Inlägg från: Lakritsnapp |Visa alla inlägg
  • Lakritsnapp

Decemberbebis 2010

AnKaJ skrev 2010-11-15 13:16:27 följande:
    Hepatos är en sorts graviditetsklåda som uppstår pga lever inte klarar av hantera mammans och bebisens slagprodukter och därför läcker ut gallsyran i blodet. När gallsyran hamnar i blodet försöker den ta sig ut genom huden och därmed outhärdlig klåda. Men som tur så kan man behandla det men måste hålla koll på gallsyre värdet på spec. mvc.

Innan jag fick medicin så höll jag på klia sönder mig. Det kliade i hela kroppen tom i ögoen så jag höll på bli galen!
    Fy vad jobbigt, men skönt att det lindrar med medicin.

Idag fick magen ett namn... Herr Nilsson.

Jag och dottern (2 1/2 år) satt och kikade på bilder på datorn. När vi kommer till en ultraljudsbild av lillebror utbrister hon: "Titta, det är ju Pippis apa! Herr Nilsson!!!"

Jag skrattade så jag fick ont i magen Skrattande
  • Lakritsnapp

JustUs85: aaah, va spännande! Snart är din bebis här Glad

Går in i v.36 idag, precis hemkommen från BM och allt ser bra ut. Bebis huvud är där det ska vara (nere i bäckenet) och är bara lite ruckbart, så nu ska han väl inte göra kullerbytta och vända sig i säte igen.

Jag frågade om hallonbladste, men BM hade aldrig hört talas om det. Hon tyckte dock att jag kunde vänta en vecka till innan jag började dricka det, för hon trodde stenhårt på naturmedel och hon tyckte det var dumt att locka ut bebis redan nu.

• Lakritsnapp

Hejsan tjejor!

Inga nya trådbebisar?

V.35+6 idag.
    Vi var inne en sväng på förlossningen igår. Onda sammandragningar/förvärkar och dom var regelbundna. Fick bricanyl och frågan om jag ville stanna kvar. Vi valde att åka hem, då vi har ganska nära och det är ju skönare att va hemma. Öppen för ett finger, men det var tydligen normalt för en omföderska. Det lät inte som att de trodde att jag ska gå tiden ut, men än så länge känns det inte som det är jätteakut.

De gjorde ett snabbt ul igår också och lilleskrutten visade mer än gärna upp sig och sitt "paket" haha... så nu är vi helt säkra på att det är en grabb där inne.

Jag och dottern som skulle baka lussebullar idag, känns som att det är bäst att bara ligga och vila hela dagen. Tur i oturen så har dottern blivit lite krasslig... snorig, hostig och lite ynklig. Så hon trivs nog också med en lugn måndag.

• Lakritsnapp

Hejsan! Näpp, ingen bebis ännu. Antar att jag ska få gå med förvärkar ett tag och de har lugnat ner sig lite. Får jag bestämma själv så kan han stanna 1 vecka till Usch, inget vidare trevligt väder idag. Måste ge mig iväg och besiktiga bil idag, vill inte. Hoppas ni mår bra tjejer!

• Lakritsnapp
    LyckligaGatan skrev 2010-11-23 11:44:49 följande:
    Hej tjejer..

Här har det varit en "rolig" förmiddag med förvärkar.. Först nu jag kommit upp ur sängen, men det blir nog snart en återgång dit.. Sånt sjukt tryck neråt och ut i benen.. Jag är så less på det här!!

Hur mår ni andra? Full rulle?
    Ja, stanna i sängen idag du, det är så tråkigt väder.
    Hur var det nu... din bebis räknas som fullgången nu va? Om den ändå kunde bestämma sig för att komma ut nu. Tycker du har gått länge nog nu med jobbiga förvärkar.

Efter morgonens och förmiddagens stress, så sitter jag här med regelbundna (dock ej så farligt onda) sd/förvärkar. Nu blir det en lugn eftermiddag Glad
  • Lakritsnapp
    Moster Ann skrev 2010-11-24 11:06:50 följande:
    Här går vi in i v.39 (38+0) idag! Skrattande Med endast 13 dagar kvar till BF.. jippi!
    Men jag börjar bli så otroligt tung nu, orkar knappt röra mig.. Så nu väntar jag riktigt mkt på att det ska sätta igång.. Jag vågar knappt vara vaken efter 21 på kvällen ifall det ska sätta igång, jag vill ju vara lite utvilad när det väl är dags Flört

Har ni skaffat allt ni behöver inför bebisarnas ankomst?
    Ja hoppas att vi har gjort det, att vi har tänkt på allt.. så att man slipper att ge sig ut i julträngseln...
    Ojoj, det kan bli när som helst Glad

Ja, allt är införskaffat till bebis... tror jag.

Här fortsätter sd/förvärkarna utan varesig minskning eller ökning i styrka, men det är bara att gilla läget. Sover så illa på nätterna. Dels pga av alla onda sd, men också pga att jag börjar bli så grymt nervös inför förlossningen... vill inte ha ont, vet inte om jag grejar en förlossning en gång till. Haha, finns ju inte mycket att göra åt saken nu, bara att följa med liksom, ut ska han ju och ont gör det ju... fy & blä!
  • Lakritsnapp
    LyckligaGatan skrev 2010-11-24 12:10:58 följande:
    Sitter här och har klockat värkar i en timme snart nu... Tagit Alvedon, så får vi se om det ger sig eller om det faktiskt är dags. Jag vågar inte tro at det är dags, men ringt och förvarnat mormor (barnens.. ). Hur länge ska de vara regelbundna, är det ngn som vet om det finns en gräns?

Och för er som kanske inte vet, varktimer.se är BÄST! (tycker jag.. ) Har fixat in den i mobilen, funkar alldeles kanon.

Hjälp vad spännande!!

När jag väntade dottern hade jag JÄTTEonda regelbundna värkar i nästan ett dygn (bara stod och grät när de kom), allt mellan 5-20 minuter i mellan. Väl inne på förlossningen så hade det inte hänt ett dyft, då kom de ca var 3:e minut eller nå´t. Fick morfinspruta och de sa åt mig att sova lite. Jo tjena... ganska snart började jag blöda lite och då helt plötsligt hade tappen öppnat sig en hel del och det var dags för bedövning och ta hål på hinnorna.

Ring in till förlossningen och fråga... och se till att hämta mormor, det kan ju gå fort det här när det inte är din första Glad

wiiii, jag tror vi har en trådbebis här innan morgondagen Skrattande

Lycka till!

• Lakritsnapp

Go kväll

Sitter och läser lite om slemproppen (onsdagskvällsnöje, haha) för (ursäckta äcklet) idag har det kommit en hel del klet i trosan, typ som tjockt kladdigt snor... dock inget blod, i omgångar. Så läser jag att förlossningen ofta startar 1-7 dagar efter att slemmisen har gått.
    Kan man hoppas lite på att det är slemproppen? Märkte aldrig av den när jag fick dottern.

• Lakritsnapp

Tvåblir3: Stort grattis till sonen!! Glad 
    Vilken tur att barnets far stod på sig... ibland (alltför ofta känns det som nu för tiden) blir man mörkrädd för sjukvården och deras arrogans.

Svar på tråden Decemberbebis 2010