Inlägg från: Sannalouise87 |Visa alla inlägg
  • Sannalouise87

Förbjud dessa jävla kamphundar!

tebax skrev 2010-05-01 18:17:48 följande:
    De jag har hört är värst är väl Rottweiler, Amstaff, Pitbull mm
    Vad roligt att du "hört" det. Vi har en Rottweiler, världens snällaste! Han fullkommligt älskar hundar, djur, vuxna och barn. Han älskar att leka med barn, oavsett hur elaka barnen kan vara. Dom kan dra honom i svansen, putta på honom, dra honom i öronen utan att han bryr sig. Dom kan gå fram till honom när han tuggar på ett ben och ta det ifrån honom, han bryr sig inte. Han har aldrig fått för sig att göra minsta lilla sak mot någon varelse över huvud taget!

Det handlar inte om vilken ras det är. Det handlar om vad en hund gör för att försvara sig. En hund som sitter fast i ett koppel när ett barn kommer fram med flaxande armar, kommer absolut ingenstans. Självklart känner hunden sig hotad och trängd, varpå den försvarar sig på bästa sätt. Eftersom ett barns huvudhöjd är ungefär i hundens huvudhöjd, blir det att hunden biter i huvudet för att försvara sig. Hade föräldrarna hållt koll på sitt barn hade situationen mest troligt aldrig uppstått!
  • Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 18:19:15 följande:
    Golden retriver ? Det var det dåligaste skitsnack jag hört! Om man läser om de olika raserna INNAN man skaffar en hund så står det klart och tydligt att Golden är en familjehund.
    Haha...så en familjehund kan inte bita barn?!
  • Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 19:01:34 följande:
    Självklart ska en hund få säga ifrån, men dessa raser som jag skrivit om hugger för att döda, ofta mot hals/nacke/ansikte för att döda sitt byte. En tax, Golden har jag aldrig hört göra detta. Bitit ifrån, javisst. Men inte försöka döda
    Det är ju för att hundarnas ursprung är sådant. Att vakta tex boskap...kommer där då en hotande individ som  inte ger sig av när hunden varnar, så går det till attack! Svårare än så är det inte!
  • Sannalouise87
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:00:07 följande:
    Alla hundar kan bitas, problemet är bara att när en "kamphund" bits så släpper de inte och skadorna kan bli så mycket mer extrema. Jag har sett en liten (bullterrier) bita en annan hund och jag blev chockad över den kraften och det våldet som den bet sig fast och totalt vägrade släppa trotts massiva insatser. Och det var ändå en liten hund ur denna linje.Jag är helt klart för att man ska införa licens på att få ha hund. Idag krävs det licens att få äga ett vapen och det är just det en hund kan bli i fel händer eller med fel psyke från början. Ett vapen är inte heller alltid farligt men kan bli om det hamnar i fel händer....Och jag kan helt ärligt säga att jag tycker det är onödigt med dessa raser som när det väl sker ställer till med så stora skador. Det finns en uppsjö med raser och någonstans där borde man väl kunna hitta en ras som passar en som inte har detta i blodet?
    Absolut ska det införas licens för att få äga en hund! men fortfarande är det så att uppfostrar man en "kamphund" rätt, så kan det bli den trognaste familjehunden någonsin!
  • Sannalouise87
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 19:06:14 följande:
    jag vet personligen inget om rottisar. dobermann däremot. De är stabila i psyket - MEN - de har även väldigt starkt psyke och kräver en hel del av sin ägare. Är man det minsta vek så tar de över. Min uppfödare berättade att han fått hämta flera hundar hos folk som tappat kontrollen. *s* Som jag förstått är rottisar lika. (har jag hört från rottisägare alltså, själv har jag noll erfarnehet av dem) Min dobis var en bortskämd skitunge som fick härja lite hur han ville hemma. *s* Men jag hade inga barn. Snäll som en kattunge var han också, men en liten bråkstake.
    Japp...rottisar är likadana..dom kräver en hel del av sin ägare, och det gäller att vara konsekvent och inte ge sig eller tappa kontrollen, för då har du en svårhanterlig hund och i värsta fall en livsfarlig hund!
  • Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 19:08:11 följande:
    Och vad är anledningen att skaffa dessa till familjer då. Låt de gå på betesmarken där de hör hemma!
    För att om du uppfostrar hunden rätt så har du en perfekt familjehund kombinerat med en vakthund, samt en hund som vi tränar sök och spår med. Alltså allt i ett som vi vill ha! En sketen golden som ligger och sover hela dagarna är inget vi är intresserad av!
  • Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 19:14:26 följande:
    Tr som du vill, men kom inte gråtande om ditt barn far illa av hunden.
    Haha...du är ganska patetisk om jag får säga vad jag tycker...Uppenbart vet du inte vad du pratar om, och verkar inte ha det minsta erfarenhet av hur hundar fungerar. Att läsa i tidningen vad medier skriver, där hälften av faktan utelämnats, och därefter dömma ut hundar som livsfarliga är fruktansvärt tråkigt, och görs bara av dom som inte har den minsta erfarenhet av hundar!
  • Sannalouise87
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:14:27 följande:
    Hmmmm... välja mellan att bli biten av en Chihuahua vs bullterrier??? Svårt val? Det kan den säkert bli men om något skulle hända så blir ju skadorna riktigt illa. Man kan ju ALDRIG garantera att en hund inte bits oavsett ras (om man inte har munkorg) och jag blir som sagt hellre biten av något annat än en "kamphund".
    Nej, man kan aldrig garantera det. Men skadorna som en tax vs en rottis orsakar kan bli precis lika stora...
  • Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 19:20:05 följande:
    min vän jobbar med hundar så jo, jag vet vad jag pratar om. Men att folk väljer ett djur som kan vara farligt för ens barn istället för att tänka på sina barns bästa är patetiskt. Min son går före alla djur i världen, men tydligen så tänker inte alla som mig.
    Eftersom vi hade vår hund innan barnet kom till världen, så får man väl lära barnet vad som är rätt och fel när det gäller en hund?
  • Sannalouise87
    Barbafiin skrev 2010-05-01 19:22:13 följande:
    Sådan husse sådan hund! Aldrig att det är hunden som är problemet allt beror på ägaren

Så sant så!
    MrsMumrik skrev 2010-05-01 19:20:55 följande:
    Good point
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!