Inlägg från: hmcc |Visa alla inlägg
  • hmcc

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Tycker attityden "hunden ska finna sig i" genomsyrar väldigt många barnfamiljer med hund.

Jag tycker själv jag har rätt kraftigt med hundkunskap och min dotter får inte vara nära hundarna utan att jag är precis HELA tiden.

Mina hundar är dösnälla på alla sätt men dom ska ändå behandlas med respekt.

OM dottern skulle krypa fram till dom så har inte deras tålamod satts på prova dag ut och dag in och då reagerar dom troligtvis inte alls, men den 1000:e gången kanske dom inte har lust med att stå ut med behandlingen längre.

Det behöver inte vara så men det är djur...

• hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 18:55:18 följande:
    Det har jag inte sagt, men man ska fostra sin hund att barn är barn.
    ...och med det menar du?
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 18:56:40 följande:
    Ja men det fattar jag med. Men hunden SKA kunna lära sig att acceptera ett barn. Om du inte vågar lämna ditt barn med din hund så fattar jag inte nöjet med att skaffa en sådan hund.
    VAD ska den accepptera att barnet gör enligt dig?
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 18:59:50 följande:
    Barn kan vara energiska och det kan en hund se som ett hot eller ett byte.
    Är det allt, hunden ska kunna se ett energiskt barn, inget fysikt?
  • hmcc
    lillajessi skrev 2010-05-01 19:02:53 följande:
    Du har alldeles rätt! Då kanske du också vet att rottweiler exempelvis är en mycket nervfast och tålig ras? Jag har levt med rottweiler i hela mitt liv så jag vet vad jag pratar om.
    Problemet är bara att rottisen blirit FÖR populär och det avlas på mentalt svaga individer så en rottweiler för 20 år sen behöver inte betyda detsamma som idag.

Det finns fortfarande gott om seriösa uppfödare men också väääldigt många oseriösa.
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 19:07:29 följande:
    Självklart det med.
    Hur menar du då?
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 19:10:49 följande:
    Om ditt barn råkar kasta sin mugg eller vadsom på hunden så ska hunden inte gå till attack.
    Hur ofta?
    En gång klarar alla hundar.
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 19:16:22 följande:
    jag skulle aldrig skaffa något som jag vet kan skada mitt barn om han skulle råka göra en sak som hunden går igång på.
    Nej men låter du ditt barn kasta gång på gång så får nog ungen vara med på första sidan i aftonbladet.
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 19:20:05 följande:
    min vän jobbar med hundar så jo, jag vet vad jag pratar om. Men att folk väljer ett djur som kan vara farligt för ens barn istället för att tänka på sina barns bästa är patetiskt. Min son går före alla djur i världen, men tydligen så tänker inte alla som mig.
    Min vän är kirurg så jag kan operera.
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 19:22:26 följande:
    allvarligt? Gå och lägg dig
    va är det inte så att man kan allt ens vänner kan?
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 19:26:30 följande:
    Nej men hon har berättat vilka raser hon arbetar mest med.
    Aha och då kan man automagiskt allt om dom raserna.
  • hmcc
    tebax skrev 2010-05-01 19:29:29 följande:
    Nej men nog för att inse att dom inte innebär mer än trubbel och problem.Godnatt alla. Nu ska ja logga ut. Gå och gosa med era monster nu
    Ja du hade ju träffat 5 stycken så det är verkligen nåt att föra seriös statistik på.
  • hmcc
    bakeacake skrev 2010-05-01 19:29:38 följande:
    jo men vadå? om din kompis berättar vilka operationer han gör mest så kan ju du göra dem..
    Javisst, e det nån som vill ha nåt fixat så e det bara och ringa mig istället för att ställa sig i vårdkö
  • hmcc
    Zimlis skrev 2010-05-22 14:23:17 följande:
    Jag tror faktiskt också att det skulle vara en riktigt bra tidningsförsäljningsdag om kvällstidningarna la ut "Kär familjehund bet 3-åring sönder och samman" och en bild på en Golden retriever och en mindre bild på ett bandagerat något ärrat litet barnansikte som ett löpNu har vi ju hört om "kamphundarna" - var är bilderna på de tuggade barnen som "familjehundarna" åstadkommit?Enligt denna tråden så borde det ju finnas gott om dem
    Varför inte, igår var det en wheaten som gjorde det och det stod i artikeln.
  • hmcc
    qenzo skrev 2010-05-23 05:01:24 följande:
    Och ingen bild publicerades. Idag däremot då 4 staffar bitit en 3-åring i USA eller nåt fanns det minsann en bild ;)
    För att det framkom direkt villken ras det rörde som om när dom 4 attackerade.

Det tog tid innan det kom upp ras i wheatenfallet.
  • hmcc
    Pregga skrev 2010-05-23 09:03:48 följande:
    mja jag håller med om att e det en sk kamphund som attackerat så ser man en bild på en ex pitbull som blottar tandköttet,ser allmänt fruktansvärd ut å gärna blodig. men e det en golden så finns ingen bild, å skulle det finnas så e det la med största sannolikhet en bild där denna golden springer på en äng, å husse, eller matte såg det aldrig komma. HYCKLERI!sen håller jag inte med dig om att antalet attacker emot barn är ytterst få, men media kan ju inte sitta å skriva om det dagligen, i kungsbacka ex.en 3 årig flicka går fram till just en golden utanför affären å ska klappa vovven, blir biten i hela ansiktet. detta stod inte i tidningen utan min syster som bor där berättade detta...så media spelar ju mkt stor roll för vad vi ska få veta å inte.därav mkt hysteri runt detta med sk kamphundar, sätter ju en oerhörd skräck i folk.
    Det gäller ju att någon ringer en tidning också...tror du att det skrivs om ALLA hundattacker?
  • hmcc
    Pregga skrev 2010-05-23 09:17:47 följande:
    men givetvis så skrivs det inte om alla attacker,men saken e den att är det en sk kamphund med i bilden så kan du ge dig sjutton på att det skrivs om det.
    ...fast tänk efter VAD är det för nackdel med det?

Att folk inte skaffar den typen av hundar eftersom dom käkar folk?

Det är ju BRA isf!

Jag är glad att mina raser inte är mer populära än vad dom är.

Om alla attcker tystas ner så skaffar folk dessa jyckar och aveln går åt hel¤#"% precis det som drabbar alla poppisraser.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!