Inlägg från: Lakritsnapp |Visa alla inlägg
  • Lakritsnapp

Decemberbebis 2010

Hej!

Får man hänga på här? {#lang_emotions_smile}

Har precis plussat och om allt går bra så får vi en julbebis.

• Lakritsnapp
    Mrs TH skrev 2010-04-15 12:36:23 följande:
    Jag hittade oxå hit tidigare idag
    Haha, ser det {#lang_emotions_laughing}. Perfekt tråd.

Jag är hemma och vabbar och dottern är för hängig för att orka leka, så då har jag fastnat framför datorn, varvar det med lite gos och sagostunder {#lang_emotions_smile}.
    Kanske skulle passa på att fixa och dona lite... disken ropar, men det är MYCKET skojigare att yra runt här på FL. Kan inte smälta att jag är gravid igen {#lang_emotions_smile}.
  • Lakritsnapp

Lintott: Jag förstår din oro när det gäller div. hobbysar och aktiviteter. Självklart ska man ta det försiktigt.

Personligen tror jag att: Är jag lycklig så är bebis lycklig och är min man lycklig, så är jag lycklig... alltså är bebis lycklig. Eller hur jag nu ska förklara det.

Vi har hästar och jag rider en hel del. Kommer fortsätta rida, så länge jag mår bra av det (slutar självklart om kroppen säger ifrån... eller om min man skulle känna oro och vilja att jag avstod).
    Jag tycker ändå att du kan kräva av din sambo att han tar det extra lugnt och tar sig en funderare... att han faktiskt ska bli pappa och får en extra liten individ att tänka på.

• Lakritsnapp

Känningar här är: Ont i boobisarna, molvärk och hugg i livmodern och yr. Har inte passerat BIM ännu, men teststrecket blir starkare... så det bådar gott {#lang_emotions_smile}.

• Lakritsnapp
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-16 13:56:09 följande:
    Hoppar in fick ett + idag överlycklig glad som bara den !!Bim+3 beslöt jag mig att nu får det vara nog av alla symtomer att gå på toan 10ggr på en dag gjorde mig galen idag fick jag mitt svar Hade ett mf den 15/12-09 så detta är första försöket till ett nytt idag
    Jättegrattis!!!{#lang_emotions_smile}
  • Lakritsnapp
    Oliversmamma04 skrev 2010-04-16 14:34:05 följande:
    Jag skulle ha haft bf 4 december men har pga min oro för att allt inte var som det skulle nyss varit på vul och fostret var dött så nu får jag vänta på att kroppen ska göra sitt jobb :( Vi fck ett ma som upptäcktes på rutin ultraljudet i v 19 och så nu detta. Längtar så efter ett syskon till storebror o en liten bebis.Stort lycka till alla ni med bf i december. Håller alla tummar att det går bra för er
    NEJ! Fy vad hemskt {#lang_emotions_cry}. Så ledsen för er. Vet inte vad jag ska säga... vill bara beklaga. Man tycker att man ska ha fyllt sin kvot av otur, när man genomgått en olycklig graviditet redan.
    KRAM
  • Lakritsnapp
    Mrs TH skrev 2010-05-01 12:17:45 följande:
    Fast så är det nog många som är, jag har bara tagit 2 test, men jag överväger helt klart att införskaffa ett par till idag. För tänk om...Är det någon av er med bf sent i dec som det syns på? Jag upplever helt klart att det syns på mig och jag kan inte ha mina jeans. Magen står liksom ut och jag kan inte dra in den. Ibland får jag för mig att jag är längre gången än jag tror, men det kan det ju inte vara. Det kanske syns tidigt på mig bara? Brist på magmuskler
    Jag ska ha sent och är ju bara i v6-7 nu, men jo det syns. Vet inte om det är att tarmarna har ändrat plats, men magen putar. Det är min tredje graviditet, kanske därför det syns så tidigt, brist på magmuskler här oxå {#lang_emotions_wink}.

Lizzie 83: Haha, du är inte ensam om att testa många gånger. Själv har jag gjort av med mängder utav test. Beställde hem ett gäng från testlagret samma månad som det tog sig och nu måste jag ju göra slut på dom {#lang_emotions_wink}. Som du säger så blev mitt senaste teststreck också väldigt mycket starkare än kontrollstrecket. Så nu börjar det väl gå in att man är på smällen.

Illamåendet har satt igång här nu och tröttheten... sååå trött!
  • Lakritsnapp
    Nanniii skrev 2010-05-02 09:25:48 följande:
    Hej!!Hoppas ni har det fiint,  är det fler som har gasmage?Jag kan ha så ont i magen emellanåt .. känns som jag måste släppa mig hela tiden.Och den här mensvärken (växtvärk) buuuhh!! Får panik ibland ..Sköt om er kramar
    Haha, ja riktig gasmage!! Framåt eftermiddagen/kvällen är det som värst... stackars omgivning {#lang_emotions_embarassed}. Ser ju nästan höggravid ut då {#lang_emotions_wink}.
  • Lakritsnapp

Ja, det kan göra rysligt ont! (Speciellt om man befinner sig på platser där man inte kan "släppa väder" hur som helst, hehe) Men, men jag har för mig att det är värst nu i början... så det är bara att hålla ut {#lang_emotions_smile}

• Lakritsnapp

Det här med "gravidmage". Jag har allt som oftast en ganska platt mage och nu syns en liten utbuktnad redan i v.7 + den här hemska spända gasmagen högre upp. Tighta tröjor är bara att glömma.

Svar på tråden Decemberbebis 2010