• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Gaby 01
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:22:43 följande:
    Eftersom vi hade vår hund innan barnet kom till världen, så får man väl lära barnet vad som är rätt och fel när det gäller en hund?
    Självklart ska man lära barn hur man beter sig mot alla djur oavsett vad vi pratar om, det tycker jag är jätteviktigt.
    Men man får aldrig se hunden som ett extra barn med lika rättigheter för då kan det gå rejält fel. Och tyvärr tror jag att allför många hundägare inte längre ser sin hund som en hund.
  • Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 19:24:43 följande:
    Jag gjorde mig av med min katt när mitt barn kom. Eftersom jag sätter mitt barn främst. Katter har ju också tendens till att attackera barn oprovocerat.
    Finns ingen anledning för oss att göra oss av med vår hund bara för att vi får ett barn. Då visar man ju verkligen som vuxen att man inte klarar av att uppfostra varken djur eller barn rätt...och då borde man ju varken ha det ena eller det andra!
  • M Y L F

Jag är hund rädd, men jag vet att det inte är hunden det är fel på utan ägaren.

Sedan finns det säkert farliga "knäppa" hundar precis som det finns "knäppa" farliga människor.
    Det spelar absolut ingen roll vilken ras det är, jag har erfarenhet av att små hundar är ettrigare än stora hundar. Antagligen för att små hundar "daltas" det mer med. De bärs och man har de i knät osv.-..
  • tebax
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:27:22 följande:
    Finns ingen anledning för oss att göra oss av med vår hund bara för att vi får ett barn. Då visar man ju verkligen som vuxen att man inte klarar av att uppfostra varken djur eller barn rätt...och då borde man ju varken ha det ena eller det andra!
    Jag håller tummarna att det inte händer ditt barn något iaf .
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 19:26:30 följande:
    Nej men hon har berättat vilka raser hon arbetar mest med.
    Aha och då kan man automagiskt allt om dom raserna.
  • lillajessi
    tebax skrev 2010-05-01 19:21:22 följande:
    jag har träffat 2 amstaff, 2 rottisar och en pitbull. Alla hade en tendens till att gå till attack. Sen står det mkt i tidningarna och när jag lägger ihop allt så utgår jag ifrån att det är något fel i rasen
    Låter ju märkligt...du måste haft extrem otur då. Jag har jobbat med dessa raser i hela mitt liv och jag kommer inte ens i närheten av att ha träffat så många sjuka hundar som du.
  • tebax
    hmcc skrev 2010-05-01 19:28:29 följande:
    Nej men nog för att inse att dom inte innebär mer än trubbel och problem.

Godnatt alla. Nu ska ja logga ut. Gå och gosa med era monster nu
  • Sannalouise87
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:27:04 följande:
    Självklart ska man lära barn hur man beter sig mot alla djur oavsett vad vi pratar om, det tycker jag är jätteviktigt.Men man får aldrig se hunden som ett extra barn med lika rättigheter för då kan det gå rejält fel. Och tyvärr tror jag att allför många hundägare inte längre ser sin hund som en hund.
    Nej nej nej....hunden har lägsta rang i vår familj, och prioriteras sist, det har han lärt sig, vilket fungerar hur bra som helst!
  • bakeacake
    hmcc skrev 2010-05-01 19:28:29 följande:
    jo men vadå? om din kompis berättar vilka operationer han gör mest så kan ju du göra dem..
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!