• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Lady Dahmer
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:27:22 följande:
    Finns ingen anledning för oss att göra oss av med vår hund bara för att vi får ett barn. Då visar man ju verkligen som vuxen att man inte klarar av att uppfostra varken djur eller barn rätt...och då borde man ju varken ha det ena eller det andra!
    jag hade nog gjort mig av med min dobis om jag fortfarande haft honom nu när ungen kom. Hur snäll han än var så hade jag aldrig kunnat förutspå hur han skulle hantera en unge samt hur ungen skulle hantera hunden. Jag hade aldrig vågat ta chansen.

det innebär dock inte att jag inte klarar att fostra barn eller djur. Bara att jag är medveten om att djur kan vara oförutsägbara och att jag personligen inte skulle riskera att nåt hände.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 19:28:13 följande:
    Jag håller tummarna att det inte händer ditt barn något iaf .
    Det behöver du inte bemöda dig med...det fungerar hur bra som helst för oss. Sen att du inte ens kan hantera en katt ihop med ett barn är bara att beklaga!
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 19:29:29 följande:
    Nej men nog för att inse att dom inte innebär mer än trubbel och problem.Godnatt alla. Nu ska ja logga ut. Gå och gosa med era monster nu
    Ja du hade ju träffat 5 stycken så det är verkligen nåt att föra seriös statistik på.
  • Lakino

man märker direkt om en ägare "har koll" på sin hund eller inte.

hunden gör utfall= ägaren NOLL koll.

hunden skäller vid hundmöte= ägaren har NOLL koll.

• Snäckan84

Nu är det i o för sig nägra år sedan jag jobbade med hundar men då var det inte heller kamphundar som stid för de flesta attackerna utan då var det faktiskt springerspaniel.

Och golden (som anses vara en av världens bästa barnhund) är oxå väldigt högt upp på listan av att attackera barn....

Så man ska inte enbart lita på tidningar!!!!!

Det är så (med ALLA rasar) Att det blir en mass avling på dessa hundar och då bryr sig inte hunduppfödaren om att kolla psyke m.m utan det är bara till att avla fram då de får in pengar.....

Har själv haft en amstaff som var helt underbar!!! Och jag blir så irriterad att de utan kunskap skriver att vi ska förbjuda dessa raser.

Skärp i stället lagen att hunduppfödare samt hundköpare får gå en kurs samt tester för allvarligt talat är det inte hundens fel utan hunduppfödaren/ägaren!!!

• hmcc
    bakeacake skrev 2010-05-01 19:29:38 följande:
    jo men vadå? om din kompis berättar vilka operationer han gör mest så kan ju du göra dem..
    Javisst, e det nån som vill ha nåt fixat så e det bara och ringa mig istället för att ställa sig i vårdkö
  • Lakino

jag har som sagt jobbat MYCKET med rottweiler ,schäfer,staffar....
    jag funkar bäst med "hårda" hundar som behöver strikt uppfostran,typ cesar Millan.
    eftersom jag är en person med kontrollbehov.

• Lakino
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:29:37 följande:
    Nej nej nej....hunden har lägsta rang i vår familj, och prioriteras sist, det har han lärt sig, vilket fungerar hur bra som helst!
    applåder till er!!
    hunden SKA ha lägsta rang!
    gillar du cesar millan?
  • Gaby 01

Om man nu återkommer till det här med licens och för att det verkligen skulle få genomkraft så kan jag se att en sådan med utbildning etc skulle kosta den blivande hundägare 10 000 kr. Är det någon här som skulle tycka det vore fel? Det skulle ju sålla bort rejält många oseriösa blivande hundägare och verkligen få många att tänka till innan de skaffade hund.

Hur ser ni på det? Och tycker ni det är för mycket? Kan det inte vara värt det om man verkligen vill vara en seriös ägare?

Jag vill väldigt gärna ha en hund men begränsas av jobb men vet att jag nog varit beredd att betala den summan.

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!