• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • DuBBeeL
    tebax skrev 2010-05-01 18:17:48 följande:
    De jag har hört är värst är väl Rottweiler, Amstaff, Pitbull mm
    "De jag har hört"

Vilka raser tycker du Sveriges Regering ska godkänna?
    Du kan ta vilken ras som helst, sätta den i händerna på fel person och vips så har du ett folkilskt bitande monster. När ska folk fatta att det spelar ingen roll om hunden är vit, svart, gul, korthårig, strävhårig, långhårig etc... Det är inte utseendet som attackerar.
  • bakeacake

Sen ska vi inte sticka under stolen med att alla hundar oavsett ras har olika stabil mentalitet. det är bara att se på mina Aussies.. den ena avskyr barn och morrar så fort de kommer innanför dörren, men accepterar dem bara dem inte är på henne..
    Den andra är helt annorlunda och har andra föräldrar älskar barn och ska vara med å leka heeela tiden..

• Mar1lyn

jag tror att man behandlar familjehundar med mindre rädsla än man gör med en "stereotypisk kamphund" och därför finns de oftare med i bettstatistiken.

Olika hundar kräver olika mycket jobb, en amstaff kräver mer arbete än ex. en tax precis på samma sätt som (de flesta) terriers gör. Men med rätt ägare så är dessa hundar inte kamphundar! Tyvärr så har många av dessa hundar fel ägare som inte klarar av att uppfostra dem, vilket är så synd för de är fantastiska hundar! Hade jag haft tiden att ta hand om en hund och orken att engagera mig så mycket som det faktistkt krävs så hade jag älskat att ha en egen amstaff.

Hellre obligatoriska kurser för hundägare än förbud på raser.

Alla de dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet...
  • Lady Dahmer
    Molly1982 skrev 2010-05-01 18:28:51 följande:
    Då borde DU ha läst på!Det är inte hundarnas fel att DU inte läste på inte gjorde ordenligt research!
    shit, jag läste framlänges och baklänges! Jag läste allt jag kom över. Jag åkte på utställningar och träffade dobisar och ägare och gjorde min läxa ett halvår innan jag köpte hunden.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Molly1982
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:30:19 följande:
    shit, jag läste framlänges och baklänges! Jag läste allt jag kom över. Jag åkte på utställningar och träffade dobisar och ägare och gjorde min läxa ett halvår innan jag köpte hunden.
    Vad vill du säga då? Att det är hunden det var/är fel på?
  • MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 18:27:05 följande:
    Nej den är inte till för att provocera utan för att få folk att inse fakta! Med de jag kallar kamphund är de som JAG sett och hört fall om. Alltså Pitbullterrier, Rottweiler, Dobermann och amstaff.
    Ok, så du menar att sveriges regering ska förbjuda dessa raser, men alla andra hundar går bra?
  • Lady Dahmer
    Molly1982 skrev 2010-05-01 18:31:01 följande:
    det var inget fel på min hund.

Det jag vill säga är att vissa raser kräver mer av sina ägare och är svårare att fostra.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • tebax
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:27:19 följande:
    och vad hade dottern gjort, dragit i svansen hundra gånger hemma och tillslut tröttnar hunden.. det är helt normal, att sen en stor hund har starkare käkar ja de kan man tycka är fel.. men OM man lär sina barn från början att hundar inte är leksaker behöver inte såna saker ske...
    Jag var inte närvarande så jag kan inte säga vad som egentligen hände. Det jag vill komma fram till är att det spelar fan ingen roll hur barnen är mot hunden. Skaffar du en hund som är beredd att hugga så ska man inte ha barn i hemmet.
    JAg tycker det är konstigt att man hela tiden skyddar dessa djävulska avkommor.
  • bakeacake
    Molly1982 skrev 2010-05-01 18:31:01 följande:
    vart har hon sagt nått om att hunden var problemet??
  • Multignutten

Jag har blivit biten två gånger av "familjehundar", lekt med en stor rottis och aldrig fått en skråma. Den ena familjehunden var en golden som nu är avlivad eftersom han attackerade ägarens barn helt plötsligt utan att ha blivit provocerad. Tilläggas bör att barnet då var 4-5 år och således hade levt ihop med hunden i många år utan att ha blivit attackerad. Den andra hunden var en liten "knähund" som flög på mig när jag gick förbi, provocerade den inte alls, tittade inte ens på den och ändå bet den mig. Hunden vrnade inte ens, alltså inte ett morr eller skall så jag fick inte ens chansen att backa undan. 

Är så j*a trött på ordet kamphund! 
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!