförslag för att komma åt dem? Och nu tänker jag mest på djurets välmående för det ska väl ändå någonstans sättas i första rummet.
  • Candra
    Dynah skrev 2010-05-01 20:22:59 följande:
    Men om man har en hund som biter när barn kommer fram och klappar så är det en hund som inte fungerar i vårt samhälle idag och då får du som hundägare fan se till att hålla den inlåst alternativt inte vistas bland folk med en sådan farlig hund. Då skulle många olyckor kunna undvikas. Läs lagen!!!! Strikt ÄGARANSVAR! Kan man inte hålla sig till det ska man inte ha hund!!!
    Han ÄR inte farlig, men han gillar inte främmande för det. Bara för att hunden inte biter ska den väl inte behöva stå ut med vad skit som helst.

En hund vi hade när jag var liten var en underbar liten terrier tik. Världens goaste mot familj och vänner, uppförde sig jättefint BLAND folk, vann priser i agility osv, MEN om nån idiot utan förvarning kastade sig över henne, visst fan skulle hon nafsa. Hon blev rädd ju! Folk borde lära sig att fråga innan de kastar sig över ett djur, eller människa för den delen, vilket påminner mig:
    - Skulle du gilla om främlingar kom fram utan förvarning och petade dig i ansiktet?
  • Dynah
    Oifes skrev 2010-05-01 20:26:22 följande:
    Självklart ska man lära sina barn att aldrig gå fram till främmande hundar. Men det är trots allt alltid hundägarens ansvar att hunden inte biter barn eller ställer till med något annat. Som jag skrev tidigare så ska ingen hund som kan tänkas bita någon stå fastkopplad utanför affären.
    Små barn har inte alla föräldrar 100% koll på, olyckor händer lätt. Som hundägare kan det inte heller kännas okej ifall en olycka händer. Skulle jag vara hundägaren skulle jag ha svårt att leva med att min hund ev skadat någon för livet.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!