• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • tebax
    MrsMumrik skrev 2010-05-01 18:44:15 följande:
    Vad är det du vill förbjuda egentligen? Först säger du att vissa hundar inte har något i en barnfamilj och göra och det köper jag lätt... men då gäller det alla hundar enligt ditt argument. Inte bara "kamphundar" Man kan inte lära en 1-åring - ok! Men du skriver ovan att du är rädd för att gå ut barnen för andras hundar. Då måste man väl förbjuda ALLA hundar överallt enligt den logiken?
    JAg är rädd för att det kommer en rottweiler, pitbull, amstaff och dobermann ja. Inte en pudel, Golden eller en Tax. Det är skillnad.
  • Hugful80
    tebax skrev 2010-05-01 18:27:05 följande:
    Nej den är inte till för att provocera utan för att få folk att inse fakta! Med de jag kallar kamphund är de som JAG sett och hört fall om. Alltså Pitbullterrier, Rottweiler, Dobermann och amstaff.
    De DU kallar kamphundar, är det du som ska avgöra vilka hundar som är kamphundar och bör förbjudas?
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • tebax
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 18:47:02 följande:
    Vad roligt att du "hört" det. Vi har en Rottweiler, världens snällaste! Han fullkommligt älskar hundar, djur, vuxna och barn. Han älskar att leka med barn, oavsett hur elaka barnen kan vara. Dom kan dra honom i svansen, putta på honom, dra honom i öronen utan att han bryr sig. Dom kan gå fram till honom när han tuggar på ett ben och ta det ifrån honom, han bryr sig inte. Han har aldrig fått för sig att göra minsta lilla sak mot någon varelse över huvud taget! Det handlar inte om vilken ras det är. Det handlar om vad en hund gör för att försvara sig. En hund som sitter fast i ett koppel när ett barn kommer fram med flaxande armar, kommer absolut ingenstans. Självklart känner hunden sig hotad och trängd, varpå den försvarar sig på bästa sätt. Eftersom ett barns huvudhöjd är ungefär i hundens huvudhöjd, blir det att hunden biter i huvudet för att försvara sig. Hade föräldrarna hållt koll på sitt barn hade situationen mest troligt aldrig uppstått!
    Va roligt att ni utsätter era barn för det. Skulle jag aldrig göra.
  • tebax
    MrsMumrik skrev 2010-05-01 18:49:01 följande:
    Börjar undra om detta är en spöktråd?
    vad är det ?
  • tebax
    Hugful80 skrev 2010-05-01 18:48:30 följande:
    De DU kallar kamphundar, är det du som ska avgöra vilka hundar som är kamphundar och bör förbjudas?
    Nej men är du verkligen så trög eller har du inte hört vad som klassas som kamphund?
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:49:17 följande:
    Va roligt att ni utsätter era barn för det. Skulle jag aldrig göra.
    jag är fan mer rädd för tamråttor än va ja är för rottisar....
  • tebax
    Vill inte ha barn skrev 2010-05-01 18:49:52 följande:
    Det var bannemej det förjävligaste jag har hört. Jävla bitch du är. ://///
    Tack!

Om jag skaffar en hund så ska den anpassa sig efter vår familj. Vi ska inte anpassa oss efter den. Om man måste ställa om hela sin livsituation efter en hund så är det ju något som inte stämmer.
  • Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 18:19:15 följande:
    Golden retriver ? Det var det dåligaste skitsnack jag hört! Om man läser om de olika raserna INNAN man skaffar en hund så står det klart och tydligt att Golden är en familjehund.
    Haha...så en familjehund kan inte bita barn?!
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:50:11 följande:
    Nej men är du verkligen så trög eller har du inte hört vad som klassas som kamphund?
    du kan ju vara så snäll att upplysa oss, med stöd av källor...
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!