Någon som inte valt att ta reda på vad det blir för något?
Jag har valt att inte ta reda på vad det blir i december. Vill väldigt gärna ha en tjej så jag skulle bli så grymt besviken om jag redan nu fick reda på att det är en pojk. Missförstå mig rätt, jag kommer bli jätteglad om det visar sig att det är en pojke, det viktiga är inte vilket kön bebisen har, det viktiga är att barnet är friskt och mår bra.
Några större krämpor kan jag inte säga att jag har ännu. Visserligen har krampen i benen under nätterna återkommit nu i veckan efter att varit borta ett tag men det kan jag stå ut med. Skall till BM på tisdag nästa vecka, går in i vecka 26 samma dag vi skall dit. Har inte varit där sedan jag gjorde UL i vecka 18 så det har gått ett tag sedan sist. Enligt kalendern jag fått av min BM så skall de ta blodtryck, lyssnas på fosterljud, ta blodgrupp/immuniseringsprov (vad det nu är, någon som vet?) samt att jag skall få moderskapsintyg. Trodde att de även skulle ta SF-mått och kolla vikten men det kanske de gör även om det inte står inskrivet i kalendern.
För övrligt mår jag toppen, har avslutat min första av fyra och en halv veckors semester. Det enda jag oroar mig lite över är att jag fortfarande inte fått tillbaka min normala aptit. Jag mådde mycket illa i början av graviditeten och lagad mat gick inte att få i mig. Jag kan vara hungrig när jag sätter mig till bords men när jag väl sitter där och skall äta så äter jag oftast bara upp hälften av det jag tagit till mig (liten portion) och då får jag nästan tvinga i mig det sista. Visserligen har jag ett antal extrakilon med mig sedan innan och jag har fått kommentarer om att jag ser smalare ut nu än innan jag blev gravid (bortsett från magen då naturligtvis), men jag kan inte tänka mig att mina extrakilon tilllför speciellt mycket näring till barnet. Skall prata med BM om detta när jag kommer dit nästa vecka tänkte jag. Någon annan än jag som har dålig aptit men mår bra för övrigt?