• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • parvati
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:22:26 följande:
    det är faktiskt sant.. alla tror att golden är såååå snälla, men om ett barn irriterar hunden så säger den ifrån.. å det kan vara genom att bitas....
    Ja jag tycker att du har rätt där. Folk får för sig att man kan göra vad som helst med en golden utan att de säger ifrån elelr att man inte måste träna en golden så att den blir trevlig.
  • Buster78
    tebax skrev 2010-05-01 18:20:09 följande:
    Jo jag drar alla över en kam, jag har aldrig träffat en rottweiler, pitbull mm som är friska i huvudet.
    då har du inte träffat många.... Ja vet många pittbulls som är som vilken hund som helst, barna hänger i öronen på dom utan att dom bryr sig
  • lunkentuss
    tebax skrev 2010-05-01 18:20:09 följande:
    Jo jag drar alla över en kam, jag har aldrig träffat en rottweiler, pitbull mm som är friska i huvudet.
    Då ska du komma hit o kela med vår Ellen
  • Molly1982
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:23:43 följande:
    ja och nej. Till stor del beror det på slappa ansvarslösa ägare, men olika raser har olika temperament. Vissa är nervösa av sig, vissa inte.
    Om man köper en hund så ska man vara påläst om just den specifika rasen.
    Kan man inte hantera hunden så är det inte hunden fel utan ägarens helt och hållet!
  • Lady Dahmer
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:22:26 följande:
    det är faktiskt sant.. alla tror att golden är såååå snälla, men om ett barn irriterar hunden så säger den ifrån.. å det kan vara genom att bitas....
    och det tycker jag är helt i sin ordning. (själv väntar och hoppas jag på att kattfan ska ta mod till sig och riva till ungen på skarpen när hon drar i svansen... men men... )

Problemet uppstår när hunden biter för hårt eller gör skada (eller ännu värre - biter för att döda)
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • bakeacake
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:22:44 följande:
    problemet är att vissa raser kräver mer av sina ägare. Alla klarar inte av att träna hundar. Att fostra en pudel och att fostra en rottweiler är två skilda saker.
    jo självklart är de så. Alla mina hundvänner som har om vi nu ska ge dem ett gemensamt namn "kamphundar" är på klubben minst 3 dagar i veckan flera timmar för att träna, även hemma blir det vardagslydnad och milslånga promenader..

men det är klart det kan bli fel när en 4 barns familj köper en rottis för att pappan vill...

eller när en skinskallekille köer en pitbull för att ha som vapen...
  • CallGirl
    tebax skrev 2010-05-01 18:24:21 följande:
    Jag har inte bara läst tidningar, jag har sett med egbna ögon ett par fall där det har förekommit. Ägarna hade pli på sina hundar, tränade lydnad, var utställningshundar. Men lik förbaskat högg en av hundarna mot deras dotter!
    På min högra finger har jag ett stort ärr orsakat av en "familjehund". Min syrra har ärr i ansiktet efter en "familjehund" och min man höll på att bli allvarligt kastrerad av en "familjehund"
  • tildabelle
    tebax skrev 2010-05-01 18:17:48 följande:
    De jag har hört är värst är väl Rottweiler, Amstaff, Pitbull mm
     Du har hört?
    Så du har ingen källa eller liknande för att dessa hundar är kamphundar?

"Rottweilern räknas till de äldsta raserna och härstammar från molosserhundarna. Dess ursprung går tillbaka till romartiden då de användes som vakt- och boskapshundar. "

källa: www.sbk.nu/templates/Dog____1410.aspx

"American Staffordshire Terrier härstammar från hundar som tillkom för att i huvudsak hantera och hålla fast boskap. Talrika avbildningar av dessa hundar finns på brittiska tryck från sent 1700 tal och tidigt 1800 tal."

källa: www.amstaffklubben.se/

American pitbull terrier är ingen godkänd ras i Sverige - det finns därför inget att förbjuda. men på denna sida : www.allahundraser.com/american_pit_bull_terrier så beskrivs pitbullen som:

"American Pit Bull Terrier är en utmärkt vakthund. ".

Ingenstans hittar jag något om "kamphundar". Hade du fler raser som du syftade på?
  • Molly1982

Jag är uppväxt med rottisar, de är helt harmlösa, vi har haft ett par stycken genom åren och mna föräldrar liksom morföräldrar har alltid haft rottisar.

ALDRIG har det varit problem med de, så jag förtår inte vad vissa här pratar om.

• Lady Dahmer
    Molly1982 skrev 2010-05-01 18:25:05 följande:
    Om man köper en hund så ska man vara påläst om just den specifika rasen.Kan man inte hantera hunden så är det inte hunden fel utan ägarens helt och hållet!
    det är fortfarande svårt att verkligen förstå just hur STOR skillnad det är. Jag är själv gammal dobis-ägare (och kan inte tänka mig nån annan ras) men ingenstans förstod jag just HUR svåra de kan vara innan jag faktiskt köpte en.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!