Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

litenlova skrev 2010-04-12 15:20:23 följande:
    För oss blir det ingen decemberbebis,de vidriga blödningarna kom igen, 3e gången nu.  
    Nei vad tråkigt!!!! Stor kram
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre

Min mage är så sjukt svullen!! Folk börjar nog undra redan! {#lang_emotions_surprised}

Är ni svullna?

• Ett två tre
    ankan24 skrev 2010-04-12 17:39:06 följande:
    mysflikkan: vissa går det fort för och andra lite saktare :) sånt är livet. bara att tacka och ta emot att ni lyckades så fort :P. mathea: nä det har jag klarat mej undan än så länge men jag har lite att ta av runt magen så det dröjer förhoppningsvis ett litet tag till ;) du får ta och ha lite halvsäckiga kläder så att det inte syns för mycket :D
    Jag har oxå en del att ta av runt magen och det i tillägg till svullnaden... gigantmage!! {#lang_emotions_yell}
  • Ett två tre

Här börjar oxå illamåendet komma krypande. Med sonen var jag sjösjuk 24 timmar i dygnet från vecka 3-4 till vecka 14 så jag hoppas på lite mildare illamående den här gången. Jag spydde sällan men var extremt uggen hela tiden. Hela världen gungade, när jag låg i sängen snurrade taket, nej usch...

Men jag tycker annars jag känner mig annorlunda den här gången och jag har inte lust på samma saker som sist, än, lite tidigt att säga kanske. Men sist drack jag massa apelsinjuice, det hjälpte konstigt nog lite på illamåendet, men den här gången smakar apelsinjuice bara urk!

• Ett två tre

Är det nån mer som ska ta tidigt VUL?

Jag ska ta i vecka 8 (privat). Känns läääänge till!

• Ett två tre
    MrsHelgesson skrev 2010-04-14 12:32:02 följande:
    Varför är det så många som får göra VUL? Finns det speciella orsaker eller?
    Jag går oxå privat och vi betalar allt själva. Jag har gått på pergo så vi vill veta tidigt om det plötsligt skulle vara mer än 1 barn. Sen tycker vi det är skönt att få graviditeten bekräftad ordentligt genom att få se hjärtat tec. Men som sagt, vi betalar det själva... Personligen hoppar vi hellre över 3D/4D och köns UL senare och lägger pengarna på tidiga VUL, för oss känns det viktigare att få veta att allt är ok nu.
  • Ett två tre
    Marie W skrev 2010-04-14 10:21:00 följande:
    JA, jag tar ett VUL, också privat, om 2 veckor. Spännande, spännande... det är första gången för mig! Jag mår inte illa över huvud taget, inte det mista  Lite dämpad aptit bara. Får väl se om det kommer, men vad jag läser mig till verkar illamåendet råda i början på grav i de flesta fallen?!
    Då kan du glädja dig Ja det är sjukt spännande!

Vi tog i vecka 8 med sonen pga massa blödningar, sen tog vi ett till i vecka 12. I vecka 8 såg man inte så mycket mer än hjärtat men i vecka 12 såg man fingrar och tår till och med, helt fantastiskt! Men bara det att se det lilla hjärtat slå är helt fantastiskt!

Med sonen började jag må illa redan innan plusset, men jag vet många som börjat må illa runt vecka 6-7. Tror det varierar lika mycket som allt annat
  • Ett två tre
    Nanna84 skrev 2010-04-14 17:40:22 följande:
    Jag var på mitt första möte med BM i måndas. Fick endast info om kost, sluta röka, alkohol etc. Ingen test eller nåt. Tyckte det var lite konstigt faktiskt..  På inskrivningen gör det mer grejjer, skulle ta en timme eller nåt då. Men det kan ju vara olika från stad till stad.
    Jag har inte ens ringt än, tänkte vänta tills efter VUL om 3 veckor. Känns inte som det är nån brådska. Sist var jag på inskrivning först i vecka 10 tror jag.

När ska du på inskrivning?
  • Ett två tre
    MrsHelgesson skrev 2010-04-14 15:49:24 följande:
    Jag förstår att många är nyfikna på att se om hjärtat slår när man gör ett VUL. Men även om hjärtat slår så finns ju risken för missfall i alla fall, eller att barnet helt plötsligt slutar leva. Men VUL är alltså inget som barnmorskan på mvc kan ordna eller?
    I min förra graviditet handlade det inte om nyfikenhet, jag blödde 4 första månaderna och behövde en bekräftelse på att bebisen faktiskt levde. Därför tog vi VUL i både vecka 8 och 12. Efter vecka 12 kändes det lite tryggare att allt skulle gå bra, och då var det skönt att veta att allt var bra innan vi sa något till familj och vänner.

I den här graviditeten handlar det mest om att få det ordentlig bekräftat + att det finns en chans att vi väntar mer än 1 barn. Men när det är sagt är det klart man är nyfiken oxå Men jag hade nog inte betalat bara för nyfikenhetens skull. Jag kommer inte betala för köns UL t.ex.

Ja självklart kan nåt hända även om man har sett hjärtat slå, det är ingen garanti alls....

Tror det varierar beroende på var man bor om mvc kan hjälpa en med VUL. Här kan dom inte det...
  • Ett två tre

Jag blöder idag

Blödde som nämnt en del i min förra graviditet oxå, men jag blir sjukt nervös ändå! Fick mf i december-09 och orkar inte tanken på att gå igenom det igen

Ska vara hemma och vila idag, kan inte göra så mycket mer...

Svar på tråden Decemberbebis 2010