• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ett två tre
    Nanniii skrev 2010-04-17 14:12:56 följande:
    Mathea . Hur går allt för dig??
    Jag ett skrev ett innlägg lite längre upp

Har blödit lite men det stoppar upp efter en stund och testet idag var superstarkt så vi hoppas på det bästa
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Iintott
    Ett två tre skrev 2010-04-17 13:49:49 följande:
    Grattis och välkomna alla nya Vi ska inte skriva på BF listan var vi bor, kan ju vara nån som bor i närheten? Om man vill vara anonym kan man ju skriva t.ex "södra Sverige", "Småland" eller liknande?
    Jättebra idé tycker jag...och ev ålder om det är intressant?? Vad säger chefen? {#lang_emotions_wink}
  • Iintott
    {#lang_emotions_surprised} Är jag normal!? Tänker på mat hela tiden!! Känns inte som att jag gör annat än äter...kommer detta att gå över eller blir det bara värre och värre???
  • Oliversmamma04
    Ett två tre skrev 2010-04-16 17:33:20 följande:
     Nej vad tråkigt!!! Kramar Vad var det som gjorde att du kände att något var fel?Själv är jag inne på dag 2 med blödningar så det slutar nog med mf här Har tagit blodprov idag och ska ta ett till på måndag, då får jag väl veta om hcg är på väg ner. Jag fick mf i december oxå
    Förutom en känsla av att det inte kändes som tidigare graviditeter, främst att de i vanliga fall pyttesmå brösten inte växte o inte blev ömma samt att jag har haft mensliknande smärtor o ont ner mot ljumskar med ljusröda flytning sedan i måndags som igår blev mörkbrun m små klumpar. Jag var orolig för utomkvedshavandeskap o fick därför komma för koll.

Många som haft precis samma symptom har fött små underbara bebisar så bli nte oroliga alla ni som blöder. Det kan ju vara helt normalt.

Tack för alla vänliga ord. De värmer i saknaden o sorgen! Nu väntar jag oroligt på hur kroppen ska göra sig av med det döda fostret o hur ont det kommer att göra. Sen fokuserar vi framåt o oppas snart bli gravid igen...

Åter stort lycka till till er alla
  • Ett två tre
    Iintott skrev 2010-04-17 15:57:08 följande:
     Är jag normal!? Tänker på mat hela tiden!! Känns inte som att jag gör annat än äter...kommer detta att gå över eller blir det bara värre och värre???
    Hehe, det går nog över Brukar gå i vågor...
  • Ett två tre
    Oliversmamma04 skrev 2010-04-17 16:04:09 följande:
    Förutom en känsla av att det inte kändes som tidigare graviditeter, främst att de i vanliga fall pyttesmå brösten inte växte o inte blev ömma samt att jag har haft mensliknande smärtor o ont ner mot ljumskar med ljusröda flytning sedan i måndags som igår blev mörkbrun m små klumpar. Jag var orolig för utomkvedshavandeskap o fick därför komma för koll. Många som haft precis samma symptom har fött små underbara bebisar så bli nte oroliga alla ni som blöder. Det kan ju vara helt normalt. Tack för alla vänliga ord. De värmer i saknaden o sorgen! Nu väntar jag oroligt på hur kroppen ska göra sig av med det döda fostret o hur ont det kommer att göra. Sen fokuserar vi framåt o oppas snart bli gravid igen... Åter stort lycka till till er alla
    Kram igen till dig!! Jättetråkigt med mf
  • Ett två tre
    Iintott skrev 2010-04-17 15:53:43 följande:
    Jättebra idé tycker jag...och ev ålder om det är intressant?? Vad säger chefen?
    Är det jag som är chefen? Eller TS?

TS, kan inte du lägga link till bf listan i trådstarten? Annars kommer ju visserligen listan i favoriter när man skrivit in sig

Dom som vill kan väl skriva lite mer om sig själva på bf listan, så kan alla göra som dom vill
  • WilleViking
    Hej,

Jag hänger gärna med denna tråd!

Jag plussade i torsags (6+1) (om jag kommer ihåg datumet för sista mensen rätt).
    Jag är väldigt chockad... Trodde absolut inte  på ett {#lang_emotions_plus}. Vi har försökt i över 10 månder och jag har vid upprepade tillfällen varit helt 100 på att nu tog det. Så denna gång så slog jag bort att mensen var försenad, jag blir bara besviken om jag testar och det är negativt. Men jag testade i alla fall, för nu började brösten ömma något fruktanskvärt och det gjorde det i min första graviditet oxå och det var possitivt. Jag svävar på moln och vill berätta för hela värden. Men ska försöka lugna mig lite.

Detta är min andra graviditet. Min första resulterade i en helt underbar liten Wilhelm, världens finast lilla kille. Tyvärr så får han aldrig träffa sina blivande syskon. Han gick bort väldigt hastigt när han var 2.5 år.

Hur vanligt är det att man blöder något vid denna tidpunkt? Betyder det att man fått missfall då? Behöver man kolla upp på något sätt?
  • 3 barns mamma84
    willwviking:
    Stort grattis gumman till ers + ni jobbat för
    Det kan komma liten ''mens'' när man fått ett + det är då kroppen inte fattat att den är gravid.
    Men ett mf kan vara som mens oxå och det kan göra ont.
    Men nu hoppas vi att allt är okej med lillan i magen

Idag har jag bara städat o städat herregud haha alla rum alla hörn alla kanter bara skrubbar och städar och tvättar kläder och jag gör allt haha möblerar och håller på hmm en gravid hormonsvängningar och städ hormoner
    Det blir nog en flicka denna gången haha

Igår tog jag fram mamma kläderna !! då mina mjukis byxor är för trånga shit jag fick ju ett + igår men jag får inte plats i byxorna..
    Så nu har jag mina mamma mjukis byxor jätte sköna
    Längtar till jag kan ha alla andra kläder osv och mamma jeansen som jag längtar efter som bara den

Imorse krammade sambon om mig och sa ''hur mår min gravida tjej'' haha det känns som en dröm men när jag väl kissar på morgonen så tänker jag

'' Jag är mens fri i 9 månader jippiiiii''
    (Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
Svar på tråden Decemberbebis 2010