• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Nanna84

hej!
    Grattis till alla er som plussat!

Hoppar in här jag med. Plussade i onsdags! Det är min första graviditet, men sambon har ett barn (9år) sen ett tidigare förhållande.

Hade inte märkt av några som helst symptom innan jag plussade, men nu är jag konstant trött och molvärken i magen håller i sig till på eftermiddag varje dag...
    Har tid hos barnmorskan imorrn, då kanske man äntligen fattar att det är på riktigt, än har jag nog inte förstått det... :)

Vi har berättat för mina föräldrar och min sambos mamma. Men resten av familjen och vännerna får nog vänta ett tag till.

• IWantCookies

Hej och hallå, det verkar som att jag också platsar här. Har en tjej som fyller tre till sommaren och tvåan på gång i början av december. Kul att vi är många som kan följas åt Ska skriva in mig i listan med.

En fråga till er bara - är det fler här som inte alls planerat för en decemberbebis? Kände att man blev helt tagen på sängen här (literally ) Hade tänkt starta med försöken till hösten men sen blev det så här istället. Kul men en riktig shock till en början.

• Ett två tre
    IWantCookies skrev 2010-04-11 22:09:35 följande:
    Hej och hallå, det verkar som att jag också platsar här. Har en tjej som fyller tre till sommaren och tvåan på gång i början av december. Kul att vi är många som kan följas åt Ska skriva in mig i listan med. En fråga till er bara - är det fler här som inte alls planerat för en decemberbebis? Kände att man blev helt tagen på sängen här (literally ) Hade tänkt starta med försöken till hösten men sen blev det så här istället. Kul men en riktig shock till en början.
     Vi har försökt en stund och nu bryr vi oss inte om att det blir i december. Men när vi startade med försöken tidigt i höstas så hade vi nästan bestämt oss för att hoppa över "december-bf-äl". Ett missfall och en pco diagnos senare spelade BF ingen roll och vi startade faktiskt med pergo förra månaden trots att vi visste det kunde betyda en decemberbebis. Och ironiskt nog med tanke på hur vi kände i starten så är det en decemberbebis det blir

Men vi är superglada!!

Jag klarade inte att hålla mig, maken vet redan Han är överlycklig!
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Marie  W

God morgon
    IWantCookies: Grattis , grattis! 
    Jag känne som Mathea ang decemberfödsel. Vi har också försökt ett tag och önskemål om precis när BF blir avtar liksom i förhållande till försöken och viljan att den blir alls.

December kanske inte varit vårt första val om man fick regissera dock. Angåengående barnets utveckling tror jag den är högst individuell, ovavsett tid på året man är född! Möjligtvis att moppe och krogålder odyl kanske varit mer idealiskt tidigare på året.

Nanna84: Grattis och lycka till hos BM idag{#lang_emotions_smile}

Ha en bra dag allihopa/ Marie

• onesize

Hej!

Hooppar in här jag oxå... fick mitt allra första + igår efter lite mera än 2 år..
    Känns underbart. Tror jag precis klivit in i v. 5.. har inte någon större koll
    då cykeln har strulat så...

• Annika Süss

Grattis Onesize!

Kämpigt att försöka i två år. Måste kännas helt underbart!!

• Annika Süss

Samma här Mathea, marie & Iwant cookies. Vi har försökt ett par gånger efter vårt missfall i december -09. Först tänkte vi att "hoppa över" en månad så att det inte skulle bli decemberbarn, men vi ändrade oss ganska fort med tanke på att det faktiskt inte alls är självklart att ens få barn.

Med tanke på utveckling så har jag många erfarenheter eftersom jag arbetar på förskola. Jag har haft Januaribarn som är långt "efter" decemberbarn. Med både språk, motorik, kognetivt tänkande mm. Så det är nog individuellt.

Moppe, krogen mm. löser sig ändå om jag minns min egen ungdom rätt {#lang_emotions_wink}

• bebbi

Hej jag är gärna med här har fått pluss för första gången på flera år, BF 14 December om allt vill sig väl.. =)

Grattis alla till de underbara plussen =)

• Annika Süss

GRATTIS bebbi!!
    Är det din första?

• bebbi
    Annika Süss skrev 2010-04-12 08:44:46 följande:
    GRATTIS bebbi!! Är det din första?
    Grattis till dig med =) Ja de är min första. Har gjort IVF Och fått 2 embyron tillbax så jag vet inte om de är en eller 2 st små bönor där inne =) jätte spännande. Ska på VUL den 28/4-10. Har ej läst hela tråden men är de din första också?

jag såg att ni skulle starta en BF lista men fattar inte vart den är lagd?

Kram
Svar på tråden Decemberbebis 2010