• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Marie  W
    Ett två tre skrev 2010-04-12 17:36:09 följande:
    Min mage är så sjukt svullen!! Folk börjar nog undra redan! Är ni svullna?
    Nope, känns inte speciellt svullen, är den det ligger det liksom inbäddat bakom lite annan "övermage"   Så det syns iaf inte ännu.
    Annika Süss skrev 2010-04-12 17:56:26 följande:
    Vilka symtom har ni? Jag känner nästan INGENTING. Jag känner typ mer när jag är i en vanlig cykel. Kanske bara en aningen molvärk om jag tänker på det då och då. Med mitt första kände jag ingenting heller, men det kan väl vara olika på sina olika grav. Hoppas bara jag slipper illamående. Känner inte någonting i brösten överhuvudtaget, vilket alla verkar göra väldigt tidigt, eller?
    Jag känner mest om jag riktigt känner efter och det gör jag gärna för att få in att det är på riktigt riktigt. Jag mår väldigt bra! Skulle vara brösten då och så är jag himla trött. Trötthethet kan likväl bero på intensivt jobb nu.  Symptom verkar onekligen skifta rejält, får se vad som väntar!?

Grattis till alla nyplussade!
    {#lang_emotions_laughing} 
  • Marie  W
    Emelle skrev 2010-04-12 18:33:58 följande:
    Hej!!Här hänger jag gärna med Har BF 20 december. En liten julklapp Är sjukt orolig etfersom vi hade ett MA tidigt i Februari och blev gravida efter en mens därefter. Väntar nu på VUL i v. 7 som förhoppningsvis stilalr min oro lite.HAr lite illamående till och från, liite känningar i brösten och ont (öm) vid äggledarna.Är lite orolig för det sista med förhoppningsvis är det ligamentetn som spökar...Det är mitt fjärde barn jag väntar!
    Grattis! Hoppas verkligen att det går vägen den här gången och att oron stillas asap! Jag håller tummarna!
    Jag väntar vårt första barn och känner mig lugn än så länge, trots ett (tidigt) MF i sommras, hoppas det håller i sig!
    Ginge skrev 2010-04-12 18:10:21 följande:
    Och som jag sa till min sambo imorse så jag på sätt och vis så hoppas att ha stora illamående dn närmsta tiden :) Inte för att jag tycker det är kul, men jag hörde inte länge sen, att forskare kommit fram, att kvinorna som måde jätte dåligt fick jätte intelektuella barn :) Tydligen det är samma hormon som orsakar illamående och deltar i hjärnans utveckling.Så hoppas jag mår riktigt illa :)
    Så vill jag också må illa! Det finns såna otroliga rön och "vetenskaper". Man kan ju välja och vraka vilka man ska ta till sig, haha.
  • benedikten

Jag är i v. 5  (4 + 5) och jag har molvärk och känner mig trött. Har inga ömma bröst eller illamående vilket är skönt, men det kommer kanske. Jag har bf 14 december!

Jag fick missfall föra försöket så denna gången har jag bokat in mig på ultraljud i v.9 för att se så allt står rätt till. Skönt och spännande, längtar dit!

• MrsHelgesson

Har precis gått in på sjunde veckan, är i v 6+0 idag. Har en dotter som fyller 2 år i september så det känns jättebra att få andra barnet. Jag upplever denna graviditeten som värre, fast jag kommer ju inte ihåg hur jag mådde med första gången. Jag är hungrig konstant, spelar ingen roll hur mycket jag äter eller hur ofta. Men jag kan ju inte stoppa i mig mat hela tiden, då blir jag ju tjock. Illamåendet har lindrat, det är inte som i förra veckan då jag mådde skit och bara ville ligga ner. Så ont i magen som jag har haft också, mensvärk hela tiden varje dag. Men nu känns det bara ibland. Första besöket hos mvc nästa vecka.

• Klingan13

Då detta är min första graviditet så har jag ju inte något att jämföra med men jag har en kompis som fått två barn och under första graviditeten mådde hon jättebra nästan hela tiden och under grav två så mådde hon skit nästan jämt. Antar att det är olika från kvinna till kvinna och graviditet till graviditet.
    Förutom molverk, trötthet och illamående som kommer och går så har jag inte några andra symtom att tala om. Brösten kan kännas av ibland men inte så som andra har beskrivit det med ordentlig värk och inte kunna ligga och sova på mage pga detta. Molverken är nästan värst och den kommer gärna på eftermiddagarna när man är trött. Kan dessa två ha något sammanhang (förutom att de båda är symtom på att man är gravid)?

• Idlur

Mina symptom är bara trötthet och lite småömma bröst...Mådde illa innan jag visste att jag var gravid, men inget jag stördes av. Magvärk till och från har jag också...
    Men helst av allt vill jag bara sova heeeela dagarna ;)

Jusste, svullen mage, JA! Direkt när jag ätit så POFF!!!! Hjälp... =D haha

• rosendal

Jag har massor av symptom eller vad man nu ska kalla det. jag tycker det är lite tidigt och jag kan inte minnas att jag märkte av allt detta när jag väntade dottern. Men jag har fått sjukt stora bröst och vårtgårdar (får snart inte plats i mina vanliga bh:ar) jag är även superöm i brösten. Jag är väldigt svullen om magen, jag har molvärk till och från, mår lite illa ibland, har svårt att äta, är supertrött, har humörsvängningar och sen blir jag lätt lite deppig.

Att bero på den forskningen så stackars min dotter hon kommer inte få det lätt i skolan jag mådde inte illa alls när jag väntade henne .

• åsab

Hur gör ni med träning? Jag körde ett step-pass idag och det blev mycket jobbigare än vanligt... hög puls och så. Ska man fortsätta som vanligt eller lugna ner sig? :)

• rosendal
    åsab skrev 2010-04-12 20:30:42 följande:
    Hur gör ni med träning? Jag körde ett step-pass idag och det blev mycket jobbigare än vanligt... hög puls och så. Ska man fortsätta som vanligt eller lugna ner sig? :)
    Jag tror abolut du kan fortsätta som vanligt, speciellt så här tidigt.
  • Emelle
    åsab skrev 2010-04-12 20:30:42 följande:
    Så länge du inte har några komplikationer så kan du träna som vanligt, om du nu inte tränar något "annorlunda" typ boxning kanske inte är så bra

Själv kör jag bara powerwalks varvat med lätt löpning...
Svar på tråden Decemberbebis 2010