• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • MrsHelgesson

Är vecka 6+1 idag alltså sjunde veckan och idag spydde jag för första gången denna graviditeten. Det kändes väldigt bra måste jag säga, hellre det än att man mår illa. Jag hatar verkligen att spy men det är inte som när man har magsjuka. Det känns också bra för då vet jag att räkan lever där inne.

• IWantCookies
    MrsHelgesson skrev 2010-04-13 16:20:12 följande:
    Är vecka 6+1 idag alltså sjunde veckan och idag spydde jag för första gången denna graviditeten. Det kändes väldigt bra måste jag säga, hellre det än att man mår illa. Jag hatar verkligen att spy men det är inte som när man har magsjuka. Det känns också bra för då vet jag att räkan lever där inne.
    Här är en till som mår illa, mår som en räv alltså och bara klöks av minsta lilla. Tyvärr har jag inte förmågan att spy utan att stoppa fingrarna i halsen och det klarar jag inte av så jag går här och ulkar. Längtar tills det avtar, förhoppningsvis ganska snart.. Mådde du lika illa under förra graviditeten? Jag tycker det känns sämre denna gången, kanske eftersom man inte har samma möjlighet till vila när man har en liten som springer runt här hemma.
  • shabolina

hej! plussade i helgen är i v.6(5+5) är lite nervös med denna graviditet. hoppas den går vägen.  fick ett mf 15/12-09 denna graviditet är beräknad till 15/12-10

• Oliversmamma04
    jessika1988 skrev 2010-04-13 14:08:41 följande:
    jag är också i vecka 7 och känner mig inte ett dugg gravid.. Men då är nog också allt som det ska va =) Men är själv också orolig som tusan.Väntar vårt fösta barn, aldirg varit gravidtidigare och aldirg haft mf.Så nu håller jag tummarna på att allt går vägen!Lite tråkigt med en sur och vresig barnmorska..Grattis allihopa!!
    Jessica1988 och Idlur. Skönt höra att ni är fler som inte känner något ännu så det kan vara helt normalt. Om man visste allt var okej så gör det ju ingenting att man slipper kräkas hela dagarna... :)

Jag jämför med de två tidigare graviditeter jag haft (3:e gången på 6 år. Underbar son född 04 samt ma oktober 2008 i v 17) och då har jag haft fler symptom. Speciellt de förstorade brsöten saknar jag =)

Lycka till till er och grattis till alla er som just plussat. Känns som en evighet innan det är december :)
  • MrsHelgesson
    IWantCookies skrev 2010-04-13 22:53:16 följande:
    Här är en till som mår illa, mår som en räv alltså och bara klöks av minsta lilla. Tyvärr har jag inte förmågan att spy utan att stoppa fingrarna i halsen och det klarar jag inte av så jag går här och ulkar. Längtar tills det avtar, förhoppningsvis ganska snart.. Mådde du lika illa under förra graviditeten? Jag tycker det känns sämre denna gången, kanske eftersom man inte har samma möjlighet till vila när man har en liten som springer runt här hemma.
    Det är två år sedan jag var gravid sist så jag kommer inte ihåg. Jag minns bara att jag spydde bara 4-5 gånger i början av graviditeten. Sen då försvann det. Men jag upplever ändå att jag mår mer illa denna gången, jag tycker att jag mår illa hela dagarna. Jag mår sämre överhuvudtaget denna gången, känner mig berusad.. haha.
    Förhoppningsvis är det bara såhär nu i början.
  • Ett två tre

Här börjar oxå illamåendet komma krypande. Med sonen var jag sjösjuk 24 timmar i dygnet från vecka 3-4 till vecka 14 så jag hoppas på lite mildare illamående den här gången. Jag spydde sällan men var extremt uggen hela tiden. Hela världen gungade, när jag låg i sängen snurrade taket, nej usch...

Men jag tycker annars jag känner mig annorlunda den här gången och jag har inte lust på samma saker som sist, än, lite tidigt att säga kanske. Men sist drack jag massa apelsinjuice, det hjälpte konstigt nog lite på illamåendet, men den här gången smakar apelsinjuice bara urk!

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre

Är det nån mer som ska ta tidigt VUL?

Jag ska ta i vecka 8 (privat). Känns läääänge till!

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Marie  W
    Ett två tre skrev 2010-04-14 09:43:29 följande:
    Är det nån mer som ska ta tidigt VUL?Jag ska ta i vecka 8 (privat). Känns läääänge till!
    JA, jag tar ett VUL, också privat, om 2 veckor. Spännande, spännande... det är första gången för mig!
    Ett två tre skrev 2010-04-14 09:42:15 följande:
    Här börjar oxå illamåendet komma krypande. Med sonen var jag sjösjuk 24 timmar i dygnet från vecka 3-4 till vecka 14 så jag hoppas på lite mildare illamående den här gången. Jag spydde sällan men var extremt uggen hela tiden. Hela världen gungade, när jag låg i sängen snurrade taket, nej usch... Men jag tycker annars jag känner mig annorlunda den här gången och jag har inte lust på samma saker som sist, än, lite tidigt att säga kanske. Men sist drack jag massa apelsinjuice, det hjälpte konstigt nog lite på illamåendet, men den här gången smakar apelsinjuice bara urk!
    Jag mår inte illa över huvud taget, inte det mista {#lang_emotions_smile} Lite dämpad aptit bara. Får väl se om det kommer, men vad jag läser mig till verkar illamåendet råda i början på grav i de flesta fallen?!
  • Marie  W

Appropå kost;
    Har ni något speciellt som ni ser till att absolut inte få i er?  Förutom det vanliga av fisk & ost?

• Nanniii

Hej hej , jag plussade igår!!
    Enligt beräkningar så är jag i v 5 (4+2)

Hade ett missfall i December 09, så är ju hur orolig som helst nu.
    Vill så gärna att allt ska gå bra. Och jag känner inga direkta symptom heller.

Grattis till era plus alla !!;)

Kram

Svar på tråden Decemberbebis 2010