• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • tebax
    DuBBeeL skrev 2010-05-01 19:05:47 följande:
    I artikeln står det också Mest aggressiva raserna • Tax • Chihuahua • Jack Russel Kan tålas att fundera på.....
    Vilka skador orsakar dom. Det är inte agressiviteten jag är sträng emot utan hur de hotar barn och andra små djur.
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 19:07:29 följande:
    Självklart det med.
    Hur menar du då?
  • Dynah
    lillajessi skrev 2010-05-01 18:53:00 följande:
    Jag litar på henne med MITT barn, det ligger på MITT ansvar. Men andras barn som springer fram och klappar tar jag inget ansvar för. Bättre lära sina barn att inte klappa främmande hundar, eller åtminstone fråga först. Tänk vad många olyckor man kunnat förhindra!?

Då hoppas jag verkligen inte att du lämnar din hund utanför affären när du handlar eller ens LÅTER andra barn klappa hunden, för det är DITT ansvar att inget händer. Du måste enligt lag ta ansvar för det du säger dig inte ta ansvar för.
  • bakeacake
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:08:03 följande:
    Nej men hunden blir problemet! Och det blir ett laddat vapen! Och så länge det finns dessa oseriösa hundägare där ute som tyvärr ofta också väljer dessa farliga raser så borde raserna ej få existera. Om man nu tycker så mycket om hundar så borde ju inte det vara något problem att välja en annan ras? Och definitivt införa licens, både för hundens och omgivningens skull.
    så du menar att vapen ej får existera för att det finns idioter som kan skjuta, okey, ja fram för licens men då ska de även gälla pudlar och andra små hemska knähundar...
  • Hugful80
    tebax skrev 2010-05-01 19:07:05 följande:
    Blandraser. JA
    Va? Svara på frågorna istället.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Sannalouise87
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 19:06:14 följande:
    jag vet personligen inget om rottisar. dobermann däremot. De är stabila i psyket - MEN - de har även väldigt starkt psyke och kräver en hel del av sin ägare. Är man det minsta vek så tar de över. Min uppfödare berättade att han fått hämta flera hundar hos folk som tappat kontrollen. *s* Som jag förstått är rottisar lika. (har jag hört från rottisägare alltså, själv har jag noll erfarnehet av dem) Min dobis var en bortskämd skitunge som fick härja lite hur han ville hemma. *s* Men jag hade inga barn. Snäll som en kattunge var han också, men en liten bråkstake.
    Japp...rottisar är likadana..dom kräver en hel del av sin ägare, och det gäller att vara konsekvent och inte ge sig eller tappa kontrollen, för då har du en svårhanterlig hund och i värsta fall en livsfarlig hund!
  • lillajessi
    hmcc skrev 2010-05-01 19:05:12 följande:
    Problemet är bara att rottisen blirit FÖR populär och det avlas på mentalt svaga individer så en rottweiler för 20 år sen behöver inte betyda detsamma som idag.Det finns fortfarande gott om seriösa uppfödare men också väääldigt många oseriösa.
    Absolut. Precis som med alla populära hundraser. Men jag tror ändå att de "störda" hundar vi pratar om är extremt få, men media framställer det som om var och varannan rottis/pitbull/amstaff är aggressiv och farlig. Vilket är mycket tråkigt för de hundägare och hundar som faktiskt är riktigt trevliga prickar. Och det är de flesta! Men svårt att bevisa det för någon som blivit matad med motsatsen från media och personer som ts.
  • Lakino
    Hugful80 skrev 2010-05-01 19:03:31 följande:
    FEL.
  • tebax
    hmcc skrev 2010-05-01 19:09:28 följande:
    Hur menar du då?
    Om ditt barn råkar kasta sin mugg eller vadsom på hunden så ska hunden inte gå till attack.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!