• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 18:56:40 följande:
    Ja men det fattar jag med. Men hunden SKA kunna lära sig att acceptera ett barn. Om du inte vågar lämna ditt barn med din hund så fattar jag inte nöjet med att skaffa en sådan hund.
    VAD ska den accepptera att barnet gör enligt dig?
  • tebax
    Hugful80 skrev 2010-05-01 18:56:06 följande:
    Nej, faktiskt så har jag inte hört det. Du kanske kan upplysa en trög jävel? Du skrev ju faktiskt "det JAG uppfattar som kamphund" och inte "det som är per definition klassat som kamphund".
    Rottweiler, pittbull, dobermann och amstaff. Och dessa böandraser som har något av dessa i sig.
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 18:57:41 följande:
    Varför envisas med att skaffa ett djur som kan vara faligt när du vänder ryggen till. Jag förstår inte..
    det handlar inte om att det är farligt utan om att det kan blir rädd, nervös, hotat, arg. Normala känslor. Hundar varnar också innan de hugger, men små barn kan inte tolka eller läsa djurs språk som vi gör.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • tebax
    hmcc skrev 2010-05-01 18:58:40 följande:
    VAD ska den accepptera att barnet gör enligt dig?
    Barn kan vara energiska och det kan en hund se som ett hot eller ett byte.
  • Hugful80
    tebax skrev 2010-05-01 18:56:40 följande:
    Ja men det fattar jag med. Men hunden SKA kunna lära sig att acceptera ett barn. Om du inte vågar lämna ditt barn med din hund så fattar jag inte nöjet med att skaffa en sådan hund.
    Om du anser att en hund ska lära sig acceptera barn bör du fundera på att förbjuda Labrador och Golden Retriever eftersom de tenderar att bli svartsjuka och ha väldigt svårt att acceptera nya familjemedlemmar i form av barn.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Gaby 01

Alla hundar kan bitas, problemet är bara att när en "kamphund" bits så släpper de inte och skadorna kan bli så mycket mer extrema. Jag har sett en liten (bullterrier) bita en annan hund och jag blev chockad över den kraften och det våldet som den bet sig fast och totalt vägrade släppa trotts massiva insatser. Och det var ändå en liten hund ur denna linje.

Jag är helt klart för att man ska införa licens på att få ha hund. Idag krävs det licens att få äga ett vapen och det är just det en hund kan bli i fel händer eller med fel psyke från början. Ett vapen är inte heller alltid farligt men kan bli om det hamnar i fel händer....

Och jag kan helt ärligt säga att jag tycker det är onödigt med dessa raser som när det väl sker ställer till med så stora skador. Det finns en uppsjö med raser och någonstans där borde man väl kunna hitta en ras som passar en som inte har detta i blodet?

• MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 18:57:41 följande:
    Varför envisas med att skaffa ett djur som kan vara faligt när du vänder ryggen till. Jag förstår inte..
    När jag var nyfödd fick mina föräldrar sälja sina undulater för att en av dem attackerade mig och försökte picka ut mina ögon för den blev så svartsjuk. Ska man även förbjuda kampundulater?
  • tebax
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:59:32 följande:
    det handlar inte om att det är farligt utan om att det kan blir rädd, nervös, hotat, arg. Normala känslor. Hundar varnar också innan de hugger, men små barn kan inte tolka eller läsa djurs språk som vi gör.
    Självklart ska en hund få säga ifrån, men dessa raser som jag skrivit om hugger för att döda, ofta mot hals/nacke/ansikte för att döda sitt byte. En tax, Golden har jag aldrig hört göra detta. Bitit ifrån, javisst. Men inte försöka döda
  • Lakino
    tebax skrev 2010-05-01 18:32:11 följande:
    Jag var inte närvarande så jag kan inte säga vad som egentligen hände. Det jag vill komma fram till är att det spelar fan ingen roll hur barnen är mot hunden. Skaffar du en hund som är beredd att hugga så ska man inte ha barn i hemmet. JAg tycker det är konstigt att man hela tiden skyddar dessa djävulska avkommor.
    visst fan spelar det roll hur barnet är mot hunden!
    ingen hund vill bli hoppad och dragen i öron/svans etc...
  • tebax
    MrsMumrik skrev 2010-05-01 19:01:01 följande:
    När jag var nyfödd fick mina föräldrar sälja sina undulater för att en av dem attackerade mig och försökte picka ut mina ögon för den blev så svartsjuk. Ska man även förbjuda kampundulater?
    Jag tycker ju dock inte fåglar är ett burdjur. Så ja varför inte?
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!