Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Molly1982 skrev 2010-05-01 18:31:01 följande:
    Vad vill du säga då? Att det är hunden det var/är fel på?
    det var inget fel på min hund.

Det jag vill säga är att vissa raser kräver mer av sina ägare och är svårare att fostra.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 18:37:33 följande:
    Då har inte en sån hund i en barnfamilj att göra. En 1åring förstår inte, det kan räcka med att leka tittut eller vad som helst som får hunden upp i varv eller känner sig hotad så hugger den. De har det i blodet och det kan man inte blunda för.
    många föräldrar är idioter.
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 18:41:36 följande:
    Jo tyvärr är det ju så. Saken är ju den att nu börjar man bli rädd att man är ute o leker med sina barn och så kommer en lös jävla hund och attackerar. Usch!
    ska hunden vara lös så ska den hålla sig til sin ägare. Blir så jävla less. även om hunden är snäll.

Kan inte räkna hur många gånger nyfikna lösa "snälla" hundar kommit framspringande till mig och min hund för att hälsa. "han är så snäll så!!" - ja men INTE MIN HUND! (han var han-ilsk.) Min hund är kopplad men jag vill inte ha ansvaret för att han käkar upp din.(eeler blir sönderstressad av hela situationen.)

eller om man har ett barn som är allergiskt eller själv är det.

jävla idioter.
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 18:46:41 följande:
    Djuret ska anpassa sig till barnen , inte tvärtom!111111111111111
    fast det där är önsketänkande. Djur är djur. Man kan inte kräva att de ska lära om på så pass kort tid. Det krävs träning och tålamod. Och även den mest lydiga hund kan bli trängd.

Som förälder får man ta sitt ansvar. Man lämnar inte djur ensamma med barnen. Både för barnens och djurets skull. Och man fostrar sina barn att respektera och vara försiktig. Tills de klarar det (det gör inte en ett, tvååring) så får man vara närvarande hela tiden.

Dont blame the tiger for being a tiger liksom.
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 18:55:18 följande:
    Det har jag inte sagt, men man ska fostra sin hund att barn är barn.
    djur kan inte tänka logiskt eller resonera.
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 18:55:18 följande:
    Det har jag inte sagt, men man ska fostra sin hund att barn är barn.
    barn är dessutom väldigt oförutsägbara och det är det som är problemet. Man kan inte lära hunden att hantera situationer man inte kan förutspå.
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 18:56:40 följande:
    Ja men det fattar jag med. Men hunden SKA kunna lära sig att acceptera ett barn. Om du inte vågar lämna ditt barn med din hund så fattar jag inte nöjet med att skaffa en sådan hund.
    man ska aldrig lita på ett djur tillsammans med ett barn, eller ett barn tillsammans med djur. Det är när idioter gör det som olyckor händer. Om du allvarligt tror att du kan fostra ditt djur att tåla vad som helst från vem som helst så kommer du snart ta del av statistiken.
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 18:57:41 följande:
    Varför envisas med att skaffa ett djur som kan vara faligt när du vänder ryggen till. Jag förstår inte..
    det handlar inte om att det är farligt utan om att det kan blir rädd, nervös, hotat, arg. Normala känslor. Hundar varnar också innan de hugger, men små barn kan inte tolka eller läsa djurs språk som vi gör.
  • Lady Dahmer
    lillajessi skrev 2010-05-01 19:02:53 följande:
    Du har alldeles rätt! Då kanske du också vet att rottweiler exempelvis är en mycket nervfast och tålig ras? Jag har levt med rottweiler i hela mitt liv så jag vet vad jag pratar om.
    jag vet personligen inget om rottisar.

dobermann däremot. De är stabila i psyket - MEN - de har även väldigt starkt psyke och kräver en hel del av sin ägare. Är man det minsta vek så tar de över. Min uppfödare berättade att han fått hämta flera hundar hos folk som tappat kontrollen. *s*

Som jag förstått är rottisar lika. (har jag hört från rottisägare alltså, själv har jag noll erfarnehet av dem)

Min dobis var en bortskämd skitunge som fick härja lite hur han ville hemma. *s* Men jag hade inga barn. Snäll som en kattunge var han också, men en liten bråkstake.
  • Lady Dahmer
    tebax skrev 2010-05-01 19:10:49 följande:
    Om ditt barn råkar kasta sin mugg eller vadsom på hunden så ska hunden inte gå till attack.
    händer det en gång så är det nog inga problem. Problemet är ju just det att barn är oförutsägbara. Man vet aldrig vad man kan förvänta sig av dem och det kan göra den mest stabila hund väldigt nervös och rädd.
  • Lady Dahmer
    lillajessi skrev 2010-05-01 19:14:25 följande:
    De är rätt lika :) Upplever dobermann som lite mer "misstänksam". Av de jag träffat alltså. Fina :) Och ja, dessa raser kräver absolut mer av sina ägare. Ingen tvekan om saken..
    oh ja. Det är vakthunden i dem. Misstänksamma som satan. Vaktar hela tiden (vilket kan stressa dem. De mår bäst i lugn miljö och litet hem) Vakna och alerta. Men de är stabila som sagt, så att de är vaktiga av sig innebär ju inte per automatik att de hugger utan förvarning. (och oftast så blir det bara ett hugg, en markering liksom)
  • Lady Dahmer
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:27:22 följande:
    Finns ingen anledning för oss att göra oss av med vår hund bara för att vi får ett barn. Då visar man ju verkligen som vuxen att man inte klarar av att uppfostra varken djur eller barn rätt...och då borde man ju varken ha det ena eller det andra!
    jag hade nog gjort mig av med min dobis om jag fortfarande haft honom nu när ungen kom. Hur snäll han än var så hade jag aldrig kunnat förutspå hur han skulle hantera en unge samt hur ungen skulle hantera hunden. Jag hade aldrig vågat ta chansen.

det innebär dock inte att jag inte klarar att fostra barn eller djur. Bara att jag är medveten om att djur kan vara oförutsägbara och att jag personligen inte skulle riskera att nåt hände.
  • Lady Dahmer
    kalin skrev 2010-05-01 19:42:52 följande:
    Lojligt, vad fan ger dig ratten att sitta har och bestamma vem som ska ha stort rattigheter. Da katterna betyder mer for mig an ungarna har dom sjlavklart samma rattigheter. Nar en av ungarna drog en av katterna i svansen fick han ett antal rivmarken. Skitbra...Han har aldrig vart pa djuren igen efter det...Jag varken vill eller kan lara katterna att inte forsvara sig nar ungerna ar pa dom...hur fan skulle det ga till?
    mitt problem är snarare att mina katter INTE försvarar sig. Hur fan ska ungen lära sig att respektera dem om de inte säger ifrån ordentligt liksom. (jo jag tjatar och tjatar och visar ochg fostrar, men tvååringar är ju ganska impulsiva och lyssnar inte till reson)
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!