Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Klart som fan att rasen har betydelse. Hur ofta hör man om en tax som attackerat ett barn eller en dvärgpudel som dödat en femåring?

Vissa typer av brukshundar är dessutom svårare att träna/fostra. Olika raser är olika benägna att lyda. Det är en jävla skillnad på en labrador och en dobermann liksom.

Och tyvärr så attraherar vissa typer av hunder en viss typ av ägare.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Pumpkin skrev 2010-05-01 18:18:57 följande:
    Jag är allergisk mot begreppet "kamphund". En hund blir en "kamphund" pga sin ägare, inte för att den föds som ett monster.Och flest bitolyckor med barn inblandade står faktiskt Golden Retriever för...
    hur många av dessa olyckor har haft dödlig utgång?
  • Lady Dahmer

och att bitas i sig är inte nödvändigtsvis fel eller farligt. Att en hund markerar med tänderna (genom att nypa till) när den blir trängd är bara sunt. En normal och frisk hund går inte längre än så.

• Lady Dahmer
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:20:38 följande:
    Det finns många många tusen av dessa raser som är fantastika hundar.. som tränas av sina ägare i lydnad osv.. varför skulle dem automatiskt vara kamphundar?? för att vissa tar framd eras dåliga sidor??
    problemet är att vissa raser kräver mer av sina ägare. Alla klarar inte av att träna hundar. Att fostra en pudel och att fostra en rottweiler är två skilda saker.
  • Lady Dahmer
    Molly1982 skrev 2010-05-01 18:21:53 följande:
    Alla hundar kanmangöra till "kamphundar" om man uppfostrar de till det!Precis på sammas ätt som att vapen inte dödar människor i sig, så är det samma sak med hundar, d uppfostras fel eller så är det idioter somhetsar de till att attackera!Det är inte hunderna det är fel på, det är ägarna!
    ja och nej. Till stor del beror det på slappa ansvarslösa ägare, men olika raser har olika temperament. Vissa är nervösa av sig, vissa inte.
  • Lady Dahmer
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:22:26 följande:
    det är faktiskt sant.. alla tror att golden är såååå snälla, men om ett barn irriterar hunden så säger den ifrån.. å det kan vara genom att bitas....
    och det tycker jag är helt i sin ordning. (själv väntar och hoppas jag på att kattfan ska ta mod till sig och riva till ungen på skarpen när hon drar i svansen... men men... )

Problemet uppstår när hunden biter för hårt eller gör skada (eller ännu värre - biter för att döda)
  • Lady Dahmer
    Molly1982 skrev 2010-05-01 18:25:05 följande:
    Om man köper en hund så ska man vara påläst om just den specifika rasen.Kan man inte hantera hunden så är det inte hunden fel utan ägarens helt och hållet!
    det är fortfarande svårt att verkligen förstå just hur STOR skillnad det är. Jag är själv gammal dobis-ägare (och kan inte tänka mig nån annan ras) men ingenstans förstod jag just HUR svåra de kan vara innan jag faktiskt köpte en.
  • Lady Dahmer
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:27:19 följande:
    och vad hade dottern gjort, dragit i svansen hundra gånger hemma och tillslut tröttnar hunden.. det är helt normal, att sen en stor hund har starkare käkar ja de kan man tycka är fel.. men OM man lär sina barn från början att hundar inte är leksaker behöver inte såna saker ske...
    japp. det är det jag menar - det är helt i sin ordning att hunden säger ifrån. Men det är föräldrarnas ansvar att se till att barnen beter sig mot hunden.
  • Lady Dahmer
    Molly1982 skrev 2010-05-01 18:28:51 följande:
    Då borde DU ha läst på!Det är inte hundarnas fel att DU inte läste på inte gjorde ordenligt research!
    shit, jag läste framlänges och baklänges! Jag läste allt jag kom över. Jag åkte på utställningar och träffade dobisar och ägare och gjorde min läxa ett halvår innan jag köpte hunden.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!