Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

Tisseltassel skrev 2010-05-29 07:09:30 följande:
    måste bara nämna att i natt har jag sovt utan uppehåll från halv 12 till halv 7. Ingen kräkpaus på hela natten eller kisspaus heller för den delen. Första natten sen vecka 5 och igår gick vi in i vecka 13. Nu känner jag helt otroligt glad. Jag kommer överleva detta. Hur går det för er andra med illamåendet? Mitt har fortfarande inte försvunnit. Har gått ner 2 kilo sen inskrivningen och före det cirka 5. Hur går det för er med vikten?
    Mitt är inte heller borta, går in i vecka 12 imorgon. Och nu har tröttheten kommit i tillägg, har varit småtrött hela tiden men nu? Igår somnade jag 19.15, 21 vaknade jag av att maken satte på tvn men jag klarade inte att vakna till, sov till halv 8 imorse! Det börjar kanske komma ikapp mig att jag inte sovit och vilat tillräckligt fram till nu kanske.

Min vikt står ganska stilla, jag hade gått ner 2 kilo men dom har jag gått upp tror jag efter att jag upptäckte vad jag klarade att äta och inte. Så väger ca +-0 sen starten.

Jag slutade kissa varje kvart för kanske två veckor sen, men nu är det tillbaka, vet inte om det har börjat trycka på blåsan eller vad det är, eller om jag omedvetet dricker mer. Hmm...

Sen exploderade plötsligt magen, från att inte ha synts nånting (hade bara mitt vanliga pluffs som var svårare att hålla in) så blev det plötsligt en rejäl mage, oj oj. Har inget att klä på mig plötsligt! Har inte sagt nåt på jobbet än så försöker gömma den lite till

Ikväll är det ESC final som ska ses live Hoppas jag överlever tröttheten och att jag inte måste springa och kissa hela tiden och måste stå i toa kö hela kvällen
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    Sandragumman skrev 2010-05-29 08:54:30 följande:
    har du lagt ut en bild i adra tråden?
    Nope, inga magbilder, kommer inte ta några än heller....
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-05-29 09:22:17 följande:
    Hej på er! Mitt illamående med E gick över v 15 tror jag det var. Då klarade jag av att börja jobba iaf. Jag börjar tro att jag bara inbillat mig att jag är gravid.. Soökveckorna har infunnit sig sen några veckor. Dock gör fogarna sig bara mer och mer påminda Idag känns det spec skit när E och hennes fina kusin ska döpas, men det är på med bältet och försöka orka med iaf. Min kära stressmage gör mig så härligt illamående. Bara att äta sig dagen igenom. Har dock gått ned ngt kilo eller två sen inskrivningen så det är nog ingen fara..
    Lycka till med dopet
  • Ett två tre
    Nanniii skrev 2010-05-30 14:21:03 följande:
    IDAG går jag in i v 12 , tjoho , tiden har gått fort ;) Imorgon har jag bokat in ett tidigt ultraljud pga oro . Hoppas hoppas hoppas att allt är bra med våran bebis . Är super nervös !! Hur långt gångna är alla nu?
    Jag gick in i vecka 12 idag
  • Ett två tre
    Nanniii skrev 2010-05-30 20:26:24 följande:
    Neej, vad kul ;) Grattis till dig också! Hur är allt med dig nu? Tänker på dina blödningar som du hade innan. När blir ditt första ul?
    Tack

Jag hade inte blödit nånting på flera veckor men blöder lite idag igen Var dock på VUL för en vecka sen och då var allt bara fint så jag hoppas det fortfarande är det.

Jag har varit på 2 VUL pga blödningarna, ett förra veckan och ett för en månad sen, allt har varit bra bägge gångerna så nu tyckte läkaren att vi kan vänta med fler undersökningar till RUL 16 juli. Men så började jag blöda igen idag, grrr...

Men jag väntar lite och ser vad som händer, det verkar ha avtagit lite nu och med min blödningsbakgrund kan ju allt vara bra ändå... Tog dock lunchen hemma idag så jag hinner vila lite, skönt
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-05-30 22:10:47 följande:
    Jag insåg idag att jag är inne i trimester 2! I LIKE!!! V 15 på torsdag. Då har det gått 10 veckor sen vi fck reda på att det var en bebbe där inne. Vad tiden flyger... Jag mår så jäkla bra, har känt av fogarna i helgen men mest pga stressen. Nu sitter jag och mumsar jordgubbar för fulla muggar. Jag försöker införa en "jordgubbsbudget" men gubben vill inte riktigt lyssna... Vi har kostnader för hans innebandy den här månaden (ung 500), visst borde jag få handla jordgubbar för motsvarande summa?
    Jag röstar för jordgubbsbudget
  • Ett två tre
    Ginge skrev 2010-05-30 21:27:02 följande:
    Jag är i v. 13 nu. Och jag måste säga att förstoppningen har gått över för ca en vecka sedan, kissar inte lika ofta heller, och nu börjar aptiten komma lite tillbaka. Fortfarande kan äta bara väldigt små portioner, men behöver inte tvinga maten i mig i alla fall. Det är positivt.  Annars mage har inte börjat växa, men blivit hårdare under navel, och nu sambon börjar smeka min mage oftare och oftare - så det känns otroligt skönt :)  Att det drar i magen när man reser sig känner jag med. Man får helt enkelt anpassa sig. Man blir ju yr av snabba rörelser med, just på grund av att man har annan puls i kroppen. Det är normalt att bli yr när man reser sig lite snabare. Om jag har varit rädd för att bli gravid så INTE på grund att jag är rädd att någonting ska gå fel. Jag var rädd av tanke att med barn förstörs ju livet, allt ändras ju, ingen frihet och ENORM ansvar och jobb 24/7/365 i minst 18år.... Plus att jag egentligen gillar inte barn, dem bara skriker, bråkas o.s.v. Bara problem med barn.... Som föräldrer lever man i konstant krig mellan barnet och dig. KOnstant kamp om vem som ska vinna. Och den här filisofi hade jag sedan jag var typ 14..... Så jag är inte som dem flesta tjejer :)   Jag gick till en liten konsultation t.o.m innan vi nu bestämd oss att skaffa barn. Jag behövde hjälp för att våga.....
    Sådär kände jag oxå i många år, barn fanns inte i mina tankar före jag mötte maken, sen hände det nåt efter några år efter att han hade jobbat på att övertala mig

Jag är inte heller barnkär men det blir nåt annat med sitt eget, sen måste man ju vara tillsammans med andra barn ibland oxå eftersom det är aktiviteter mm, inte alltid lika kul, men man överlever, hehe... Man får hålla sig undan dom värsta grejerna, jag skulle t.ex aldrig dra till badhuset eller ett lekland en lördag förmiddag, jag orkar inte så många ungar på samma ställe

Och visst, man har barnet 24/7, men man är ju två föräldrar och det finns inget som säger att man måste vara tillsammans hela familjen alltid. Vi är noga med att ha egna kvällar, egna dagar med/utan barn men samtidigt massa tid tillsammans oxå. Och så kan man ha barnvakt ibland om man har möjlighet och bara få vara dom vuxna. Vi har inte behövt sätta upp några "regler", det har bara flytit på

Men visst är man les på att vara mamma ibland, men det är inte speciellt ofta Och jag som inte ville ha barn från början väntar nu nummer två, hihi...
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-05-31 11:28:49 följande:
    Jag menar ju det!!! Har de kollat moderkakan för dig? (Förlåt om jag är tjatig..) Känns bara skumt att det kommer och går. Hade en kompis som hade så när jag väntade E och då var det just lågt sittande moderkaka. Men tror inte att du behöver oroa dig, har bebben varit OK de andra VUL så är den nog det nu med.
    Ja allt är kollat på VUL, moderkakan ser helt fin ut

Gör inget med tjat, kan ju hända man kommer på grejer som är värt att kolla
  • Ett två tre
    Nanniii skrev 2010-05-31 13:21:45 följande:
    Nu borde det funka ;)Här är annars en liten länk på en bebis som har handen och fötterna i vädret ;) Och sista där den sträcker på sig
    Vilka fina och tydliga bilder Grattis till att allt är bra med den lill*!
  • Ett två tre

Jag är strax över 30, gift och bor i Norge. Vi har en 2 år gammal son och väntar nu nummer två. (Jag är 99% säker på att det är en son till ) Jag är ursprungligen från Östergötland men har inte bott där på många år, min närmsta familj bor i Stockholm så vi åker mest dit när vi är i Sverige. Jag jobbar med marknadsföring och reklam på en dagstidning.

Ja det är väl mig i stora drag

Svar på tråden Decemberbebis 2010