• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • tebax
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:12:07 följande:
    För att om du uppfostrar hunden rätt så har du en perfekt familjehund kombinerat med en vakthund, samt en hund som vi tränar sök och spår med. Alltså allt i ett som vi vill ha! En sketen golden som ligger och sover hela dagarna är inget vi är intresserad av!
    Tr som du vill, men kom inte gråtande om ditt barn far illa av hunden.
  • Gaby 01
    DuBBeeL skrev 2010-05-01 19:05:47 följande:
    I artikeln står det ocksåMest aggressiva raserna • Tax• Chihuahua• Jack RusselKan tålas att fundera på.....
    Hmmmm... välja mellan att bli biten av en Chihuahua vs bullterrier??? Svårt val?
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:05:48 följande:
    Absolut ska det införas licens för att få äga en hund! men fortfarande är det så att uppfostrar man en "kamphund" rätt, så kan det bli den trognaste familjehunden någonsin!
    Det kan den säkert bli men om något skulle hända så blir ju skadorna riktigt illa. Man kan ju ALDRIG garantera att en hund inte bits oavsett ras (om man inte har munkorg) och jag blir som sagt hellre biten av något annat än en "kamphund".
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:13:21 följande:
    Jo men jag får inte döda personen.
    jo i vissa fall får du det, i just självförsvar...
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 19:10:49 följande:
    Om ditt barn råkar kasta sin mugg eller vadsom på hunden så ska hunden inte gå till attack.
    Hur ofta?
    En gång klarar alla hundar.
  • Dynah

Licens är jätte-bra men tänk också på att det finns många med körkort som faktiskt inte ÄR lämpliga bilförare...men det är en bit på väg i alla fall.

• Lakino

hej.
    jag har jobbat på hunddagis med 40st hundar,cirka 10st i varje rum,alltså hade vi 4st rum.
    vi hade alltid 2 eller flera hundar var när vi var ute och gick.
    vi hade scäfrar,rottweiler,blandraser,osv...
    hundar använder sig utav energi,så det gäller att ha RÄTT energi när man är bland hundar.

• tebax
    MrsMumrik skrev 2010-05-01 19:13:26 följande:
    Hahah - ja just kamphundar brukar ju stå utanför konsum och hota barn och andra små djur med stryk
    Allvarligt är alla här på fl lika tröga, du fattar väl vad jag mena ??
  • tebax
    bakeacake skrev 2010-05-01 19:14:34 följande:
    jo i vissa fall får du det, i just självförsvar...
    haha eller hur..
  • tebax
    hmcc skrev 2010-05-01 19:14:43 följande:
    Hur ofta? En gång klarar alla hundar.
    jag skulle aldrig skaffa något som jag vet kan skada mitt barn om han skulle råka göra en sak som hunden går igång på.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!