• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ett två tre
    Tilma skrev 2010-04-18 17:43:04 följande:
    Jag dricker apelsinjuice som om det vore sista gången Så GOTT! Antar att det är något i apelsin som kroppen behöver och där av uppstår suget? GRATTIS till alla nya & välkomna hit! Kul med så många decemberbebbar. Hoppas verkligen att allt går bra för oss alla!
    Det drack jag litervis av med sonen oxå, men den här gången smakar apelsinjuice som den gör om man dricker den när man precis borstat tänderna, urk!
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    tessbmess skrev 2010-04-18 17:48:00 följande:
    Vad kul! :) Vart bor du någonstans? Jag bor i Sandefjord i sydöstra delen  :)
    Då bor vi inte så jättelångt från varandra, jag bor i Sarpsborg, på andra sidan Oslofjorden *vinkar*

Hur hamnade du i Sandefjord? Bott där länge?
  • rosendal

Det är helt galet vad ni skriver när man inte hinner vara inne på ett tag! 

Jag måste bara kolla med er som väntar minst andra barnet. Ser ni också redan gravida ut? Jag är ju bara i vecka 6 men har redan en kula på magen visserligen en liten men ändå. Det är inte bara degigt som det var tidigt förra gången när tarmarna var svullna. Jag kommer bara i ett par av mina byxor. Vi tänkte inte berätta förens om 1,5 månad men det är ett under om folk inte fattar redan nu. 
    Vad tror ni kommer detta att försvinna snart för att komma tillbaka om ett tag och då bli en riktig  gravidmage (alltså för att bebis tar plats)? 
  • Ett två tre
    rosendal skrev 2010-04-18 20:45:31 följande:
    Det är helt galet vad ni skriver när man inte hinner vara inne på ett tag!  Jag måste bara kolla med er som väntar minst andra barnet. Ser ni också redan gravida ut? Jag är ju bara i vecka 6 men har redan en kula på magen visserligen en liten men ändå. Det är inte bara degigt som det var tidigt förra gången när tarmarna var svullna. Jag kommer bara i ett par av mina byxor. Vi tänkte inte berätta förens om 1,5 månad men det är ett under om folk inte fattar redan nu.  Vad tror ni kommer detta att försvinna snart för att komma tillbaka om ett tag och då bli en riktig  gravidmage (alltså för att bebis tar plats)? 
    Jag tyckte min mage plötsligt var större idag! Skrev tidigare idag att jag inte är så svullen, typiskt Min mage är inte heller degig som annars, utan ganska hård!

Många får större mage tidigare med nummer två än med ettan...
  • rosendal
    Ett två tre skrev 2010-04-18 20:49:09 följande:
    Jag tyckte min mage plötsligt var större idag! Skrev tidigare idag att jag inte är så svullen, typiskt Min mage är inte heller degig som annars, utan ganska hård! Många får större mage tidigare med nummer två än med ettan...
    Jag tycker min mage också är ganska hård... Som jag inte minns att det  var förens långt senare när jag var gravid med dottern. 
    Jo men det har jag förstått men det här tycker jag är väldigt tidigt. Vi tog kort på magen igår och där syns det jättetydligt att jag har en bula på magen. Vill ju inte handla mammabyxor förens jag passerat vecka 12 men fortsätter det så här så lär jag ju göra det om jag inte vill gå utan byxor. 
  • sagomor

Hej!
    Hoppar in här i tråden trots att jag inte hunnit läsa igenom allt. Har plussat idag (min egen födelsedag och detta var förstås bästa presenten) på BIM +1 efter att ha försökt i ca 4 månader att bli gravid med nummer 2. Har en dotter som blir 3 i maj och enligt beräkning så blir BF för detta barn 24 dec!!! Bor förövrigt i Stockholm, i Kärrtorp.

• WilleViking
    Ett två tre skrev 2010-04-18 14:29:46 följande:
    Man kan fortsätta att gå ner lite av "sina" kg och gå upp gravidkilon. Då står man mer eller mindre still i vikt under graviditeten men sen när man har fött så väger man ju mindre än innan. Hör med en BM så det blir riktig mängd mat och så! Men det är fullt möjligt i alla fall, men banta ska man ju inte, men det vet du ju Man kan väl få gå till dietist oxå tror jag.Jag behöver oxå stå still mest möjligt och gärna gå ner lite. Vi kan ju kanske följas åt? Vi kanske får olika tips och råd av våra BM så kan vi dela med oss till varandra
    Tack för tipset. Ska ringa mvc i morgon och se om de kan hjälpa mig med en dietist. Nej, det vet jag.. Men jag var ju SÅÅÅ taggad att gå ner i vikt. Ska bli jätte kul att följas åt.

Men jisses vad det skrivs. Har varit ute och ar betat i trädgården så jag är helt slut. Orkar inte komentera mer.
    Tittar in i morgon och kollar läget.
  • Ett två tre

Nån som vet några bra sidor med fina mammakläder till ok pris? Har bestämt mig för att inte köpa nåt än, men börja kolla kan man ju

Svar på tråden Decemberbebis 2010