Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

Jag har alla gravidsymtom kvar och hade gärna bytt med er som klagar på att dom är borta Är ännu mer illamående och tröttare till och med, zzz... Men men, det går väl över för mig oxå nån gång hoppas jag...

Jag har inte tagit några bilder av magen och kommer nog inte göra det på länge än heller. Med sonen tog jag kanske bilder 3-4 gånger bara. Typ när det började bli en ordentlig kula, nån gång till mellan och sen på slutet. Lär inte bli så många fler den här gången.

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-24 16:05:31 följande:
    Hehe ja om inte magbilder så ul bilder på oss iaf man får ju välja
    Jag kanske bidrar med en liten magbild senare sen när den är lite rund och fin och inte bara pluffsig som nu
  • Ett två tre
    Minifer skrev 2010-05-24 19:31:06 följande:
    här är inläget om det: www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b111499p116576... Jag tror att vi hade reagerat väldigt annorlunda ifall inte BM som gjorde ultraljudet hade vilt uppspärrade ögon och sade att det var bråttom ifall socialstyrelsen skulle hinna godkänna abort i v 19. Vi trodde det var så gott som kört. Men allting slutade jättebra, men vill inte uppleva samma sak igen!
    Men fy vilken jobbig situation! Tur allt slutade bra sen då
  • Ett två tre

Jag köpte skor på Wedins när jag gifte mig. Var "bröllopsskor" i samma tyg och färg som dom flesta brudklänningar är (minns inte vad färgen heter längre). Tror jag betalade 400 kr men jag sålde dom vidare för 200 kr till en kompis som gifte sig förra året

• Ett två tre

Ett tips, såna typiska brudskor med tyg kan man färga efteråt om man inte använder den färgen på skor igen. Då blir dom ju bara vanliga finskor

• Ett två tre

VUL imorgon men har inte haft tid att tänka så mycket på det. Blir kul att se den lilla igen, så länge allt är bra då

• Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-05-25 22:57:24 följande:
    Oooh spännande! En vecka kvar till vårt vul, ska bli kul! Magen syns verkligen nu, trots att ajg har en hel del fett sen tidigare. Tröttheten börjar släppa lite lite grann. Tyvärr håller matproblemet i sig, hoppas verkligen att det försvinner snart! SaraTheres: vad roligt!
    Jag har oxå problem med maten, har inte lust på nåt och äter för lite. Sen blir jag illamående för att jag ätit för lite eller det gått för lång tid, grrr... Ska inte vara lätt
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-05-25 23:26:42 följande:
    Precis, så blir jag jättehungrig och då mår jag så jävla illa att inget är gott. Dessutom blir jag mätt på två tuggor, nu är väl inte det så tokigt iofs haha
    Haha, precis samma här Men först är jag jättehungrig så jag lagar alltför mycket eller beställer alltför mycket som jag sen får kasta

I mitt fall är det bra att jag mår så här, jag gick upp 30 kg med sonen, hade gått upp 7-8 kg i vecka 12 och nu har jag gått ned nåt kilo istället. Har som mål att inte gå upp mer än 15 kg den här gången. Fick otroligt mycket vatten i kroppen med sonen och det är ju svårt att hålla kontroll på, men totalvikten hoppas jag ändå inte ska gå över 15 kg. Men vi får väl se hur det slutar...

Det spelar egentligen ingen roll hur mycket man går upp, det varierar så himla mycket, bara man går ner efter. Med sonen var dock 10 kilo "äta fel" kilon, och dom har suttit som sten efter, resten rasade av på några veckor. Jag kunde äta bort illamåendet den gången, därav så stor viktuppgång så tidigt.

Bla bla, ska sluta svamla om min vikt nu och ta och klä på mig och åka till jobbet istället

Ha en fin dag tjejer
  • Ett två tre

VUL idag, allt var bara fint, den lill* vred sig runt och pillade sig i örat Vi såg dom små händerna, fötterna och man kunde se drag av ett ansikte

Är i vecka 10+3 idag, och min gyn sa att nu är det väldig liten risk att nåt händer. Har man sett fostrets hjärta efter vecka 8 och alla organ etc ser bra ut så brukar allt gå väldigt bra. Kändes skönt att höra Kan ju fortfarande hända grejer, men risken är ganska liten.

Svar på tråden Decemberbebis 2010