• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • kalin
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:27:04 följande:
    Självklart ska man lära barn hur man beter sig mot alla djur oavsett vad vi pratar om, det tycker jag är jätteviktigt. Men man får aldrig se hunden som ett extra barn med lika rättigheter för då kan det gå rejält fel. Och tyvärr tror jag att allför många hundägare inte längre ser sin hund som en hund.
    Lojligt, vad fan ger dig ratten att sitta har och bestamma vem som ska ha stort rattigheter. Da katterna betyder mer for mig an ungarna har dom sjlavklart samma rattigheter. Nar en av ungarna drog en av katterna i svansen fick han ett antal rivmarken. Skitbra...Han har aldrig vart pa djuren igen efter det...Jag varken vill eller kan lara katterna att inte forsvara sig nar ungerna ar pa dom...hur fan skulle det ga till?
  • Sannalouise87
    Lakino skrev 2010-05-01 19:39:25 följande:
    japp,han är suverän,har 2utav hans böcker här hemma.det roliga är att jag alltid jobbat så! även med mina hästar i alla år (jag jobbade på samma sätt som cesar i 23år innan jag upptäckte han 2007)då fick jag ett inre lugn och förstod att jag gjort rätt i alla dessa år(men det visste jag ju redan)
    Underbart!
  • Lakino
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:41:29 följande:
    Tänkte på en sak...dom hundar som är omplaceringshundar, vilket oftast är "kamphundar". Hur kan det komma sig att dessa hundar blir "normala" när dom får komma till ett nytt hem, där dom får veta sin rang och vem som bestämmer?! Kan det bero på att förra ägaren inte haft tillräckligt med kunskap för att hantera sin hund?!
    Bra sagt!
    du kollar väl på "animal cops" på kanalen animal planet? det gör jag!
  • Gaby 01
    kalin skrev 2010-05-01 19:42:52 följande:
    Lojligt, vad fan ger dig ratten att sitta har och bestamma vem som ska ha stort rattigheter. Da katterna betyder mer for mig an ungarna har dom sjlavklart samma rattigheter. Nar en av ungarna drog en av katterna i svansen fick han ett antal rivmarken. Skitbra...Han har aldrig vart pa djuren igen efter det...Jag varken vill eller kan lara katterna att inte forsvara sig nar ungerna ar pa dom...hur fan skulle det ga till?
    ??? Svarade du på rätt inlägg där? Fick inte ihop det!
  • Aussiemamma

Det finns någonting som heter avelsdata på skk. Där kan man se statistik på alla hundar som genomgått en mentalbeskrivning i Sverige i en ras.
    Nu är det självklart inte helt enkelt men enligt mentalbeskrivningarna med en skala på 0-5 på aggressivitet så ligger det till såhär:
    Amstaff: 2,0
    Dogo argentino: 2,2 (förbjuden i norge)
    Staff: 1,9
    Rottweiler: 2,0
    Dobermann: 1,6

Engelsk springer spaniel: 2,0
    Labrador: 1,9
    Cocker spaniel: 1,7
    Golden retriver: 1,7
    Tax: 1,8

Ni som aldrig traffat några trevliga rottisar, där blir jag förvånad, de flesta rottwielers är riktiga mysgrisar, vi har ett 20-tal rottisar ute på klubben.. Visst har det varit någon enstaka med taskig mentalitet, men det finns ju måndags exemplar inom alla raser

• Raggarflickan

Med fel ägare kan vilken hund som helst bli farlig! Hunden är också ett offer. Jag har ägt en hund av en ras med kamphundsrykte. Snäll som ett lamm, nästan löjlig. 

• Sannalouise87
    Lakino skrev 2010-05-01 19:43:19 följande:
    Bra sagt!du kollar väl på "animal cops" på kanalen animal planet? det gör jag!
    Varje dag
  • Aussiemamma
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:35:18 följande:
    Om man nu återkommer till det här med licens och för att det verkligen skulle få genomkraft så kan jag se att en sådan med utbildning etc skulle kosta den blivande hundägare 10 000 kr. Är det någon här som skulle tycka det vore fel? Det skulle ju sålla bort rejält många oseriösa blivande hundägare och verkligen få många att tänka till innan de skaffade hund. Hur ser ni på det? Och tycker ni det är för mycket? Kan det inte vara värt det om man verkligen vill vara en seriös ägare? Jag vill väldigt gärna ha en hund men begränsas av jobb men vet att jag nog varit beredd att betala den summan.
    Det skulle sålla bort många bra hundägare oxå!
    Studenter, unga vuxna, småbarns familjer, sjukskrivna osv osv!
  • gelemamman

TS... Undrar bara lite nyfiket på vilka hundar du referar till kamphundar??

• Gaby 01
    Aussiemamma skrev 2010-05-01 19:46:07 följande:
    Det skulle sålla bort många bra hundägare oxå!Studenter, unga vuxna, småbarns familjer, sjukskrivna osv osv!
    Ja det är väl det som är problemet med en för hög avgift. Samtidigt höjer man djurets status avsevärt och jag tror att hundar hamnar i bättre miljöer och man riskerar inte att hundar far illa som jag tyvärr tror att allt för många gör idag. Ska man se på djurets värde så kan det vara bra med en hög avgift men tyvärr blir en grupp lidande pga detta. Men samtidigt, vill man verkligen ha något så starkt så brukar man finna vägar att uppfylla det...
    Jag tror oavsett att är man seriös i sin önskan så fixar man avgiften på något sett.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!