• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Sannalouise87
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:14:27 följande:
    Hmmmm... välja mellan att bli biten av en Chihuahua vs bullterrier??? Svårt val? Det kan den säkert bli men om något skulle hända så blir ju skadorna riktigt illa. Man kan ju ALDRIG garantera att en hund inte bits oavsett ras (om man inte har munkorg) och jag blir som sagt hellre biten av något annat än en "kamphund".
    Nej, man kan aldrig garantera det. Men skadorna som en tax vs en rottis orsakar kan bli precis lika stora...
  • tråkboll

Har sett flera som säger att raserna golden retriver och labrador är överrepresenterade i bettstatistiken.  Skulle någon av de som påstår detta kunna lämna en källa?

Om nu golden och labrador står för flest bett kanske det beror på att det finns fler av dessa hundar i barnfamiljer och att de utsätts för fler s.k. trängda situationer där de biter? Statistiken behöver därmed inte betyda att rottweiler/am.staff/dobermann etc inte är mer aggresiva eller mer benägna att bita.

Jag tycker absolut att det till stor del är hundens uppfostran som spelar in, men även hunden psyke, som gör att man måste vara mer noggrann och tydlig/hård med vissa raser. Problemet är därmed vilken ägare hunden har. MEN vilken ägare en hund får ska inte göra att andra människor som inte valt att skaffa en s.k. svår hund (kanske mindre laddat än kamphund?) inte ska våga släppa ut sina barn. Därför tycker jag att vissa hundraser ska det krävas ett hundkörtkort för att få äga och att uppfödning ska ske hos seriösa och godkända kennels som är noggranna med vilka de säljer hund till. 

• tebax
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:18:11 följande:
    Haha...du är ganska patetisk om jag får säga vad jag tycker...Uppenbart vet du inte vad du pratar om, och verkar inte ha det minsta erfarenhet av hur hundar fungerar. Att läsa i tidningen vad medier skriver, där hälften av faktan utelämnats, och därefter dömma ut hundar som livsfarliga är fruktansvärt tråkigt, och görs bara av dom som inte har den minsta erfarenhet av hundar!
    min vän jobbar med hundar så jo, jag vet vad jag pratar om. Men att folk väljer ett djur som kan vara farligt för ens barn istället för att tänka på sina barns bästa är patetiskt. Min son går före alla djur i världen, men tydligen så tänker inte alla som mig.
  • MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 19:16:22 följande:
    jag skulle aldrig skaffa något som jag vet kan skada mitt barn om han skulle råka göra en sak som hunden går igång på.

Vad du gör i ditt hem tror jag inget bryr sig om här... uppenbarligen ska ju inte du som person ha något djur då du inte förstår varken hur djur fungerar eller att man också kan lära barn att vara försiktiga mot djur. Den saken kan vi ju lämna, men det du argumenterar mot (i alla fall bitvis) är ju att förbjuda det du kallar kamphundar... hur ska det gå till? Vem ska avgöra vad som är en kamphund? Du?
  • Lady Dahmer
    lillajessi skrev 2010-05-01 19:14:25 följande:
    De är rätt lika :) Upplever dobermann som lite mer "misstänksam". Av de jag träffat alltså. Fina :) Och ja, dessa raser kräver absolut mer av sina ägare. Ingen tvekan om saken..
    oh ja. Det är vakthunden i dem. Misstänksamma som satan. Vaktar hela tiden (vilket kan stressa dem. De mår bäst i lugn miljö och litet hem) Vakna och alerta. Men de är stabila som sagt, så att de är vaktiga av sig innebär ju inte per automatik att de hugger utan förvarning. (och oftast så blir det bara ett hugg, en markering liksom)
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 19:20:05 följande:
    min vän jobbar med hundar så jo, jag vet vad jag pratar om. Men att folk väljer ett djur som kan vara farligt för ens barn istället för att tänka på sina barns bästa är patetiskt. Min son går före alla djur i världen, men tydligen så tänker inte alla som mig.
    Min vän är kirurg så jag kan operera.
  • ELMK
    tebax skrev 2010-05-01 19:16:22 följande:
    jag skulle aldrig skaffa något som jag vet kan skada mitt barn om han skulle råka göra en sak som hunden går igång på.
    ja då är det inte mycket du kan skaffa då.... en lite ettrig skit kan göra stor skada med om den går igång, allt hänger på menatliteten hos individen (inte rasen) och ägaren.
    Elias 090109, BF 100525
  • tebax
    lillajessi skrev 2010-05-01 19:19:02 följande:
    Jag måste fråga ts: Vad bygger du dina åsikter på? Saker du själv upplevt eller media och hörsägen? Du skriver att du inte träffat någon frisk hund av de raser som pekats ut, hur många är det?
    jag har träffat 2 amstaff, 2 rottisar och en pitbull. Alla hade en tendens till att gå till attack. Sen står det mkt i tidningarna och när jag lägger ihop allt så utgår jag ifrån att det är något fel i rasen
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:20:05 följande:
    hahaha din VÄN jobbar med hundar, därför vet DU? kanske dags att skaffa lite egen erfarenhet och kunskap??
  • Krans

Sådan husse sådan hund! Aldrig att det är hunden som är problemet allt beror på ägaren

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!