Förbjud dessa jävla kamphundar!
Buster78 skrev 2010-05-01 18:18:38 följande:
Ingen vet ju vad flickan kan ha gjort mot hunden....ingen har ju sett när det hände! Om man uppfostrar sina barn till att undvika hundar skulle många olyckor kunna undvikas!Mycket riktigt. Jag är själv ägare till en Rottweiler/pitbull-tik på snart 4 år och jag blir vansinnig när folk (både vuxna och barn) bara går fram och klappar henne eller så.. Nu är hon en vansinnigt mesig rottis/pitbull (läs snäll och försiktig), men bättre att folk låter henne vara än att något händer och jag får låta min lilla älskling somna in. Jag litar på henne med MITT barn, det ligger på MITT ansvar. Men andras barn som springer fram och klappar tar jag inget ansvar för. Bättre lära sina barn att inte klappa främmande hundar, eller åtminstone fråga först. Tänk vad många olyckor man kunnat förhindra!?
Sen måste jag tillägga att detta är väldigt barnkära hundraser som nämnts. Rottweiler är världens bästa familjehund, men kräver en mycket fast hand. Sen är pitbull INTE avlade för att attackera människor eller visa aggression mot oss. De hundar som visade såna tendenser förr avlivades med detsamma. Vilket kanske inte många vet?