• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • tebax
    Nena84 skrev 2010-05-01 18:28:49 följande:
    Så tråkigt att läsa sånna här inlägg jag själv är en stålt ägare av en rottweiler hon är en trogen och menlös familje hund. Hon är uppvuxen med barn och skulle aldrig skada nån är inte rädd en sekund att lämna min 1 år gammla dotter med våran hund. Våran dotter klättrar hoppar petar och drar på våran hund som bara suckar o ligger där.. Kollar man upp så är det faktiskt sant att den hund som bitit flest är just labrador och golden. Rottweilern är oxå en familje hund alla de jag mött är super goa hundar som är toppen familjehundar. Och nästan alltid när en hund attakerar barn som ni kallar det är det barnets eget fel. Barn fattar oftas inte gränser och kan va mycket eleka mot djur!! Jag tycker det är upp till förälldern att lära sina barn hur man ska bete sig mot djur, barn är jätte svår lästa för hundar och de kan bara springa fram till hundarna. Hunden måste ju oxå få säga i från om den inte vill och då menar jag självklart inte me o hugga den i ansiktet. Men kanske den hade försöt gå undan men barnet inte gett sig?? Då tycker jag att ouppfostrade ungar borde förbjudas!!!!!
    Men skillnaden är ju att en goldis släpper taget, det gör inte en pitbull exempelvis. Inte en amstaff heller. En golden biter ifrån för att säga ifrån medans en så kallad kamphund hugger för att döda.
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:32:11 följande:
    Jag var inte närvarande så jag kan inte säga vad som egentligen hände. Det jag vill komma fram till är att det spelar fan ingen roll hur barnen är mot hunden. Skaffar du en hund som är beredd att hugga så ska man inte ha barn i hemmet. JAg tycker det är konstigt att man hela tiden skyddar dessa djävulska avkommor.
    Eller så LÄR man barnen att hunden inte är en leksak? eller nått man kan rida på?? och ser till att barnen inte gör det? varför är det hundens fel? hade den bett om att bli dragen i svansen?
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:33:42 följande:
    Men skillnaden är ju att en goldis släpper taget, det gör inte en pitbull exempelvis. Inte en amstaff heller. En golden biter ifrån för att säga ifrån medans en så kallad kamphund hugger för att döda.
    Jaha, å de har du erfarenhet av eller? att golden släpper?? är den tillräckligt stressad hugger den också för att döda..
  • Molly1982
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:32:06 följande:
    det var inget fel på min hund. Det jag vill säga är att vissa raser kräver mer av sina ägare och är svårare att fostra.
    Absolut är det så, vissa barn kräver mer av sina föräldrar och är svårare att uppfostra också.

Inte kan vi förbjuda dessa barn heller?...det finns föräldrar kurser och hjälp att få där, precis på samma sätt som det finns kurser och hjälp för hundägare
  • tebax
    DuBBeeL skrev 2010-05-01 18:29:41 följande:
    "De jag har hört" Vilka raser tycker du Sveriges Regering ska godkänna? Du kan ta vilken ras som helst, sätta den i händerna på fel person och vips så har du ett folkilskt bitande monster. När ska folk fatta att det spelar ingen roll om hunden är vit, svart, gul, korthårig, strävhårig, långhårig etc... Det är inte utseendet som attackerar.
    De som hugger för att döda om de känner sig hotade. De ska förbjudas.
  • MrsMumrik
    tebax skrev 2010-05-01 18:32:11 följande:
    Jag var inte närvarande så jag kan inte säga vad som egentligen hände. Det jag vill komma fram till är att det spelar fan ingen roll hur barnen är mot hunden. Skaffar du en hund som är beredd att hugga så ska man inte ha barn i hemmet. JAg tycker det är konstigt att man hela tiden skyddar dessa djävulska avkommor.
    Men allvarligt?!! Som om du som förälder uppfostrar dina barn så fruktansvärt dåligt att de tror att det är ok göra illa ett djur så är det ändå hundens fel om den försvarar sig? ALLA hundar är "beredda att hugga" om de blir tillräckligt angripna. Även en söt liten pudel. Det är vilda djur.
  • Molly1982
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:32:49 följande:
    vart har hon sagt nått om att hunden var problemet??
    Chilla ett par kilo nu! Inte kaxa i onödan när det inte ens berör dig!
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:35:23 följande:
    De som hugger för att döda om de känner sig hotade. De ska förbjudas.
    Det ligger i alla hundars natur att göra... dags att läsa på lite? Alla hundar är rovdjur..
  • tebax
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:34:02 följande:
    Eller så LÄR man barnen att hunden inte är en leksak? eller nått man kan rida på?? och ser till att barnen inte gör det? varför är det hundens fel? hade den bett om att bli dragen i svansen?
    Då har inte en sån hund i en barnfamilj att göra. En 1åring förstår inte, det kan räcka med att leka tittut eller vad som helst som får hunden upp i varv eller känner sig hotad så hugger den. De har det i blodet och det kan man inte blunda för.
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:37:33 följande:
    Då har inte en sån hund i en barnfamilj att göra. En 1åring förstår inte, det kan räcka med att leka tittut eller vad som helst som får hunden upp i varv eller känner sig hotad så hugger den. De har det i blodet och det kan man inte blunda för.
    som sagt, alla hundar är rovdjur och har det i sin natur.. men visst, skaffa en pudel eller pappilon och tro att den aldrig kommer hugga oavsett hur du uppfostrar den..
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!