• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • tebax
    MrsMumrik skrev 2010-05-01 18:35:44 följande:
    Men allvarligt?!! Som om du som förälder uppfostrar dina barn så fruktansvärt dåligt att de tror att det är ok göra illa ett djur så är det ändå hundens fel om den försvarar sig? ALLA hundar är "beredda att hugga" om de blir tillräckligt angripna. Även en söt liten pudel. Det är vilda djur.
    Jo men de hugger ju inte för att döda, serriöst ser du inte skillnaden ?? Du kan inte lära en 1åring att inte leka med hunden, det räcker om du är borta 2 sekunder så kan ditt barn ha "retat" upp hunden så den går till attack. Om varför ska man ens utmana ödet. Är hunden viktigare än barnen ?
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 18:37:33 följande:
    Då har inte en sån hund i en barnfamilj att göra. En 1åring förstår inte, det kan räcka med att leka tittut eller vad som helst som får hunden upp i varv eller känner sig hotad så hugger den. De har det i blodet och det kan man inte blunda för.
    många föräldrar är idioter.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • tebax
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:39:01 följande:
    som sagt, alla hundar är rovdjur och har det i sin natur.. men visst, skaffa en pudel eller pappilon och tro att den aldrig kommer hugga oavsett hur du uppfostrar den..
    Jo men de är lite lättare att få dessa att förstå att barnen är endel i familjen.
  • MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 18:37:33 följande:
    Då har inte en sån hund i en barnfamilj att göra. En 1åring förstår inte, det kan räcka med att leka tittut eller vad som helst som får hunden upp i varv eller känner sig hotad så hugger den. De har det i blodet och det kan man inte blunda för.
    ALLA hundar "har det i blodet". De är vilda djur!!!!! Men du fortsätter hävda att en Golden inte skulle kunna döda någon? Var tror du egentligen att hunden härsammar från?
  • tebax
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:39:58 följande:
    många föräldrar är idioter.
    Jo tyvärr är det ju så. Saken är ju den att nu börjar man bli rädd att man är ute o leker med sina barn och så kommer en lös jävla hund och attackerar. Usch!
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:40:19 följande:
    Jo men de är lite lättare att få dessa att förstå att barnen är endel i familjen.
    Fine, du tror ju att du är expert på det här.. så jag lämnar diskussionen.. som sagt besök en brukshudsklubb så kanske du får upp ögonen och kan vidga ditt trångsynta tankesätt...
  • tebax
    MrsMumrik skrev 2010-05-01 18:40:53 följande:
    ALLA hundar "har det i blodet". De är vilda djur!!!!! Men du fortsätter hävda att en Golden inte skulle kunna döda någon? Var tror du egentligen att hunden härsammar från?
    Du ser inte skillnaden och jag orkar inte argumentera då du inte tar till dig det jag säger. Antingen är du trög eller vägrar förstå.
  • tebax
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:41:36 följande:
    Fine, du tror ju att du är expert på det här.. så jag lämnar diskussionen.. som sagt besök en brukshudsklubb så kanske du får upp ögonen och kan vidga ditt trångsynta tankesätt...
    Bra !
  • DuBBeeL
    tebax skrev 2010-05-01 18:35:23 följande:
    De som hugger för att döda om de känner sig hotade. De ska förbjudas.
    Ok...
    Alla hundar har en överlevnadsinstinkt, ALLA hundar kan hugga för att döda i vissa situationer.
  • Vill inte ha barn

Men TS, det är inte hundarnas fel att det blir som det blir. Gör något åt ägarna istället! Och barn som inte vet hur man ska handskas med djur!!!

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!