• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Vill inte ha barn

Jag tycker man ska förbjuda såna som TS!!! :D

• tebax
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:50:49 följande:
    jag är fan mer rädd för tamråttor än va ja är för rottisar....
    Bra =)
  • hmcc

Tycker attityden "hunden ska finna sig i" genomsyrar väldigt många barnfamiljer med hund.

Jag tycker själv jag har rätt kraftigt med hundkunskap och min dotter får inte vara nära hundarna utan att jag är precis HELA tiden.

Mina hundar är dösnälla på alla sätt men dom ska ändå behandlas med respekt.

OM dottern skulle krypa fram till dom så har inte deras tålamod satts på prova dag ut och dag in och då reagerar dom troligtvis inte alls, men den 1000:e gången kanske dom inte har lust med att stå ut med behandlingen längre.

Det behöver inte vara så men det är djur...

• tebax
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:51:23 följande:
    du kan ju vara så snäll att upplysa oss, med stöd av källor...
    Google. Det är sökmontor. När du skriver www.google.se så kommer det en ruta. Där kan du söka kamphund och ras. Sen klickar du på sök. Då får du upp informationen du söker
  • lillajessi
    Buster78 skrev 2010-05-01 18:18:38 följande:
    Ingen vet ju vad flickan kan ha gjort mot hunden....ingen har ju sett när det hände! Om man uppfostrar sina barn till att undvika hundar skulle många olyckor kunna undvikas!

Mycket riktigt. Jag är själv ägare till en Rottweiler/pitbull-tik på snart 4 år och jag blir vansinnig när folk (både vuxna och barn) bara går fram och klappar henne eller så.. Nu är hon en vansinnigt mesig rottis/pitbull (läs snäll och försiktig), men bättre att folk låter henne vara än att något händer och jag får låta min lilla älskling somna in. Jag litar på henne med MITT barn, det ligger på MITT ansvar. Men andras barn som springer fram och klappar tar jag inget ansvar för. Bättre lära sina barn att inte klappa främmande hundar, eller åtminstone fråga först. Tänk vad många olyckor man kunnat förhindra!?

Sen måste jag tillägga att detta är väldigt barnkära hundraser som nämnts. Rottweiler är världens bästa familjehund, men kräver en mycket fast hand. Sen är pitbull INTE avlade för att attackera människor eller visa aggression mot oss. De hundar som visade såna tendenser förr avlivades med detsamma. Vilket kanske inte många vet?

• bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:51:12 följande:
    Tack!Om jag skaffar en hund så ska den anpassa sig efter vår familj. Vi ska inte anpassa oss efter den. Om man måste ställa om hela sin livsituation efter en hund så är det ju något som inte stämmer.
    Hoppas för hundens skull att du aldrig skaffar hund.. Klart som fan att ett hundköp förändrar hela livssituationen, precis som ett barn gör...
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:52:59 följande:
    Google. Det är sökmontor. När du skriver www.google.se så kommer det en ruta. Där kan du söka kamphund och ras. Sen klickar du på sök. Då får du upp informationen du söker
    Jag vet mycket väl vad google är tack så mycke. men det är du som slänger ur dig saker som du uppenbarligen har svårt att få stöd i...
  • Vill inte ha barn
    tebax skrev 2010-05-01 18:51:12 följande:
    Tack! Om jag skaffar en hund så ska den anpassa sig efter vår familj. Vi ska inte anpassa oss efter den. Om man måste ställa om hela sin livsituation efter en hund så är det ju något som inte stämmer.
    Ja, klart den ska anpassa sig efter ägaren. Det är ägarens ansvar att hunden inte gör någon illa, på samma sätt ska barnen lära sig hantera ett djur, vare sig det är deras eller inte.

Men att tro att hunden automatiskt ska anpassa sig efter människan, lol.
  • tebax
    Vill inte ha barn skrev 2010-05-01 18:51:36 följande:
    Jag tycker man ska förbjuda såna som TS!!! :D
    {#lang_emotions_flower}
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 18:46:41 följande:
    Djuret ska anpassa sig till barnen , inte tvärtom!111111111111111
    fast det där är önsketänkande. Djur är djur. Man kan inte kräva att de ska lära om på så pass kort tid. Det krävs träning och tålamod. Och även den mest lydiga hund kan bli trängd.

Som förälder får man ta sitt ansvar. Man lämnar inte djur ensamma med barnen. Både för barnens och djurets skull. Och man fostrar sina barn att respektera och vara försiktig. Tills de klarar det (det gör inte en ett, tvååring) så får man vara närvarande hela tiden.

Dont blame the tiger for being a tiger liksom.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!