• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Annika Süss

Vad kul! Du får skriva efetr du varit på VUL om det är en eller två.
    Det är mitt andra. Min dotter blir 3 till sommaren. Så hon blir ganska exakt 3 1/2 när beibis kommer. BF 16 dec. Jag hittar inet heller BF-listan nu. Konstigt.
    När är din BF?

Hade missfall i dec-09. Så nu är vi på G igen. Känns skönt! Håller alla tummar och tår för oss alla nyplussade!!

• Lallan

Hoppar in här jag med. Plussade i förrgår och förväntade mig egentligen inte ett plus. Har två pojkar sedan innan.

Angående decemberbarn så var jag beräknad till den 24:e december förra året och tyckte det kändes trist med decemberbarn men efter att både det och ett senare försök resulterade i mf så spelar inte bf datumet någon roll bara det går bra.

• bebbi
    Annika Süss skrev 2010-04-12 08:53:40 följande:
    Vad kul! Du får skriva efetr du varit på VUL om det är en eller två. Det är mitt andra. Min dotter blir 3 till sommaren. Så hon blir ganska exakt 3 1/2 när beibis kommer. BF 16 dec. Jag hittar inet heller BF-listan nu. Konstigt. När är din BF?Hade missfall i dec-09. Så nu är vi på G igen. Känns skönt! Håller alla tummar och tår för oss alla nyplussade!!
    KLart att jag ska skriva efter VUl =) Hoppas bara att de är nått där inne. Jag har BF den 14/12-10. Så vi ligger väldigt nära varandra =) Spännande.

Förresten jag ska flyga utomland nu på söndag.. är de någon fara att flyga när man är så tidigt gången?

Kraaam,
  • AnKaJ

Har ni ringt och bokat in er på inskrivning? Fick tid till 7 maj och det känns som evighet dit.

Tänkte höra med er om symtomer. Jag brukar inte vara så frusen av mig men helt plötsligt så jag har börjat frysa. Det hjälper inte att jag sitter med extra tröja och sjal!

• Annika Süss

Nej det är absolut ingen fara att flyga så tidig. Vad jag förstått så är det att vissa flygbolag inte vill ta den risken om man är sent gången, kanske så där efter v.30...OM man skulle föda i luften. Lite svår att få in läkare och sånt. :)

• villamakebarn

Hej allihopa!
    Plussade för exakt en vecka sen, går in i vecka 7 på fredag. Är min och min mans första barn. BF 9 december.

• litenlova

Idag kom illamåendet, måste konstant tugga på något...

Angående decemberbebis hade vi tänkt hoppa över den månaden. Har bokat in en vecka i fjällen fom den 12 december{#lang_emotions_smile}Blir bara att boka om då bf är beräknat till den 14. Men som flera andra oxå har skrivit så efter både ma och mf är datumet inteviktigt bara att liten blir kvar därinne.
  • bebbi
    litenlova skrev 2010-04-12 10:37:30 följande:
    Idag kom illamåendet, måste konstant tugga på något... Angående decemberbebis hade vi tänkt hoppa över den månaden. Har bokat in en vecka i fjällen fom den 12 decemberBlir bara att boka om då bf är beräknat till den 14. Men som flera andra oxå har skrivit så efter både ma och mf är datumet inteviktigt bara att liten blir kvar därinne.
    Kul ja e också beräknad den 14 =)
  • Marie  W
    Annika Süss skrev 2010-04-12 08:53:40 följande:
    Vad kul! Du får skriva efetr du varit på VUL om det är en eller två. Det är mitt andra. Min dotter blir 3 till sommaren. Så hon blir ganska exakt 3 1/2 när beibis kommer. BF 16 dec. Jag hittar inet heller BF-listan nu. Konstigt. När är din BF?Hade missfall i dec-09. Så nu är vi på G igen. Känns skönt! Håller alla tummar och tår för oss alla nyplussade!!
    Annika, dubbelklicka på den blå länken som Mulisen lagt in. inlägg nr 37, så kommer  du till BF listan.

Ankaj: Jag har fårr min inskrviningstid till den 3/5. Håller med dig.... känns långt bort!  Snacka om att man är ivrig{#lang_emotions_smile}
  • Ett två tre

Inskrivning, det har jag inte ens tänkt på än, hehe  Jag är mest ivrig efter att få ta VUL för att få det bekräftat ordentligt. Men jag sitter på jobbet och kan inte ringa min gyn härifrån, grrr... Jag vill inte berätta nåt på jobbet.

Är det inte typ efter vecka 6 man kan se hjärtat? Läääänge till ju! {#lang_emotions_dreamer}

Jag är lite nervös för att det kan vara mer än 1. Jag har gått på pergo sista månaden och det blev aldrig kontrollerat hur många äggblåsor jag hade. 2 hade ju varit jobbigt men självklart fantastiskt roligt och underbart oxå, men jag hoppas innerst inne att det bara är 1! Men vi var självklart medvetna om risken för tvillingar, så är det två så är de. Då är vi ju färdiga sen i alla fall eftersom vi redan har ett barn

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
Svar på tråden Decemberbebis 2010