Decemberbebis 2010
Tilma skrev 2010-05-05 11:58:52 följande:
Samma här! Det kulminerar hela tiden. Är så LESS på att må illa och vara bästis med toastolen. Hoppas verkligen att det vänder snart. Har köpt tabletter mot illamående men vet inte när det är ok att ta dem? Vill inte direkt bli "beroende." Kan man ta dem enbart för att förbättra livskvaliteten eller ska man gå runt och känna sig grön i ansiktet och bakfull och knappt orka ta sig ur sängen, för att det ska vara okej?
Jag är oxå less och jag vet från graviditeten att det är måååååånga veckor kvar med urkande, bläk. Med sonen var jag sjukt illamående till vecka 15. Kan ju alltid hoppas att et ger sig tidigare den här gången...
Tror du kan ta tabletter när du känner du behöver, vilka har du köpt?
Minifer skrev 2010-05-05 12:02:19 följande:
Hellu! Varit på KK och gjort vul, fick se ett litet hjärta som pickade, najs! Blev flyttad en dag ochkså, så nu har jag BF på julafton, haha! Läkaren skrev ut legirgan comp mot illamåendet. Hon sa att det är tusen gånger bättre än postafen, tips för er anda som mår illa. Nu har jag tagit en tablett och krängt på mig mina nyinköpta seabands ochmår bättre än jag gjort på en vecka, hurra! Har redan gått upp tre kilo dock, blööööherrrk!
Här i Norge avråder dom från Lergigan Comp, både min förra läkare i min förra graviditet och två olika läkare i denna. Men verkar vara olika rekomendationer mellan landen så det är säkert ingen fara alltså, men jag lär inte få recept på det. Har annars flera kompisar i Sverige som tyckt dom har hjälpt väldigt bra.
Så jag får bara lida... Har köpt ingefäratabletter och seaband. Dom första tyckte jag inte hjälpte nånting och seabanden syns på jobbet (har inte berättat nåt här än).