• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Nanniii

Heeej ;)
    Man kommer in här och då har det skrivits hur mycket som helst sen sist! VAD KUL  :)

Vad skönt att veta att fler inte har så mkt symptom. Jag är i vecka 6 nu, kanske dom smyger sig på senare istället?:)

Idag är jag på glatt humör, tänkte ta mig en promenad i det fina vädret ;)

Hur mår alla andra?

Sköt om er

Kramar

• pickaboo

Hej hej! JAg hoppas in här. Vet inte hur långt gången jag är, men misstänker att jag är runt vecka 5 något... Åt p-piller men lyckades bli gravid igen. Har en 4-månaders dotter här hemma...

• Tilma
    Ginge skrev 2010-04-19 10:24:46 följande:
    ahm..... Köns bestämms ju samma minuten som spermien träffas äget :)  Det är så att kvinnor har bara kvinliga chromosomer i ägget, däremot spermier har både manliga och kvinliga chromosomer. Så könet är ju redan bestämt:) Och redan i vecka 8 så inre könsorgan är färdigbildade hos embryo.Jag läser boken av Anne Deans "Gravid".  och där finns mycket och bra information:)  Den är min nya bibel just nu :)
    Hade för mig att jag läst någonstans att det inte bestäms förrän senare, men jag har förmodligen fel då.
    Live to win.
  • InisenCom

Jag plusade den 13/4 & är just nu beräknad 5/12! :) Jag ska på inskrivning 28/4 - spännande! :)

Har haft några olika symptom - bla kramper i livmodern & illamående, dock inget jag lider speciellt av - ännu.

Har någon av er börjat berätta för nära & kära. Är det för tidigt att göra det i v.8?

Är första barnet för mig & jag är verkligen helt lost :D

• Nanniii

Jag är så jävla ledsen och upprörd just nu. Har nyligen flyttat från Malmö till Eskilstuna. I Malmö vet jag att dom är noga med att ta in en på kontroll om man är orolig.

Ringde till Mödra som jag ska skriva in mig hos här och förklarade för barnmorskan att jag inte har några symtom och är orolig. " Jaha , vad skulle få dig till att lugna ner dig då ?" Ja ett vul kanske? , Då påstår hon att dom inte gör det där????? .

Och då frågade jag vad det är för samtal jag ska gå på den 26/4. Det var ett samtal om vad man ska tänka på osv . ,men inget vul. DET ÄR JU DET JAG VILL HA, jag hade trots allt ett misstänkt X,men som sen slutade i spontant missfall i dec. Man sitter på nålar just nu och vill ha bekräftelse.

Nej hon sa att man ändå inte kan göra ngt i sånt här tidigt skedde. Första besöket jag kommer få göra är ett ul i v 18 :(

Nuu vill jag bara hem till Malmö, där jag vet att allt går till som det ska. ...

• InisenCom
    Nanniii skrev 2010-04-19 11:43:32 följande:
    Jag är så jävla ledsen och upprörd just nu. Har nyligen flyttat från Malmö till Eskilstuna. I Malmö vet jag att dom är noga med att ta in en på kontroll om man är orolig. Ringde till Mödra som jag ska skriva in mig hos här och förklarade för barnmorskan att jag inte har några symtom och är orolig. " Jaha , vad skulle få dig till att lugna ner dig då ?" Ja ett vul kanske? , Då påstår hon att dom inte gör det där????? . Och då frågade jag vad det är för samtal jag ska gå på den 26/4. Det var ett samtal om vad man ska tänka på osv . ,men inget vul. DET ÄR JU DET JAG VILL HA, jag hade trots allt ett misstänkt X,men som sen slutade i spontant missfall i dec. Man sitter på nålar just nu och vill ha bekräftelse. Nej hon sa att man ändå inte kan göra ngt i sånt här tidigt skedde. Första besöket jag kommer få göra är ett ul i v 18 :( Nuu vill jag bara hem till Malmö, där jag vet att allt går till som det ska. ...
    Usch, det där blir jag orolig av att läsa då jag också ska flytta till Eskilstuna (från Västerås)

Riktigt, riktigt illa! :(
  • Nanniii
    InisenCom skrev 2010-04-19 11:44:54 följande:
    Usch, det där blir jag orolig av att läsa då jag också ska flytta till Eskilstuna (från Västerås)Riktigt, riktigt illa! :(
    Ja jag är alldeles upprörd. Ska det gå till så?
    Jag trodde alltid man kollade vul för att fastställa vilken vecka man är i, och att allt ser bra ut??:(

Och enligt vänner här så är dom på sjukhuset inget bra heller tydligen.
  • Tilma
    Nanniii skrev 2010-04-19 11:47:57 följande:
    Ja jag är alldeles upprörd. Ska det gå till så? Jag trodde alltid man kollade vul för att fastställa vilken vecka man är i, och att allt ser bra ut??:(Och enligt vänner här så är dom på sjukhuset inget bra heller tydligen.
    Åh, fy! Vad ledsen jag blir för din skull.

Tyvärr är det ju så att man väldigt tidigt i graviditeten inte riktigt kan se vilken vecka man är i... eller om det finns någon hjärtaktivitet. Till en början syns ju bara en hinnsäck. Oroar du dig däremot jättemycket tycker jag att du kan åka akut till sjukuset (det borde väl finnas någon form av gynnakut?) och be dem kontrollera där. Annars borde de väl absolut göra ett vul på första besöket hos bm? Hur ska man annars ens veta om det är värt att boka in en ny tid eller vad man ska utgå från för vecka?
    Live to win.
  • Mrs TH

Jag trodde också att jag skulle få göra ett vul i v11-12 men icke sa nicke sa BM det blir inget vul utan det första man får är ett UL i v18-20. Iofs kan man ju gå privat( vilket jag funderar på att göra), men jag tycker att v18-20 är lite sent om jag ska vara ärlig!

• Ett två tre
    Tilma skrev 2010-04-19 09:59:58 följande:
    Kan ju vara så... fast så här tidigt i graviditeten är väl det inte ens bestämt?
    Det bestäms väl vid befruktningen? Sen att man inte kan se det är ju nåt annat...
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
Svar på tråden Decemberbebis 2010