Decemberbebis 2010
Får man fråga varför det blev en extra UL? Var det något ni själva ville eller något annat?
Va bra att allt såg bra ut! Och att nu ni vet att det är en pojke.
Får man fråga varför det blev en extra UL? Var det något ni själva ville eller något annat?
Va bra att allt såg bra ut! Och att nu ni vet att det är en pojke.
Hej på er,
Det verkar som många av er har redan ordnat med barnvagnar. Vi var inne för nån vecka sen och beställde men tänk att det är en sån lång leveranstid! Det går nästan fortare beställa hem en ny bil!
Jo jag tänkte höra med er hur ni har det med att bestämma namn. Har ni top 3 favoritnamn eller har ni bestämt er för ett? Jag har börjat vackla på namnfronten och känner att jag har ingen inspiration längre.
Stort grattis Mrs T!!! Jag bara ryser när jag läser vad du skrivit. Härligt att ni äntligen fått träffa er dotter, även om hon gärna hade fått stanna i magen ett tag till Hoppas ni mår bra hela familjen och att lilltjeja är en riktig fighter.
Bamsegrattiskram!!
Var inne och kollade mina sammandragningar i måndags. De kommer ju titt som tätt hela dagarna och är ganska kraftiga och smärtsamma. Oavsett om jag far runt som en liten iller, eller ligger och latar mig på soffan en hel dag. Fick göra ctg-kurva som bekräftade sammandragningarna, men bebis mådde bara finfint .
Läkare undersökte livmodertappen också, men än var det ingen fara på taket. Bara ännu mera VILA och sexförbud.
Tänkte höra med er som inhandlat bebiskläder för fullt nu. Vilken storlek har ni köpt på varma ytterkläder?
Haha, var ju inte länge sedan man hade en nyfödd... men jag har ändå noll koll på storlekar. Dottern är född på våren, så hennes vinterkläder kan inte lillkillen ha nu när han föds i december.
Ska man köpa storlek 56 eller 62 i overall?
Hej!
Jag är också kvar. Har legat däckad en vecka med förkylning och en skitjobbig hosta, blä.
Har ni andra klarat er från hostan som verkar sprida sig som en löpeld? Dottern våran har hostat i hur många veckor som helst nu och jag vet inte hur många besök på vc vi har gjort och dom bara säger att det är virus, det går över.
Täta och smärtsamma sammandragningar fortfarande, trots vila. Fast det var inget som hade påverkat tappen, i allafall inte sist jag var inne och kollade. BF är 20/12 hoppas på att det blir något tidigare, typ vid lucia ... lär väl gå över till januari i stället, hehe!
AnKaJ: Jo tack den "akuta fasen" av förkylningen är över, men det är ju den där hostan... och täppan i näsan som inte vill ge med sig. Snarkar gör tydligen jag också, haha!
Bebis har vänt sig med huvudet nedåt nu och borrar ner sig i bäckenet, inte så jätteskönt, men det känns bra att han förbereder sig och "vet" hur han ska göra.
Vännerna har börjat "ploppa" ut sina bebisar nu, en liten tjeja kom i september och en annan fick en liten grabb här om dagen. Man blir ju inte mindre bebissugen och längtar, hehe!
Något annat jag längtar efter är JULMATEN, det bara kom över mig här om dagen. Är jättesugen på julbord och hoppas verkligen bebis kommer innan julafton, så man får äta ALLT... gravad lax mmmm!
Angående babyprylar: Vi har det mesta redan... men det är mycket rosa efter dottern, den här lilla krabaten väntas ju vara en kille enligt ul.
Jag försökte färga babysittern svart häromdagen, blev inget höjdarresultat. Bara lite mattare rosa, haha! Det får duga.
Kläder har vi köpt lite nytt, då även dessa var mest i rosa. Dessutom föddes dottern på våren och den här filuren kommer ju mitt i smällkalla vintern, så storleksmässigt stämmer ju inte en del kläder, så som ytterkläder.
Det är väl blöjor, salvor och nappar som saknas.
Fast det räcker ju att ta en sväng i en babybutik så hittar man mängder av söta bebissaker som man bara MÅSTE ha, haha!