• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Gaby 01

Det jag kan bli mest rädd av ur vissa inlägg här är att många ger sken av att det är okej att hunden gör något om den blir provocerad. Speciellt av ett barn?

Det är ALDRIG okej att en hund bits, morrar, markerar mot en människa (om den inte är tränad i det syftet i ett yrke). Då har den tappat sin rang och blir en potentiell risk att gå över gränsen. Som ägare till en hund så får man INTE acceptera detta.

• tebax
    hmcc skrev 2010-05-01 19:21:15 följande:
    Min vän är kirurg så jag kan operera.
    allvarligt? Gå och lägg dig
  • Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 19:20:05 följande:
    min vän jobbar med hundar så jo, jag vet vad jag pratar om. Men att folk väljer ett djur som kan vara farligt för ens barn istället för att tänka på sina barns bästa är patetiskt. Min son går före alla djur i världen, men tydligen så tänker inte alla som mig.
    Eftersom vi hade vår hund innan barnet kom till världen, så får man väl lära barnet vad som är rätt och fel när det gäller en hund?
  • bakeacake
    hmcc skrev 2010-05-01 19:21:15 följande:
    Min vän är kirurg så jag kan operera.
    *knäpper händerna och höjer mot skyn* Amen sister!!!
  • tebax
    bakeacake skrev 2010-05-01 19:21:29 följande:
    hahaha din VÄN jobbar med hundar, därför vet DU? kanske dags att skaffa lite egen erfarenhet och kunskap??
    Jag har hört av henne , hon jobbar med hundar som behöver nytt hem. Oftast kommer det in just dessa raser.
  • tebax
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:22:20 följande:
    Det jag kan bli mest rädd av ur vissa inlägg här är att många ger sken av att det är okej att hunden gör något om den blir provocerad. Speciellt av ett barn? Det är ALDRIG okej att en hund bits, morrar, markerar mot en människa (om den inte är tränad i det syftet i ett yrke). Då har den tappat sin rang och blir en potentiell risk att gå över gränsen. Som ägare till en hund så får man INTE acceptera detta.
    Exakt!
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:23:23 följande:
    Jag har hört av henne , hon jobbar med hundar som behöver nytt hem. Oftast kommer det in just dessa raser.
    och varför kommer dem in? JO just för att deras gamla ägare inte KAN hantera dem, för att dem antagligen inte har kunskapen eller har lust...
  • Sannalouise87
    Barbafiin skrev 2010-05-01 19:22:13 följande:
    Sådan husse sådan hund! Aldrig att det är hunden som är problemet allt beror på ägaren

Så sant så!
    MrsMumrik skrev 2010-05-01 19:20:55 följande:
    Good point
  • tebax
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:22:43 följande:
    Eftersom vi hade vår hund innan barnet kom till världen, så får man väl lära barnet vad som är rätt och fel när det gäller en hund?
    Jag gjorde mig av med min katt när mitt barn kom. Eftersom jag sätter mitt barn främst. Katter har ju också tendens till att attackera barn oprovocerat.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!