• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ginge
    åsab skrev 2010-04-12 20:30:42 följande:
    Hur gör ni med träning? Jag körde ett step-pass idag och det blev mycket jobbigare än vanligt... hög puls och så. Ska man fortsätta som vanligt eller lugna ner sig? :)
    Jag kör oftast powerwalks och får upp till hög puls. men det var ju mest på tanke om förbätra min kondition.
     Nu har jag funderat att träffa tränare och hon kanske kan göra ett spec. program anpassat till graviditet. Jag vill ju helst träna min rygg, för det ju den som ska bära hela vikten. Och sen kanske finns några andra muskler som kan vara bra att förstärka :)
  • Emelle
    Ginge skrev 2010-04-12 21:34:05 följande:
    Jag kör oftast powerwalks och får upp till hög puls. men det var ju mest på tanke om förbätra min kondition. Nu har jag funderat att träffa tränare och hon kanske kan göra ett spec. program anpassat till graviditet. Jag vill ju helst träna min rygg, för det ju den som ska bära hela vikten. Och sen kanske finns några andra muskler som kan vara bra att förstärka :)
    Ja ryggen är ju jättebra att träna under graviditeten. Simma är ju perfekt då...om mna gillar det
  • Saliva123

Hoppar in i den här tråden jag med! Har bf 17/12, väntar mitt andra barn. Första blir 2 år i slutet av augusti.

Jag har också kommit igång med lite träning, hehe. Har varit en slöhög sista månaderna med mycket annat som tagit tid, men trot eller ej så är jag inte tröttare än vanligt! Tvärtom har jag nu börjat cykla till jobbet och känner mig fylld av energi (lär väl få äta upp mina ord om inte allt för länge kanske )
    Sov gott alla!
  • Idlur

Jag var hos BM imorse för mitt magonda. Har 4+ vita bla bla? Glömt bort vad det heter, haha =) Inga bakterier men det kan vara en infektion =( Hon skulle rådgöra med en läkare om en behandling eller ej,,, Bör jag vara orolig eller? {#lang_emotions_undecided}

• jessika1988

I vecka 7 BF 7 december ( om jag räknat rätt)
    Väntar vårt första barn, aldirg varit gravid tidigare eller fått mf.
    Känner mig sådär "ogravid".. Knappt några symtomer och känner inget i magen.

Har så länge velet ha barn, och  nu är det verkligt och självklart så oroar man sig.

har dock inte ont någonstan, inte kommit blod och dyligt. 
    Så allt är som det ska va. (hoppas jag).

Grattis till allihopa!! 

• Emelle
    jessika1988 skrev 2010-04-13 08:46:56 följande:
    I vecka 7 BF 7 december ( om jag räknat rätt) Väntar vårt första barn, aldirg varit gravid tidigare eller fått mf.Känner mig sådär "ogravid".. Knappt några symtomer och känner inget i magen.Har så länge velet ha barn, och  nu är det verkligt och självklart så oroar man sig.har dock inte ont någonstan, inte kommit blod och dyligt. Så allt är som det ska va. (hoppas jag).Grattis till allihopa!! 
    ¨Grattis!!
    Idlur skrev 2010-04-13 08:43:25 följande:
    Jag var hos BM imorse för mitt magonda. Har 4+ vita bla bla? Glömt bort vad det heter, haha =) Inga bakterier men det kan vara en infektion =( Hon skulle rådgöra med en läkare om en behandling eller ej,,, Bör jag vara orolig eller?
    Hade du ev urinvägsifektion (UVI) ??
    Det är inte alls bra att gå me dom man är gravid, men det är ingen fara om man får antibiotika att behandla det med.
    Jag får UVI utan att märka det så jag ska själv kontakta BM för att få göra lite koller då och då så man inte går me ddet utan att veta.
  • Idlur

Hon sa att det inte var några bakterier i kisset så hon kunde utesluta UVI, infektion låter så- allvarligt =(

• Emelle
    Idlur skrev 2010-04-13 09:01:03 följande:
    Hon sa att det inte var några bakterier i kisset så hon kunde utesluta UVI, infektion låter så- allvarligt =(
    Det är säkert ingen fara. Hade det varit det hade hon ju inte släppt hem dig utan yttligare undersökningar och läkarkoll ju...
  • Idlur

Hon skulle rådgöra med en läkare och ringa mig under dagen...Men hoppas allt går att lösa =)

Svar på tråden Decemberbebis 2010