• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • hmcc
    lillajessi skrev 2010-05-01 19:02:53 följande:
    Du har alldeles rätt! Då kanske du också vet att rottweiler exempelvis är en mycket nervfast och tålig ras? Jag har levt med rottweiler i hela mitt liv så jag vet vad jag pratar om.
    Problemet är bara att rottisen blirit FÖR populär och det avlas på mentalt svaga individer så en rottweiler för 20 år sen behöver inte betyda detsamma som idag.

Det finns fortfarande gott om seriösa uppfödare men också väääldigt många oseriösa.
  • DuBBeeL

I artikeln står det också
    Mest aggressiva raserna

• Tax
    • Chihuahua
    • Jack Russel

Kan tålas att fundera på.....

• Sannalouise87
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:00:07 följande:
    Alla hundar kan bitas, problemet är bara att när en "kamphund" bits så släpper de inte och skadorna kan bli så mycket mer extrema. Jag har sett en liten (bullterrier) bita en annan hund och jag blev chockad över den kraften och det våldet som den bet sig fast och totalt vägrade släppa trotts massiva insatser. Och det var ändå en liten hund ur denna linje.Jag är helt klart för att man ska införa licens på att få ha hund. Idag krävs det licens att få äga ett vapen och det är just det en hund kan bli i fel händer eller med fel psyke från början. Ett vapen är inte heller alltid farligt men kan bli om det hamnar i fel händer....Och jag kan helt ärligt säga att jag tycker det är onödigt med dessa raser som när det väl sker ställer till med så stora skador. Det finns en uppsjö med raser och någonstans där borde man väl kunna hitta en ras som passar en som inte har detta i blodet?
    Absolut ska det införas licens för att få äga en hund! men fortfarande är det så att uppfostrar man en "kamphund" rätt, så kan det bli den trognaste familjehunden någonsin!
  • Lady Dahmer
    lillajessi skrev 2010-05-01 19:02:53 följande:
    Du har alldeles rätt! Då kanske du också vet att rottweiler exempelvis är en mycket nervfast och tålig ras? Jag har levt med rottweiler i hela mitt liv så jag vet vad jag pratar om.
    jag vet personligen inget om rottisar.

dobermann däremot. De är stabila i psyket - MEN - de har även väldigt starkt psyke och kräver en hel del av sin ägare. Är man det minsta vek så tar de över. Min uppfödare berättade att han fått hämta flera hundar hos folk som tappat kontrollen. *s*

Som jag förstått är rottisar lika. (har jag hört från rottisägare alltså, själv har jag noll erfarnehet av dem)

Min dobis var en bortskämd skitunge som fick härja lite hur han ville hemma. *s* Men jag hade inga barn. Snäll som en kattunge var han också, men en liten bråkstake.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • bakeacake
    hmcc skrev 2010-05-01 19:05:12 följande:
    Problemet är bara att rottisen blirit FÖR populär och det avlas på mentalt svaga individer så en rottweiler för 20 år sen behöver inte betyda detsamma som idag.Det finns fortfarande gott om seriösa uppfödare men också väääldigt många oseriösa.
    Nej det är ju oftast där problemet ligger.. fel mentalitet med fel ägare kan inte bli annat än katastrof...
  • tebax
    Hugful80 skrev 2010-05-01 19:02:37 följande:
    Är Dobermann en kamphund? Vad har du för källhänvisning? Är det bara dessa fyra raser vi bör förbjuda? Inte Bullterrier eller Sharp Pei exempelvis?
    Blandraser. JA
  • tebax
    hmcc skrev 2010-05-01 19:02:36 följande:
    Är det allt, hunden ska kunna se ett energiskt barn, inget fysikt?
    Självklart det med.
  • Gaby 01
    bakeacake skrev 2010-05-01 19:02:27 följande:
    Ja, fast det är INTE hunden som är problemet, det ÄR ägaren.. för det är ägarens uppgift, enligt lag att se till att hunden inte får chans att hugga, oavsätt ras!
    Nej men hunden blir problemet! Och det blir ett laddat vapen! Och så länge det finns dessa oseriösa hundägare där ute som tyvärr ofta också väljer dessa farliga raser så borde raserna ej få existera. Om man nu tycker så mycket om hundar så borde ju inte det vara något problem att välja en annan ras? Och definitivt införa licens, både för hundens och omgivningens skull.
  • tebax
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:03:26 följande:
    Det är ju för att hundarnas ursprung är sådant. Att vakta tex boskap...kommer där då en hotande individ som  inte ger sig av när hunden varnar, så går det till attack! Svårare än så är det inte!
    Och vad är anledningen att skaffa dessa till familjer då. Låt de gå på betesmarken där de hör hemma!
  • Saarraa

Lista över hur benägna olika hundraser är att attackera barn.

1. Schäfer: 2,83
    2. Doberman: 2,71
    3. Spets: 1,81
    4. Pekineser: 1,56
    5. Tax: 1,35.
    En tax sägs kunna hugga med ett bett på 300 kg och det är verkligen farligt!
    6. Schnauzer: 1,33
    7. Collie: 1,30
    8. Jakthund: 1,29
    9. Pudel: 0,98
    10. Rottweiler: 0,92
    11. Beagle: 0,80
    12. Terrier: 0,61
    13. Bernersennenhund: 0,58
    14. Labrador/retriever: 0,49
    15. Blandras: 0,46
    16. Spaniel: 0,31
    17. Shi Tzu: 0,26
    18. Malteser: 0,00

Fotnot: Risknivån är beräknad genom att dividera andelen hundar av en viss ras med hur ofta hundar av samma ras bitit barn illa.

Källa: Pediatrics

Ensamstående mamma - dolphin.blogg.se
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!