• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 18:41:36 följande:
    Jo tyvärr är det ju så. Saken är ju den att nu börjar man bli rädd att man är ute o leker med sina barn och så kommer en lös jävla hund och attackerar. Usch!
    Vad är det du vill förbjuda egentligen? Först säger du att vissa hundar inte har något i en barnfamilj och göra och det köper jag lätt... men då gäller det alla hundar enligt ditt argument. Inte bara "kamphundar" Man kan inte lära en 1-åring - ok! Men du skriver ovan att du är rädd för att gå ut barnen för andras hundar. Då måste man väl förbjuda ALLA hundar överallt enligt den logiken?
  • Hugful80
    tebax skrev 2010-05-01 18:19:15 följande:
    Golden retriver ? Det var det dåligaste skitsnack jag hört! Om man läser om de olika raserna INNAN man skaffar en hund så står det klart och tydligt att Golden är en familjehund.
    Det står även att Rottweiler är en bra familjehund. Ändå bet den en flicka idag. För övrigt så är jag tämligen säker på att jag har rätt. Golden och Labrador tenderar att blir rätt svartsjuka ifall det kommer ett barn i familjen.

Men som sagt, det var länge sen jag hörde detta så rätta mig gärna med källa om jag har fel.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • maem111

det är ägarnas fel du... som kampar med dom.. taxar biter också hårt? lägg ner ditt skitsnack nu..

• Buster78
    Dynah skrev 2010-05-01 18:29:31 följande:
    Det är alltid en tragedi när något sådant inträffar, och det är ALLTID hundägarens ansvar, ALDRIG barnens!!!Det är hundägaren som ska se till att barn inte beter sig illa mot hunden, i Sverige har vi ett strikt ägaransvar. Det spelar absolut ingen roll att ett barn stoppar in en penna i hunden öron, det är hundägarens ansvar att se till att sådant inte sker.Läser man artikeln i Expressen så hade hunden i detta fall smitit ut och attackerat en grannflicka, dvs en livsfarlig hund som borde ha blivit avlivad LÅNGT tidigare. Det är ägarens ansvar att kunna läsa sin hund och kunna förutse vad ens egen hund kan ställa till med. Har man inte dessa ögon så är man inte lämplig som hundägare anser jag.Ingen hund blir tokig över natten, det är alltid ägaren som brister i uppmärksamhet och inte kan läsa sin hund korrekt.Att förbjuda en specifik ras är en omöjlighet och inte att förglömma, att även om en Rottweiler kan vara livsfarlig så kan den även rädda liv om den avlas och uppfostras och handhas på ett korrekt sätt. Många av dessa stora raser är de enda som lämpar sig till diverse livräddaruppgifter som mindre raser (som kanske inte kan attackare med lika full kraft som en stor hund) inte lämpar sig för.
    Men det är väl inte hundägarens ansvar att uppfostra alla sveriges barn till att inte gå fram till hundar, att inte va elaka mot hundar!! '

Herregud, Ja lägger det till mitt ansvar att mina barn inte går fram till hundar dom inte känner, inte ens till dom, dom känner. Mormors hund hälsar först, dom får inte kasta sig över hunden, och låter hunden va ifred när den vilar!

DET ÄR MITT ANSVAR!!!
  • Hugful80
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:19:50 följande:
    Klart som fan att rasen har betydelse.
    Nja, rasen har faktiskt inte så stor betydelse om ägaren har rätt kunskap.
  • tebax
    Vill inte ha barn skrev 2010-05-01 18:43:28 följande:
    Men TS, det är inte hundarnas fel att det blir som det blir. Gör något åt ägarna istället! Och barn som inte vet hur man ska handskas med djur!!!
    Djuret ska anpassa sig till barnen , inte tvärtom!111111111111111
  • lieva

Håller verkligen med TS!! Egoistiska människor är de enda som skaffar dessa hundar för de stödjer ju även framavlandet..

• Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 18:17:48 följande:
    De jag har hört är värst är väl Rottweiler, Amstaff, Pitbull mm
    Vad roligt att du "hört" det. Vi har en Rottweiler, världens snällaste! Han fullkommligt älskar hundar, djur, vuxna och barn. Han älskar att leka med barn, oavsett hur elaka barnen kan vara. Dom kan dra honom i svansen, putta på honom, dra honom i öronen utan att han bryr sig. Dom kan gå fram till honom när han tuggar på ett ben och ta det ifrån honom, han bryr sig inte. Han har aldrig fått för sig att göra minsta lilla sak mot någon varelse över huvud taget!

Det handlar inte om vilken ras det är. Det handlar om vad en hund gör för att försvara sig. En hund som sitter fast i ett koppel när ett barn kommer fram med flaxande armar, kommer absolut ingenstans. Självklart känner hunden sig hotad och trängd, varpå den försvarar sig på bästa sätt. Eftersom ett barns huvudhöjd är ungefär i hundens huvudhöjd, blir det att hunden biter i huvudet för att försvara sig. Hade föräldrarna hållt koll på sitt barn hade situationen mest troligt aldrig uppstått!
  • Hugful80
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:25:05 följande:
    Problemet uppstår när hunden biter för hårt eller gör skada (eller ännu värre - biter för att döda)
    Då bör man vara mer rädd för en Rottweiler eller Schäfer än en Pitbull.
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 18:41:36 följande:
    Jo tyvärr är det ju så. Saken är ju den att nu börjar man bli rädd att man är ute o leker med sina barn och så kommer en lös jävla hund och attackerar. Usch!
    ska hunden vara lös så ska den hålla sig til sin ägare. Blir så jävla less. även om hunden är snäll.

Kan inte räkna hur många gånger nyfikna lösa "snälla" hundar kommit framspringande till mig och min hund för att hälsa. "han är så snäll så!!" - ja men INTE MIN HUND! (han var han-ilsk.) Min hund är kopplad men jag vill inte ha ansvaret för att han käkar upp din.(eeler blir sönderstressad av hela situationen.)

eller om man har ett barn som är allergiskt eller själv är det.

jävla idioter.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!