• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Nanna84

vad många vi har blivit! Kanske är det för våren visade sig lite i mars som det många decemberbäbisar på gång {#lang_emotions_smile}

Var hos BM i dag och fick en massa information om rökning, alkohol, mat osv. sånt man redan vet i princip. Inskrivningen blir inte förrän 11:e juni. Evigheter kvar ju...

Det är normalt att vara lite osäker och rädd i och med en graviditet eller hur? Mitt huvud bara snurrar känns det som...

• mysflikkan84

ankan24: aaa precis.. innan vi fick vår son fick vi två ma och de tog oss ca 2 år innan han kom... så jag är jätte glad o hållar alla tummar o tår att de går vägen!:) man ska inte ta något för givet.

• Ginge
    Nanna84 skrev 2010-04-12 17:40:56 följande:
    Det är normalt att vara lite osäker och rädd i och med en graviditet eller hur? Mitt huvud bara snurrar känns det som...
    håller med. Jag har också miljoner tankar i huvudet... Det har inte hunnit sjunka in ordentligt efter shocken imorse. Jag tror inte att jag kommer att sova innat. Jag som djorde testet bara för att bevisa att jag är inte gravid, och det visar sig att jag ät jätte gravid....chock.
  • Annika Süss

Vilka symtom har ni? Jag känner nästan INGENTING. Jag känner typ mer när jag är i en vanlig cykel.
    Kanske bara en aningen molvärk om jag tänker på det då och då.
    Med mitt första kände jag ingenting heller, men det kan väl vara olika på sina olika grav. Hoppas bara jag slipper illamående.

Känner inte någonting i brösten överhuvudtaget, vilket alla verkar göra väldigt tidigt, eller?

• Ett två tre
    ankan24 skrev 2010-04-12 17:39:06 följande:
    mysflikkan: vissa går det fort för och andra lite saktare :) sånt är livet. bara att tacka och ta emot att ni lyckades så fort :P. mathea: nä det har jag klarat mej undan än så länge men jag har lite att ta av runt magen så det dröjer förhoppningsvis ett litet tag till ;) du får ta och ha lite halvsäckiga kläder så att det inte syns för mycket :D
    Jag har oxå en del att ta av runt magen och det i tillägg till svullnaden... gigantmage!! {#lang_emotions_yell}
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ginge

här är inte så många tecken. Förutom att igår så hade jag lite illamående, men inte idag. Och jag har kännt lite "drag" och öm känsla i brösten. annars ingenting. Men som sagt jag vet inte heller hur länge jag har varit gravid.

• Ginge

Och som jag sa till min sambo imorse så jag på sätt och vis så hoppas att ha stora illamående dn närmsta tiden :) Inte för att jag tycker det är kul, men jag hörde inte länge sen, att forskare kommit fram, att kvinorna som måde jätte dåligt fick jätte intelektuella barn :) Tydligen det är samma hormon som orsakar illamående och deltar i hjärnans utveckling.
    Så hoppas jag mår riktigt illa :)

• Marie  W
    litenlova skrev 2010-04-12 15:20:23 följande:
    För oss blir det ingen decemberbebis,de vidriga blödningarna kom igen, 3e gången nu.  
    Fy va tråkigt! Stor stor kram till Er!
  • Annika Süss

Hi hi, kul forskning. Men det stämmer nog inte alls enligt mig, om jag jämför med mammor och deras barn som jag känner. En tjej som mådde super illa jätte länge fick en dotter med bokstvaskomb....Så jag tror inte på det...Men om man mår illa vet man ju i alla fall att man är gravid. Att allt förhoppningsvis är som det ska. {#lang_emotions_wink}

• Emelle

Hej!!
    Här hänger jag gärna med
    Har BF 20 december.
    En liten julklapp

Är sjukt orolig etfersom vi hade ett MA tidigt i Februari och blev gravida efter en mens därefter. Väntar nu på VUL i v. 7 som förhoppningsvis stilalr min oro lite.

HAr lite illamående till och från, liite känningar i brösten och ont (öm) vid äggledarna.
    Är lite orolig för det sista med förhoppningsvis är det ligamentetn som spökar...
    Det är mitt fjärde barn jag väntar!

Svar på tråden Decemberbebis 2010