• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ett två tre
    tessbmess skrev 2010-04-15 11:54:19 följande:
    Jag plussade i søndags och vi tror væl att jag ær i vecka 5 nu någonstans.  Har utvandrat från Sverige och bor numer i Norge, vi skall ha antingen den 19 eller 23..lite olika besked från olika kalendrar men vi får væl veta mer framøver!. Vi har vårt førsta lækarbesøk den 4 maj, vet inte vad de kommer att gøra då.. Detta ær min andra graviditet, aborterade det førsta før snart 4 år sedan efter att de funnit två klumpar i min æggledare som visade sig vara endometriose. Trodde inte att jag kunde bli gravid efter att jag haft enorma smærtor och svårigheter efter detta så detta kænns som ett mirakel i sig! Vad kul att vi ær så många som skall ha i december! /Tess
    Jag bor oxå i Norge
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • jessika1988

Här har vi inga symptomer inte. Mår hur bra som helst, dock lite irriterande då jag inte alls känner mig gravid. Gjorde fyra test alla visa starkt pluss. har endast lite molnande värk mellan varven och ömma bröst, men för övrigt mår jag bra. Självklart oroar man sig. Men har man inte ont eller blöder så är äl allt som det ska va. ( hoppas jag iaf ) kraaam allihopa!

• Lakritsnapp

Hej!

Får man hänga på här? {#lang_emotions_smile}

Har precis plussat och om allt går bra så får vi en julbebis.

• Mrs TH
    Lakritsnapp skrev 2010-04-15 12:25:46 följande:
    Hej! Får man hänga på här? Har precis plussat och om allt går bra så får vi en julbebis.
    Jag hittade oxå hit tidigare idag
  • Lakritsnapp
    Mrs TH skrev 2010-04-15 12:36:23 följande:
    Jag hittade oxå hit tidigare idag
    Haha, ser det {#lang_emotions_laughing}. Perfekt tråd.

Jag är hemma och vabbar och dottern är för hängig för att orka leka, så då har jag fastnat framför datorn, varvar det med lite gos och sagostunder {#lang_emotions_smile}.
    Kanske skulle passa på att fixa och dona lite... disken ropar, men det är MYCKET skojigare att yra runt här på FL. Kan inte smälta att jag är gravid igen {#lang_emotions_smile}.
  • Mrs TH
    Lakritsnapp skrev 2010-04-15 12:41:13 följande:
    Haha, ser det . Perfekt tråd. Jag är hemma och vabbar och dottern är för hängig för att orka leka, så då har jag fastnat framför datorn, varvar det med lite gos och sagostunder . Kanske skulle passa på att fixa och dona lite... disken ropar, men det är MYCKET skojigare att yra runt här på FL. Kan inte smälta att jag är gravid igen .
    Nä jag förstår det, jag har svårt att fatta att jag är gravid haha! Hur gammal är din dotter?
  • Iintott

Oj oj oj vad många vi blivit! {#lang_emotions_laughing} Har inte varit så aktiv på FL de senaste dagarna. Grattis till alla plus!! Vad många fina julklappar det kommer att bli {#lang_emotions_tongue_out}

Allt flyter på för mig, känner knappt av att jag är gravid. Brösten ser ut som vanligt och inget illamående. Däremot är jag trött och magen är det väl sådär med.

Några var inne på det där med träning, har också funderat på det en del. Innan jag fick veta att jag var gravid tränade ja några ggr i veckan, diverse aktiviteter. Numera orkar jag ingenting, blir anfådd av minsta ansträngning. Dessutom är jag rädd för att någonting ska hända om jag tränar fel...är näst intill paranoid...så jag har i princip slutat träna. Tar promenader och tänker gå och simma.

Sen har jag en fundering om min sambos största intresse...motorcykeln...som han med glädje tog fram i helgen. Är skitskraj när han sätter sig på den. Till saken hör den att jag brukade åka med, men nu kommer jag väl knappt i dräkten..hehe. I varje fall skulle det inte falla mig in att åka nu...har ju inte bara mig själv att tänka på längre. Vad säger ni? Kan jag ställa krav på min sambo att sluta med sin älsklingssport? Var kommer alla rädslor ifrån?? {#lang_emotions_undecided}

Ska på inskrivning på onsdag....ska bli spännande! Är sjukt sugen på att göra VUL, kan man boka det på inskrivningen eller måste man boka privat?

• Lakritsnapp

Lintott: Jag förstår din oro när det gäller div. hobbysar och aktiviteter. Självklart ska man ta det försiktigt.

Personligen tror jag att: Är jag lycklig så är bebis lycklig och är min man lycklig, så är jag lycklig... alltså är bebis lycklig. Eller hur jag nu ska förklara det.

Vi har hästar och jag rider en hel del. Kommer fortsätta rida, så länge jag mår bra av det (slutar självklart om kroppen säger ifrån... eller om min man skulle känna oro och vilja att jag avstod).
    Jag tycker ändå att du kan kräva av din sambo att han tar det extra lugnt och tar sig en funderare... att han faktiskt ska bli pappa och får en extra liten individ att tänka på.

• Nanna84

urk...! mår så illla! Vet inte var jag ska ta vägen!

Mitt illamående verka gå efter ett visst schema. Får lite på morgonen, går oftast över efter jag ätit frukost. Sen kommer det tillbaka vid 13-tiden, spelar ingen roll om jag äter/har ätit då. går över efter någon timme. Och sen vi 16-17 tiden kommer det tillbaka igen. Blir galen! än så länge har jag inte mått så illa så jag har behövt kräkts, men vet i f-n om inte detta är värre.. urk..

Efter lunch idag käkade jag en piggelin, och det verkade lugna ner sig lite. ska nog köpa ett storpack att ha hemma och se om det funkar :)

• carolinalarsson

Hej på er allihopa!! Och grattis!! :) Vad kul, det är lika underbart varje gång... :)
     Själv så gjorde jag ett test igår med veckoindikator som visade 1-2 veckor.. Då räknar BM 3-4 veckor stod det! :) Blev väldigt chockad över resultatet då jag endast testade pga av att jag inbte fått tillbaka min mens efter min förlossning i Nov-09..
     Så alltså! Vi har en liten 4.5 månaders Samuel här i huset oxå!! Inte riktigt planerat att få ett syskon så tidigt.. Men kan det vara annat än välkommet :D
     Det blir nog en lite decemberbebis som sagt!! :) Ska på inskrivning på tisdag!

Svar på tråden Decemberbebis 2010