• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • tebax
    Hugful80 skrev 2010-05-01 19:10:10 följande:
    Va? Svara på frågorna istället.
    Du är för trög. Skaffa info själv
  • Sannalouise87
    tebax skrev 2010-05-01 19:08:11 följande:
    Och vad är anledningen att skaffa dessa till familjer då. Låt de gå på betesmarken där de hör hemma!
    För att om du uppfostrar hunden rätt så har du en perfekt familjehund kombinerat med en vakthund, samt en hund som vi tränar sök och spår med. Alltså allt i ett som vi vill ha! En sketen golden som ligger och sover hela dagarna är inget vi är intresserad av!
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:10:49 följande:
    Om ditt barn råkar kasta sin mugg eller vadsom på hunden så ska hunden inte gå till attack.
    Så om nån kastar en mugg eller ett glas på dig så du skadar dig så får du inte säga ifrån?

eller om du känner dig hotad får du inte ta till självförsvar?
  • Dynah
    Hugful80 skrev 2010-05-01 19:00:05 följande:
    Om du anser att en hund ska lära sig acceptera barn bör du fundera på att förbjuda Labrador och Golden Retriever eftersom de tenderar att bli svartsjuka och ha väldigt svårt att acceptera nya familjemedlemmar i form av barn.
    Svartsjuka är en mänsklig egenskap. Fel att ge djur mänskliga egenskaper...en hund känner inte svartsjuka.
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 19:10:49 följande:
    Om ditt barn råkar kasta sin mugg eller vadsom på hunden så ska hunden inte gå till attack.
    händer det en gång så är det nog inga problem. Problemet är ju just det att barn är oförutsägbara. Man vet aldrig vad man kan förvänta sig av dem och det kan göra den mest stabila hund väldigt nervös och rädd.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:11:39 följande:
    Du är för trög. Skaffa info själv
    Eller för att du inte har adekvat fakta att ge som svar.... för du vet inget..
  • tebax
    bakeacake skrev 2010-05-01 19:12:17 följande:
    Så om nån kastar en mugg eller ett glas på dig så du skadar dig så får du inte säga ifrån? eller om du känner dig hotad får du inte ta till självförsvar?
    Jo men jag får inte döda personen.
  • MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 19:08:50 följande:
    Vilka skador orsakar dom. Det är inte agressiviteten jag är sträng emot utan hur de hotar barn och andra små djur.
    Hahah - ja just kamphundar brukar ju stå utanför konsum och hota barn och andra små djur med stryk
  • tebax
    bakeacake skrev 2010-05-01 19:13:01 följande:
    Eller för att du inte har adekvat fakta att ge som svar.... för du vet inget..
    Vi säger så
  • lillajessi
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 19:06:14 följande:
    jag vet personligen inget om rottisar. dobermann däremot. De är stabila i psyket - MEN - de har även väldigt starkt psyke och kräver en hel del av sin ägare. Är man det minsta vek så tar de över. Min uppfödare berättade att han fått hämta flera hundar hos folk som tappat kontrollen. *s* Som jag förstått är rottisar lika. (har jag hört från rottisägare alltså, själv har jag noll erfarnehet av dem) Min dobis var en bortskämd skitunge som fick härja lite hur han ville hemma. *s* Men jag hade inga barn. Snäll som en kattunge var han också, men en liten bråkstake.
    De är rätt lika :) Upplever dobermann som lite mer "misstänksam". Av de jag träffat alltså. Fina :)
    Och ja, dessa raser kräver absolut mer av sina ägare. Ingen tvekan om saken..
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!