Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

Tilma skrev 2010-05-05 11:58:52 följande:
    Samma här! Det kulminerar hela tiden. Är så LESS på att må illa och vara bästis med toastolen. Hoppas verkligen att det vänder snart. Har köpt tabletter mot illamående men vet inte när det är ok att ta dem? Vill inte direkt bli "beroende." Kan man ta dem enbart för att förbättra livskvaliteten eller ska man gå runt och känna sig grön i ansiktet och bakfull och knappt orka ta sig ur sängen, för att det ska vara okej?
    Jag är oxå less och jag vet från graviditeten att det är måååååånga veckor kvar med urkande, bläk. Med sonen var jag sjukt illamående till vecka 15. Kan ju alltid hoppas att et ger sig tidigare den här gången...

Tror du kan ta tabletter när du känner du behöver, vilka har du köpt?
    Minifer skrev 2010-05-05 12:02:19 följande:
    Hellu! Varit på KK och gjort vul, fick se ett litet hjärta som pickade, najs! Blev flyttad en dag ochkså, så nu har jag BF på julafton, haha! Läkaren skrev ut legirgan comp mot illamåendet. Hon sa att det är tusen gånger bättre än postafen, tips för er anda som mår illa. Nu har jag tagit en tablett och krängt på mig mina nyinköpta seabands ochmår bättre än jag gjort på en vecka, hurra! Har redan gått upp tre kilo dock, blööööherrrk!
    Här i Norge avråder dom från Lergigan Comp, både min förra läkare i min förra graviditet och två olika läkare i denna. Men verkar vara olika rekomendationer mellan landen så det är säkert ingen fara alltså, men jag lär inte få recept på det. Har annars flera kompisar i Sverige som tyckt dom har hjälpt väldigt bra.

Så jag får bara lida... Har köpt ingefäratabletter och seaband. Dom första tyckte jag inte hjälpte nånting och seabanden syns på jobbet (har inte berättat nåt här än).
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    Ginge skrev 2010-05-05 14:08:47 följande:
    Det där med illamåendet så förstör en del av graviditetens glädje.....Åt andra sidan så är vi tjejer så lite speciella. Mår vi bra under ett par dagar då börjar oroa sig att nu kanske bebis har dött, nu är någonting fel.... alltså man alltid hittar någonting att klaga på....:) Här har jag inte blivit så jätte kompis med toa, men varje morgon ca. 10min efter frukosten, så blir jag tvungen gå och ställa mig framför toan i väntans tid.... Varje gång det blir såååå nära men jag kräks inte. Ibland funderar även om jag ska hjälpa till fram procesen, då skulle kännas bättre kanske.... ush.... Jag har köpt in Postafen, och tänkte använda den imorgon. Vi ska behöva gå upp kl 3.30 på natten för att åka till Arlanda, och kl 8.00 lyfter planet. Är så nervös. Jag är rädd för att äta frukost på flygplatsen, för jag vill ju inte kräkas där eller på flygplan. Jag hoppas på det bästa...
    Det går säkert bra, jag var precis i Frankrike, jätteillamående, trött och sliten och med en tvååring med på resan som krävde sitt - men jag överlevde

Kan du inte ta med mat och äta i bilen/bussen/på tåget på väg till flygplatsen? Om ni kliver upp 3.30 lär du väl vara jättehungrig innan ni kommer till flygplatsen.

Ha en trevlig resa
  • Ett två tre
    Minifer skrev 2010-05-05 13:51:12 följande:
    kan du int ha vristvärmare över? ;)
    Ja det hade ju varit snyggt

Skulle ju kunna ha långärmat men jag går mest i skjortor och sånt på jobbet eftersom jag har massa kundmöten hela dagarna, och jag har självklart lyckats fylla en hel garderob med bara 3/4 ärmar på kläderna
  • Ett två tre

Kan dom inte laga osynliga seaband {#lang_emotions_dreamer} Vi verkar ju vara flera som har samma problem med dom, hihi...

• Ett två tre
    Minifer skrev 2010-05-05 15:18:21 följande:
    försök trycka med tummen på punkten så ofta du kan vetja! =)
    Ja ett bra tips Men bägge samtidigt? Hmmm...
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-05-06 08:18:21 följande:
    Idag går jag in i v 12!!! <3 Gud vad ni pratat sista dagarna, haft en sjjjjuk lite donna här hemma, nästan 40° feber.. Idag verkar det vara bättre, jag håller tummarna!
    Vad underbart!

Vecka 12 känns lååångt bort för oss, verkar som jag är 10 dagar kortare på väg än vi trodde och det känns mycket så här i början Så istället för att vara i vecka 9 var jag plötsligt efter VUL bara i mitten av vecka 7 igen, grrr....

Det betyder i så fall att jag fick positivt på grav.testerna 7 dagar efter äl och dessutom började må illa redan så tidigt, tycker inte det stämmer helt. Men men, det visar sig väl

Idag har jag långärmad tröja och kan ha sea-band på mig på jobbet, hurra  Mår helt klart bättre, men om det är sea-banden som hjälper eller inte är ju svårt att säga, tycker det går lite upp och ner från dag till dag. Är illamående idag oxå men har inte behövt titta ner i toan - än...
  • Ett två tre

Har varit hos BM idag, hon verkade ok, men jag ska inte tillbaka förren 20 augusti, är inte det väldigt långt fram? Ska på RUL nån gång i juli, får brev om det, men sen är det inget besök förren 20 augusti. Tydligen standard här i Norge men jag är 100 på att jag var tidigare med sonen, men det kanske är annorlunda med nummer två.

När ska ni gå nästa gång?

Känns som det kvittar för mig egentligen, men minns att jag tyckte det var en liten extra trygghet att få höra hjärtslagen i vecka 15-16 nån gång med sonen, men kan hända jag bad om en extra kontroll kanske, hmm... Jaja, känns konstigt att tänka på att när jag ska dit nästa gång är sommaren i princip över, och den har ju inte ens startat än

• Ett två tre
    benedikten skrev 2010-05-08 22:24:31 följande:
    Ååhh jag är i v.9 och känner redan att jag har gått upp en massa i vikt! Har ni också det? Jag måste äta ganska ofta annars blir jag akut hungrig och det känns som jag ska svimma om jag inte får mat. Så här tidigt i graviditeten ska man väl inte behöva äta så mycket mer.
    Man behöver bara typ en frukt extra per dag fram till vecka 12. Efter vecka 12 behöver man typ en smörgås och en frukt extra. Det är viktigt att äta frukost, lunch, middag och mellanmål, utöver det behöver man inte "äta för två".
  • Ett två tre

Usch, när jag inte trodde det kunde bli värre så åkte jag på nån influensa/kraftig förkylning grej i helgen, började bli dålig fredag och har varit helt utslagen i helgen. Det i kombination med det hemska illamåendet blev inget bra kan jag säga. Idag är febern lite lägre så jag åkte till jobbet en timme, var bara tvungen att ordna några grejer men sen var det raka vägen hem och lägga sig igen.

Man känner att man lever när man är konstant sjösjuk, spyr, har hög feber, ont i hela kroppen, är täppt i hela huvudet och samtidigt ska ta hand om en vild tvååring. Idag är sonen som tur är på dagis så jag får vila lite...

Hoppas ni andra mår bättre!

• Ett två tre
    Jessika82 skrev 2010-05-11 20:41:02 följande:
    om ni hade fått välja hade ni tagit kjejsarsnitt eller fött vaginalt?
    Vi kommer söka kejsarsnitt den här gången och kommer antagligen få det oxå eftersom vi hade en fruktansvärd förlossning sist. Jag hade ont i 3 månader efter förlossningen med sonen så man kan ha ont länge efter en vagninal förlossning oxå.

Kan hända jag ångrar mig på vägen men just nu är det så vi känner.
Svar på tråden Decemberbebis 2010