Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Är den här tråden bara till för att provocera? Om inte, TS kan du inte svara all som gått in och engagerat sig i din tråd - vad för ras är en kamphund? Just den här mm som du nämner i ditt inlägg känner jag inte till....

• MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 18:27:05 följande:
    Nej den är inte till för att provocera utan för att få folk att inse fakta! Med de jag kallar kamphund är de som JAG sett och hört fall om. Alltså Pitbullterrier, Rottweiler, Dobermann och amstaff.
    Ok, så du menar att sveriges regering ska förbjuda dessa raser, men alla andra hundar går bra?
  • MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 18:32:11 följande:
    Jag var inte närvarande så jag kan inte säga vad som egentligen hände. Det jag vill komma fram till är att det spelar fan ingen roll hur barnen är mot hunden. Skaffar du en hund som är beredd att hugga så ska man inte ha barn i hemmet. JAg tycker det är konstigt att man hela tiden skyddar dessa djävulska avkommor.
    Men allvarligt?!! Som om du som förälder uppfostrar dina barn så fruktansvärt dåligt att de tror att det är ok göra illa ett djur så är det ändå hundens fel om den försvarar sig? ALLA hundar är "beredda att hugga" om de blir tillräckligt angripna. Även en söt liten pudel. Det är vilda djur.
  • MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 18:37:33 följande:
    Då har inte en sån hund i en barnfamilj att göra. En 1åring förstår inte, det kan räcka med att leka tittut eller vad som helst som får hunden upp i varv eller känner sig hotad så hugger den. De har det i blodet och det kan man inte blunda för.
    ALLA hundar "har det i blodet". De är vilda djur!!!!! Men du fortsätter hävda att en Golden inte skulle kunna döda någon? Var tror du egentligen att hunden härsammar från?
  • MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 18:41:36 följande:
    Jo tyvärr är det ju så. Saken är ju den att nu börjar man bli rädd att man är ute o leker med sina barn och så kommer en lös jävla hund och attackerar. Usch!
    Vad är det du vill förbjuda egentligen? Först säger du att vissa hundar inte har något i en barnfamilj och göra och det köper jag lätt... men då gäller det alla hundar enligt ditt argument. Inte bara "kamphundar" Man kan inte lära en 1-åring - ok! Men du skriver ovan att du är rädd för att gå ut barnen för andras hundar. Då måste man väl förbjuda ALLA hundar överallt enligt den logiken?
  • MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 18:57:41 följande:
    Varför envisas med att skaffa ett djur som kan vara faligt när du vänder ryggen till. Jag förstår inte..
    När jag var nyfödd fick mina föräldrar sälja sina undulater för att en av dem attackerade mig och försökte picka ut mina ögon för den blev så svartsjuk. Ska man även förbjuda kampundulater?
  • MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 19:08:50 följande:
    Vilka skador orsakar dom. Det är inte agressiviteten jag är sträng emot utan hur de hotar barn och andra små djur.
    Hahah - ja just kamphundar brukar ju stå utanför konsum och hota barn och andra små djur med stryk
  • MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 19:16:22 följande:
    jag skulle aldrig skaffa något som jag vet kan skada mitt barn om han skulle råka göra en sak som hunden går igång på.

Vad du gör i ditt hem tror jag inget bryr sig om här... uppenbarligen ska ju inte du som person ha något djur då du inte förstår varken hur djur fungerar eller att man också kan lära barn att vara försiktiga mot djur. Den saken kan vi ju lämna, men det du argumenterar mot (i alla fall bitvis) är ju att förbjuda det du kallar kamphundar... hur ska det gå till? Vem ska avgöra vad som är en kamphund? Du?
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!