• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • tebax
    MrsMumrik skrev 2010-05-01 18:23:15 följande:
    Är den här tråden bara till för att provocera? Om inte, TS kan du inte svara all som gått in och engagerat sig i din tråd - vad för ras är en kamphund? Just den här mm som du nämner i ditt inlägg känner jag inte till....
    Nej den är inte till för att provocera utan för att få folk att inse fakta! Med de jag kallar kamphund är de som JAG sett och hört fall om. Alltså Pitbullterrier, Rottweiler, Dobermann och amstaff.
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:24:21 följande:
    Jag har inte bara läst tidningar, jag har sett med egbna ögon ett par fall där det har förekommit. Ägarna hade pli på sina hundar, tränade lydnad, var utställningshundar. Men lik förbaskat högg en av hundarna mot deras dotter!
    och vad hade dottern gjort, dragit i svansen hundra gånger hemma och tillslut tröttnar hunden.. det är helt normal, att sen en stor hund har starkare käkar ja de kan man tycka är fel.. men OM man lär sina barn från början att hundar inte är leksaker behöver inte såna saker ske...
  • tebax
    lunkentuss skrev 2010-05-01 18:25:04 följande:
    Då ska du komma hit o kela med vår Ellen
    Skulle inte tro det. Det kan slå slint i dennes hunds huvud med.
  • Nena84

Så tråkigt att läsa sånna här inlägg jag själv är en stålt ägare av en rottweiler hon är en trogen och menlös familje hund.
    Hon är uppvuxen med barn och skulle aldrig skada nån är inte rädd en sekund att lämna min 1 år gammla dotter med våran hund.
    Våran dotter klättrar hoppar petar och drar på våran hund som bara suckar o ligger där..

Kollar man upp så är det faktiskt sant att den hund som bitit flest är just labrador och golden.
    Rottweilern är oxå en familje hund alla de jag mött är super goa hundar som är toppen familjehundar.

Och nästan alltid när en hund attakerar barn som ni kallar det är det barnets eget fel.
    Barn fattar oftas inte gränser och kan va mycket eleka mot djur!!
    Jag tycker det är upp till förälldern att lära sina barn hur man ska bete sig mot djur, barn är jätte svår lästa för hundar och de kan bara springa fram till hundarna.
    Hunden måste ju oxå få säga i från om den inte vill och då menar jag självklart inte me o hugga den i ansiktet. Men kanske den hade försöt gå undan men barnet inte gett sig??

Då tycker jag att ouppfostrade ungar borde förbjudas!!!!!

• Molly1982
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:27:01 följande:
    det är fortfarande svårt att verkligen förstå just hur STOR skillnad det är. Jag är själv gammal dobis-ägare (och kan inte tänka mig nån annan ras) men ingenstans förstod jag just HUR svåra de kan vara innan jag faktiskt köpte en.
    Då borde DU ha läst på!
    Det är inte hundarnas fel att DU inte läste på inte gjorde ordenligt research!
  • Lady Dahmer
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:27:19 följande:
    och vad hade dottern gjort, dragit i svansen hundra gånger hemma och tillslut tröttnar hunden.. det är helt normal, att sen en stor hund har starkare käkar ja de kan man tycka är fel.. men OM man lär sina barn från början att hundar inte är leksaker behöver inte såna saker ske...
    japp. det är det jag menar - det är helt i sin ordning att hunden säger ifrån. Men det är föräldrarnas ansvar att se till att barnen beter sig mot hunden.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • adrift

har själv en pitbull och den är då ingen farlig hund !

• tebax
    tildabelle skrev 2010-05-01 18:26:40 följande:
     Du har hört? Så du har ingen källa eller liknande för att dessa hundar är kamphundar? "Rottweilern räknas till de äldsta raserna och härstammar från molosserhundarna. Dess ursprung går tillbaka till romartiden då de användes som vakt- och boskapshundar. " källa: www.sbk.nu/templates/Dog____1410.aspx "American Staffordshire Terrier härstammar från hundar som tillkom för att i huvudsak hantera och hålla fast boskap. Talrika avbildningar av dessa hundar finns på brittiska tryck från sent 1700 tal och tidigt 1800 tal." källa: www.amstaffklubben.se/ American pitbull terrier är ingen godkänd ras i Sverige - det finns därför inget att förbjuda. men på denna sida : www.allahundraser.com/american_pit_bull_terri... så beskrivs pitbullen som: "American Pit Bull Terrier är en utmärkt vakthund. ". Ingenstans hittar jag något om "kamphundar". Hade du fler raser som du syftade på?
    vart vill du komma med detta ?
  • Dynah

Det är alltid en tragedi när något sådant inträffar, och det är ALLTID hundägarens ansvar, ALDRIG barnens!!!
    Det är hundägaren som ska se till att barn inte beter sig illa mot hunden, i Sverige har vi ett strikt ägaransvar.
    Det spelar absolut ingen roll att ett barn stoppar in en penna i hunden öron, det är hundägarens ansvar att se till att sådant inte sker.
    Läser man artikeln i Expressen så hade hunden i detta fall smitit ut och attackerat en grannflicka, dvs en livsfarlig hund som borde ha blivit avlivad LÅNGT tidigare. Det är ägarens ansvar att kunna läsa sin hund och kunna förutse vad ens egen hund kan ställa till med. Har man inte dessa ögon så är man inte lämplig som hundägare anser jag.
    Ingen hund blir tokig över natten, det är alltid ägaren som brister i uppmärksamhet och inte kan läsa sin hund korrekt.
    Att förbjuda en specifik ras är en omöjlighet och inte att förglömma, att även om en Rottweiler kan vara livsfarlig så kan den även rädda liv om den avlas och uppfostras och handhas på ett korrekt sätt. Många av dessa stora raser är de enda som lämpar sig till diverse livräddaruppgifter som mindre raser (som kanske inte kan attackare med lika full kraft som en stor hund) inte lämpar sig för.

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!