Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

Hej tjejer och grattis till pluss allihop!

Jag hoppar oxå gärna in här, plussade idag! BF 13 december på självaste Lucia. Jag har en två år gammal son men det är min tredje graviditet, fick mf i december-09.

Min man vet inte om att vi har plussat än och jag håller på att spricka här hemma. Men han fyller år på tisdag och jag har sån lust att ge honom en extra present då Är det elakt att inte säga nåt med en gång?

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    ankan24 skrev 2010-04-11 20:55:22 följande:
    mathea: grattis till er! klart att du ska spara det ett par dagar. gjorde jag oxå men det var iofs mest för att jag trodde att jag inbillade mig haha.
    Tack!

Vi har hunnit prata mycket genom alla försök hur vi ska göra när vi ska testa och han har sagt att han vill vara hemma då och få veta samtidigt med mig. Men jag gör ett undantag eftersom han fyller på tisdag, jag tror knappast han blir arg

Nu ska jag bara klura ut nåt roligt paket Påskägg med positiva grav.tester är en tanke, var ju trots allt påskägget som var det magiska

Annars bara ett litet paket med nån bebisgrej och ett test.

Nån som har nån annan rolig idé?

Lägga en bulle i ugnen funkar inte, den hade han inte fattat
  • Ett två tre
    ÄlskadeGryn skrev 2010-04-11 21:06:26 följande:
    Förresten.. nån som vet hur man gör för att länka en bf lista till tråden? Kunde va kul att skriva in oss allihopa så man får bättre koll vem som ska ha när..
    Man bara starter en tråd till och kopierar adressen in i tråden
  • Ett två tre
    ankan24 skrev 2010-04-11 21:03:41 följande:
    mathea: en t-shirt med "världens bästa pappa" kanske. tänkte göra så när jag berättar för mamma om ett par veckor fast med mormor då förstås sen får dom dra sina egna slutsatser

Bra idè men då tror han nog den gäller sonen vi redan har, jag har varit borta i helgen och han har varit ensam hemma med sonen.

Sist berättade vi genom att lägga en VUL bild i ett kuvert till blivande farföräldrarna, mina fick veta på telefon, dom bor längre bort och jag ville berätta samma dag för alla. Vi hade tagit privat VUL i vecka 12 och det kändes lagom att berätta då. Den här gången vet jag inte hur vi ska göra och när vi ska berätta, jag tror inte jag kan dölja det lika länge faktiskt, är sjukt svullen redan!

Vi ska utomlands med min mans pappa, syskon och syskonbarn i förbindelse med en 60 års dag om några veckor, kan hända vi berättar redan då. Då är jag i vecka 7-8.

När ska ni andra berätta?
  • Ett två tre
    IWantCookies skrev 2010-04-11 22:09:35 följande:
    Hej och hallå, det verkar som att jag också platsar här. Har en tjej som fyller tre till sommaren och tvåan på gång i början av december. Kul att vi är många som kan följas åt Ska skriva in mig i listan med. En fråga till er bara - är det fler här som inte alls planerat för en decemberbebis? Kände att man blev helt tagen på sängen här (literally ) Hade tänkt starta med försöken till hösten men sen blev det så här istället. Kul men en riktig shock till en början.
     Vi har försökt en stund och nu bryr vi oss inte om att det blir i december. Men när vi startade med försöken tidigt i höstas så hade vi nästan bestämt oss för att hoppa över "december-bf-äl". Ett missfall och en pco diagnos senare spelade BF ingen roll och vi startade faktiskt med pergo förra månaden trots att vi visste det kunde betyda en decemberbebis. Och ironiskt nog med tanke på hur vi kände i starten så är det en decemberbebis det blir

Men vi är superglada!!

Jag klarade inte att hålla mig, maken vet redan Han är överlycklig!
  • Ett två tre

Inskrivning, det har jag inte ens tänkt på än, hehe  Jag är mest ivrig efter att få ta VUL för att få det bekräftat ordentligt. Men jag sitter på jobbet och kan inte ringa min gyn härifrån, grrr... Jag vill inte berätta nåt på jobbet.

Är det inte typ efter vecka 6 man kan se hjärtat? Läääänge till ju! {#lang_emotions_dreamer}

Jag är lite nervös för att det kan vara mer än 1. Jag har gått på pergo sista månaden och det blev aldrig kontrollerat hur många äggblåsor jag hade. 2 hade ju varit jobbigt men självklart fantastiskt roligt och underbart oxå, men jag hoppas innerst inne att det bara är 1! Men vi var självklart medvetna om risken för tvillingar, så är det två så är de. Då är vi ju färdiga sen i alla fall eftersom vi redan har ett barn

• Ett två tre

Jag fick ingen tid hos min gyn förren 4 maj, det är 3 långa veckor dit!! Men då får jag ta VUL, nåt att glädja sig till {#lang_emotions_smile}

Jag väntar nog med att ringa BM tills efter jag har varit hos gyn så inskrivningen får vänta lite.

Visst kan man ta blodprov oxå för att bekräfta en graviditet?

• Ett två tre

Grattis till plusset alla nya, vad kul att det blir fler och fler i tråden! Då blir det en del aktivitet

• Ett två tre
    ankan24 skrev 2010-04-12 13:54:16 följande:
    jaha så kom nästa symtom som ett brev på posten idag då... luktar väldigt konstigt överallt nu  aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamen vi börjar bli väldigt många här nu. 15 stycken inskrivna på bf-listan. det är då väldigt vad folk har legat i under mars månad haha
    Det var påskäggen som var dom magiska äggen
Svar på tråden Decemberbebis 2010